Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Malmö Centralstation är Årets Station 2022
Tillykke til Malmö C.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Regina X55 3757/3357 på Malmö C 27.08.2016 (nm). I december 2013 begyndte SJ at køre med X55 Malmö-Göteborg som her.

M.v.h.
Niels

Jeg har kun selv benyttet Malmö station én gang, men det var en glimrende oplevelse. Både nedre del og øvre del er rene og rummelige, og det er nemt at finde hen til ens tog. Med undtagelse af ganske få elementer formår den også at kombinere ny og gammel stil så de komplementerer hinanden. Generelt er området rundt om stationen er også rart, dog er området mod nord for bilfokuseret efter min smag. Brede gader og sparsom bebyggelse gør det ikke ligefrem attraktivt for fodgængere.

Findes der nogen lignende kåringer af stationer i Danmark? Hvilke stationer mener forummet kan konkurrere om titlen som Danmarks bedste station?

Er det første gang der bliver udnævnt en Året Station i Sverige? Jeg har prøvet at lede på hjemmesiden for den pendlerforening der har foretaget udnævnelsen, men kan ikke finde noget om det overhovedet.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak