Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Strkn. 880 Hl - Nel, 180 m perronlængde?
Strkn. 880 Hl - Nel, 180 m perronlængde?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 12/10-22, 17:25.
Nu efter en lang tråd om fremtidens S-tog undrer det mig at der tilsyneladende ikke synes at ses et behov for at forlænge perronerne på strkn. 880 (Godsbaneringen) til 180 m så S-tog fra strkn. 820 og 860 (Hillerød- og Dyrehavsbakkebanerne) altid kan køres ad denne bane "i tide og utide" når der af forskellige grunde opstår behov for at omgå "Røret".

Ved 880s standsningssteder Ryparken, Nørrebro, Flintholm, Danshøj og Ny Ellebjerg er der jo efterhånden blevet mulighed for at omstige til så mange spændende og interessante destinationer og hvis det lykkes at få strkn. 880 godkendt til automatisk drift kan spørgsmålet om strækningskendskab ikke blive et issue.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Strkn. 880 Hl - Nel, 180 m perronlængde?
Af KKLD. 12/10-22, 22:18.
Seneste redigering: 12/10-22, 22:25 af KKLD
Helt enig. Kan du linke til tråden?

Der kunne muligvis også være faste afgange.
Her er et eksempel baseret på køreplanen for S-tog i 2023 hvor hvert andet Linje F er forlænget til Lyngby. Linje F ankommer til Hellerup i minuttalene 04-09-14-19 osv. Det er svært at forlænge 04-afgangen til Klampenborg da C-toget afgår 03-13-23-33-43-53, hvor det ville passe rigtig godt med 09-19-29-39-49-59. Men det passer så ikke særlig godt med Linje A, medmindre man lader den køre uden stop til Lyngby. CBTC/førerløs drift tillader kortere afstand mellem togene.

For Linje F fra Lyngby-Hellerup ankommer toget 16-26-36-46-56-06 hvilket er 1 minut før det er planlagt til at afgå fra Hellerup mod Ny Ellebjerg. Så der er en buffer der.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Strkn. 880 Hl - Nel, 180 m perronlængde?
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 13/10-22, 00:32.
Citat fra: KKLD Dato 12/10-22, 22:18Helt enig. Kan du linke til tråden?


Tråden om Fremtidens S-tog udviklede sig under "Udland - Alt om jernbaner uden for Danmarks grænser". Jeg prøver:

https://www.jernbanen.dk/forum1/index.php/topic,566.msg4061.html#msg4061


Lyder godt med en linje F til Lyngby. Kunne jeg godt have brugt da jeg arbejdede ved Nørrebro. Hellerup var træls at skifte på for DSB ville hellere have reklameskilte end siddepladser på perronen.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Strkn. 880 Hl - Nel, 180 m perronlængde?
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 13/10-22, 15:57.
Det er jo interessant med radiallinier der går på tværs i stedet for ind igennem røret (Linie F). Det er jo et brud med fingerplanen hvor hånden jo er vokset helt ud til ring III.

Gå op Sider:[1]
DSB P 909Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak