Citat fra: Jens Hansen Dato 5/05-26, 07:46Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.
DSB har materielmæssigt svært ved at få tingene til at hænge sammen i en række år fremover.
Det forlyder nu, at elektrificering af strækningerne Fredericia-Aarhus-Aalborg bliver forsinket, så strækningen IKKE er klar til el-drift fra ultimo 2026. Det medfører at Holbæk-Kalundborg og strækningen mod Rødby også forsinkes.
Hvis materielsituationen er slem nu, så bliver den endnu værre til næste år.
Mon ikke at vi snart vi ser en udmelding fra DSB, om at IC5 også er forsinket, det ligger ligesom mellem linjerne.