Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Lindholm stations udkørselssignal mod Aalborg
Lindholm stations udkørselssignal mod Aalborg
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 19/10-22, 22:29.
Lindholm stations udkørselssignal mod Aalborg står og hygger sig i efterårssolen. Om få år er signalet væk for altid. Det er formentlig ikke det højeste udkørselssignal i Danmark. Men højt er det i hvert fald.

I baggrunden ses overkørsel nr. 5. Hvor overkørsel 1, 2, 3 og 4 lå, ved jeg ikke. Måske lå de på den oprindelige havnebane mellem Nørresundby station og Nørresundby havn. Jeg har kigget på de gamle ejendomskort, men har ikke kunnet finde dokumentation.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


19. oktober 2022. Lindholm stations udkørselssignal mod Aalborg. Set fra nordvest. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Lindholm stations udkørselssignal mod Aalborg
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 19/10-22, 22:55.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 19/10-22, 22:29Hvor overkørsel 1, 2, 3 og 4 lå, ved jeg ikke. Måske lå de på den oprindelige havnebane mellem Nørresundby station og Nørresundby havn

På kortbilaget til 1899-overenskomsten mellem DSB og Sæbybanen om havnebanen i Nørresundby er en af overkørslerne mellem Nørresundby station og Nørresundby havn nummereret "2". Så mon ikke overkørsel 1-4 har ligget på nævnte strækning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Lindholm stations udkørselssignal mod Aalborg
Af Ove Nygaard, Fredericia. 20/10-22, 09:06.
Seneste redigering: 20/10-22, 09:10 af Ove Nygaard
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 19/10-22, 22:55
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 19/10-22, 22:29Hvor overkørsel 1, 2, 3 og 4 lå, ved jeg ikke. Måske lå de på den oprindelige havnebane mellem Nørresundby station og Nørresundby havn
Kære Thomas!
Jo, som jeg husker det fra "min tid" i Vendsyssel!
Bedste hilsener
Ove af Erritsø

På kortbilaget til 1899-overenskomsten mellem DSB og Sæbybanen om havnebanen i Nørresundby er en af overkørslerne mellem Nørresundby station og Nørresundby havn nummereret "2". Så mon ikke overkørsel 1-4 har ligget på nævnte strækning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen


Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 19/10-22, 22:55
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 19/10-22, 22:29Hvor overkørsel 1, 2, 3 og 4 lå, ved jeg ikke. Måske lå de på den oprindelige havnebane mellem Nørresundby station og Nørresundby havn

På kortbilaget til 1899-overenskomsten mellem DSB og Sæbybanen om havnebanen i Nørresundby er en af overkørslerne mellem Nørresundby station og Nørresundby havn nummereret "2". Så mon ikke overkørsel 1-4 har ligget på nævnte strækning.

På bykortet fra 1944 ses, at der da i al fald var krydsning af:

- Havnegade ( øst for Limfjordsbroen)
- Brogade (nuværende Strandgade)
- Nygade
- Slagterivej (nu Sundby Brygge lige øst for Føtex)
- Spiesgade (både sporet til broen og shunten til Nørresundby Banegård)

Nu skal det ikke komme til at betyde, at der skal kæmpes om, hvem der har taget billeder af de højeste signaler. - I Næstved er SI-signalet fra Vordingborg også ganske højt. Billedet er taget den 3. april 2019 i en periode, hvor der ikke kørte tog syd for Næstved, og hvor elektrificeringsarbejdet var kommet til, at der var udlagt fundamenter til de kommende master. Siden er hastighedsviseren flyttet op mod midten af signalet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Gå op Sider:[1]
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak