Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Coradia Stream & Talgo nyt
Gå ned Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26
Coradia Stream & Talgo nyt
Af anho. 17/05-23, 20:41.
Citat fra: Henrik Hansen Dato 17/05-23, 19:20IC3 og tildels IR4 er genialt ved at bagagen kan opbevares mellem sæderne - dengang blev der tænkt over tingene, noget som åbenbart ikke længere er at aktuelt, når der skal indkøbes nye tog.

Men folk brokker sig jo netop også over at der er for mange 4-sædesgrupper og utilstrækkeligt med flysæder i IC3. Hvis man vil have flysædeopstilling så kan man ikke også have bagage mellem sæderne. Man kan ikke både puste og have mel i munden.

Jeg er dog helt enig i at det er en skam at IC5 bliver så smalle.

Lille updatering fra ING.dk :

https://ing.dk/artikel/dsb-vaelger-side-og-fravaelger-trebensstikket-ic5-tog-kun-med-schuko

"DSB vælger side og fravælger trebensstikket: IC5-tog kun med schuko"

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Mads. 24/05-23, 10:34.
Citat fra: dysharmonica Dato 24/05-23, 10:21Lille updatering fra ING.dk :

https://ing.dk/artikel/dsb-vaelger-side-og-fravaelger-trebensstikket-ic5-tog-kun-med-schuko

"DSB vælger side og fravælger trebensstikket: IC5-tog kun med schuko"

Bravo

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Svend. 24/05-23, 11:25.
Citat fra: dysharmonica Dato 24/05-23, 10:21Lille updatering fra ING.dk :

https://ing.dk/artikel/dsb-vaelger-side-og-fravaelger-trebensstikket-ic5-tog-kun-med-schuko

"DSB vælger side og fravælger trebensstikket: IC5-tog kun med schuko"

Så er det bare at købe en hybridstikprop adapter DK til Schuko.
Den kan man også få brug for andre steder.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 24/05-23, 11:36.
rigtig meget kommer jo schuko stik når vi taler bærebar IT udstyr.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 24/05-23, 11:59.
Citat fra: Svend Dato 24/05-23, 11:25Så er det bare at købe en hybridstikprop adapter DK til Schuko.


Mon ikke de fleste af os har ganske mange apparatledninger med Schuko stikprop liggende?

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

 

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Citat fra: anders_vejby Dato 29/05-23, 15:02Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

Den hollandske udgave ICNG leveres i både 5- og 8-vogns udgaver, som er godkendt til multiplekørsel således: 5+5+5, 5+8 hhv. 8+8.

M.v.h.
Niels

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 29/05-23, 16:14.
Citat fra: anders_vejby Dato 29/05-23, 15:02Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

De skal kunne køre 3 togsæt sammenkoblet, ellers vil det være en nedgang i kapaciteten mellem København og Odense/Fredericia. Mellem København H og Vejle er det kun i Valby og Langeskov at perronerne er under 330 meter lange (når vi snakker IC-stationer).

Anders

Fedt! Glæder mig så til at se 15-vogne togsæt  ;D

Den, som ikke forstår spøg, forstår ikke dansk. - Georg Brandes

Citat fra: anders_vejby Dato 29/05-23, 15:02Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

 

Reelt ender det nok med at 4 togsæt kan kobles. Men ligesom 5xER er det nok ikke noget det vil blive brugt.

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Petteri. 29/05-23, 18:25.
Citat fra: andersj Dato 29/05-23, 16:14
Citat fra: anders_vejby Dato 29/05-23, 15:02Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

De skal kunne køre 3 togsæt sammenkoblet, ellers vil det være en nedgang i kapaciteten mellem København og Odense/Fredericia. Mellem København H og Vejle er det kun i Valby og Langeskov at perronerne er under 330 meter lange (når vi snakker IC-stationer).
Ny Ellebjerg i retning FRA København H er heller ikke særlig lang

Coradia Stream & Talgo nyt
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 29/05-23, 18:41.
Citat fra: andersj Dato 29/05-23, 16:14
Citat fra: anders_vejby Dato 29/05-23, 15:02Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

De skal kunne køre 3 togsæt sammenkoblet, ellers vil det være en nedgang i kapaciteten mellem København og Odense/Fredericia. Mellem København H og Vejle er det kun i Valby og Langeskov at perronerne er under 330 meter lange (når vi snakker IC-stationer).
Kan man finde hvad der er IC stationer? Vil nok hjælpe på min forståelse når talen falder på standsning mønster for, IC,IC LYN,SUPER IC LYN

Coradia Stream & Talgo nyt
Af Svend. 29/05-23, 19:02.
Man kan finde en oversigt over perronlængder her:

https://www.bane.dk/da/Jernbanevirksomhed/Netredegoerelser/Netredegoerelse-2024

Bilag 3.6

Coradia Stream & Talgo nyt
Af andersj, Aalborg. 29/05-23, 19:23.
Citat fra: hummel_62 Dato 29/05-23, 18:41
Citat fra: andersj Dato 29/05-23, 16:14
Citat fra: anders_vejby Dato 29/05-23, 15:02Kan IC5 sammenkobles til 3 togsæt? Jeg ved godt at toget nok ville være for lang til de fleste stationer, men hypotetisk set?

De skal kunne køre 3 togsæt sammenkoblet, ellers vil det være en nedgang i kapaciteten mellem København og Odense/Fredericia. Mellem København H og Vejle er det kun i Valby og Langeskov at perronerne er under 330 meter lange (når vi snakker IC-stationer).
Kan man finde hvad der er IC stationer? Vil nok hjælpe på min forståelse når talen falder på standsning mønster for, IC,IC LYN,SUPER IC LYN

Der er som sådan ikke noget der hedder IC stationer, men i midt indlæg refererede jeg til de stationer hvor fjerntogene planmæssige standser.

Anders

Gå op Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26

Jernbanebøger

Nærumbanen 1900-2000

Nærumbanen 1900-2000. Pris 300 kr.

Læs mere
DSB MY 1115

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak