Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 121
Citat fra: Time will tell Dato  9/05-26, 12:12
Citat fra: Hans Broman Dato  9/05-26, 11:32
Citat fra: andersj Dato  7/05-26, 10:36Det har længe været planlagt at ICE 1186/1187 forlænges fra Flensburg til Padborg i juli og august. Disse afgange køres planmæssigt med ICE-T, som i øvrigt heller ikke kan køre længere ind i Danmark end Padborg da det ikke er et multisystem tog.
DSB kører i perioden tilbringertogparret ICL 375/378 mellem København H og Padborg.
- - -

Ska vi tro att detta kommer att rättas, så att det blir en sammanhängande förbindelse under perioden 27 juli - 15 augusti?
Verbindungsbahn i Hamborg er totalspærret i den periode, så det sker nok ikke 

Tror du att DSB verkligen kommer att köra 375/378 under den perioden?

Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 07:46Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.

DSB har materielmæssigt svært ved at få tingene til at hænge sammen i en række år fremover.

Det forlyder nu, at elektrificering af strækningerne Fredericia-Aarhus-Aalborg bliver forsinket, så strækningen IKKE er klar til el-drift fra ultimo 2026. Det medfører at Holbæk-Kalundborg og strækningen mod Rødby også forsinkes.

Hvis materielsituationen er slem nu, så bliver den endnu værre til næste år.

Mon ikke at vi snart vi ser en udmelding fra DSB, om at IC5 også er forsinket, det ligger ligesom mellem linjerne.

Forlyder der noget om hvad problemet er?

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 15/05-26, 15:30.
Det er Brabrand-Aalborg Lufthavn er blevet forsinket, hvilket så spilder over i Aarhus H osv. Planen var at der allerede skulle have været kørt ibrugtagning på Brabrand-Aalborg Lufthavn her i foråret, men der hang ledningerne i Aalborg ikke engang endnu. Jernbanebroen over Limfjorden er udskudt på ubestemt tid, da man skal have foretaget nye beregninger i forhold til broens belastningsevne.

Anders

Citat fra: andersj Dato 15/05-26, 15:30Det er Brabrand-Aalborg Lufthavn er blevet forsinket, hvilket så spilder over i Aarhus H osv. Planen var at der allerede skulle have været kørt ibrugtagning på Brabrand-Aalborg Lufthavn her i foråret, men der hang ledningerne i Aalborg ikke engang endnu. Jernbanebroen over Limfjorden er udskudt på ubestemt tid, da man skal have foretaget nye beregninger i forhold til broens belastningsevne.

Måske skulle man snøvle sig sammen til at erstatte den bro. Den er jo et sårbart punkt, hvis et fragtskib baldrer ind i den. En dobbeltsporet tunnel vil være fremtidssikker.

Citat fra: Henning Makholm Dato 15/05-26, 14:47Forlyder der noget om hvad problemet er?

Penge, EPAS vil have en hel masse (om det er berettiget eller ej skal jeg ikke kunne sige) og har sat tempoet ned indtil imens. Men det rammer nok medierne meget snart sådan som jeg har hørt det.

Citat fra: nj_kruse Dato 15/05-26, 16:25
Citat fra: andersj Dato 15/05-26, 15:30Det er Brabrand-Aalborg Lufthavn er blevet forsinket, hvilket så spilder over i Aarhus H osv. Planen var at der allerede skulle have været kørt ibrugtagning på Brabrand-Aalborg Lufthavn her i foråret, men der hang ledningerne i Aalborg ikke engang endnu. Jernbanebroen over Limfjorden er udskudt på ubestemt tid, da man skal have foretaget nye beregninger i forhold til broens belastningsevne.

Måske skulle man snøvle sig sammen til at erstatte den bro. Den er jo et sårbart punkt, hvis et fragtskib baldrer ind i den. En dobbeltsporet tunnel vil være fremtidssikker.

Gid det var politisk realistisk at få det igennem! Men ikke i lille Danmark, der er det kun unødvendige motorveje der får den behandling.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af PF. 15/05-26, 20:52.
I dag den 15/5-26 kom DSB EC 0404 til Danmark.

DBC 185 330 + DSB EC 0404 (med styrervogn, i øvrigt mod vest) som G 8210 (Pa-Gb) pass Ka kl 19.23 - toget var ca 17 timer forsinket og kunne derfor fotograferes i dagslys.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 15/05-26, 21:23.
Citat fra: PF Dato 15/05-26, 20:52I dag den 15/5-26 kom DSB EC 0404 til Danmark.

DBC 185 330 + DSB EC 0404 (med styrervogn,

Det forklarer hvorfor 404 har været så længe undervejs. 409 blev i 2025 leveret med styrevogn i den ene ende for at kunne sætte godkendelsesprocessen af vogntypen igang, men det ville skabe ubalance i leverancen af styrevogne, da 409-416 egentlig skulle leveres med en styrevogn i hver ende for så at bytte rundt med de eksisterende endevogne her i Danmark. Så nu har 404 fået den styrevogn monteret på fabrikken, der ellers skulle have været i den anden ende af 409.

Det blev ved leverancen af 409 meldt ud at DSB ville ende ud med en ekstra endevogn, men er det stadig aktuelt?

Anders

Citat fra: andersj Dato 15/05-26, 21:23
Citat fra: PF Dato 15/05-26, 20:52I dag den 15/5-26 kom DSB EC 0404 til Danmark.

DBC 185 330 + DSB EC 0404 (med styrervogn,

Det forklarer hvorfor 404 har været så længe undervejs.

Nej det gør det ikke, for det er formation 404 og 410 der har byttet i Spanien. Så det har intet med 409 at gøre. Den har lige siden indkøbet af styrevogne har været planlagt leveret med en styrevogn og endevogn.

404 har været i så dårlig stand at DSB ikke har ville modtage den før der blev rettet op på dette.
Da den alligevel blev længere i spanien har man så kunne få byttet endevogn og styrevogn før den blev sendt afsted.

Citat fra: Henrik Hansen Dato 15/05-26, 14:35
Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 07:46Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.

DSB har materielmæssigt svært ved at få tingene til at hænge sammen i en række år fremover.

Det forlyder nu, at elektrificering af strækningerne Fredericia-Aarhus-Aalborg bliver forsinket, så strækningen IKKE er klar til el-drift fra ultimo 2026. Det medfører at Holbæk-Kalundborg og strækningen mod Rødby også forsinkes.

Hvis materielsituationen er slem nu, så bliver den endnu værre til næste år.

Mon ikke at vi snart vi ser en udmelding fra DSB, om at IC5 også er forsinket, det ligger ligesom mellem linjerne.

'Men må igang med og få ERTMS i IC4 togene

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Svend. 16/05-26, 05:03.
Citat fra: Lyntoget Dato 16/05-26, 01:40
Citat fra: Henrik Hansen Dato 15/05-26, 14:35
Citat fra: Jens Hansen Dato  5/05-26, 07:46Ja - og fra ultimo 2027 droppes de så i udenlandsk trafik.

DSB har materielmæssigt svært ved at få tingene til at hænge sammen i en række år fremover.

Det forlyder nu, at elektrificering af strækningerne Fredericia-Aarhus-Aalborg bliver forsinket, så strækningen IKKE er klar til el-drift fra ultimo 2026. Det medfører at Holbæk-Kalundborg og strækningen mod Rødby også forsinkes.

Hvis materielsituationen er slem nu, så bliver den endnu værre til næste år.

Mon ikke at vi snart vi ser en udmelding fra DSB, om at IC5 også er forsinket, det ligger ligesom mellem linjerne.

'Men må igang med og få ERTMS i IC4 togene

Det lyder som en nem løsning. Gad vide hvorfor ingen har tænkt på det før.. :)   :)

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Larsmadsen. 16/05-26, 07:35.
Vil sikkert tage lige så lang tid som at få ic5 leveret.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Svend. 16/05-26, 09:24.
Citat fra: Larsmadsen Dato 16/05-26, 07:35Vil sikkert tage lige så lang tid som at få ic5 leveret.

.....tage noget længere tid end at få ic5 leveret, hvis det i det hele taget er teknisk og økonomisk muligt. Mon ikke DSB har undersøgt muligheden, inden de skrinlagde den.

Citat fra: Svend Dato 16/05-26, 09:24
Citat fra: Larsmadsen Dato 16/05-26, 07:35Vil sikkert tage lige så lang tid som at få ic5 leveret.

.....tage noget længere tid end at få ic5 leveret, hvis det i det hele taget er teknisk og økonomisk muligt. Mon ikke DSB har undersøgt muligheden, inden de skrinlagde den.
Det er ikke til at vide ( for læmand) mit gæt er at Ic4 skal ud hurtigst muligt,  glemmes....
( ikke pind at have det i, men et gæt, siden nogen er sendt ud af landet, som jeg forstår det

Gå op Sider: 1 ... 113 114 [115] 116 117 ... 121

Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Hedeland Veteranbanes lokomotiver

Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak