Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- IC-skift i Fredericia
IC-skift i Fredericia
Af Stennicke. 31/10-22, 14:37.
Hej

Tilbage i december 2021 da K22 trådte i kraft har hvert andet IC-tog til/fra Aarhus skifte i Fredericia.
Jeg ser stadig ruten som en tur, hvor jeg vil mene at hvis toget fra København er forsinket så skal toget i Fredericia vente (i min optik).
Det er jo dissideret forringelse af driften hvis der oppefraset kun er tog til Aarhus hver anden tiden.

Søndag var IC153 forsinket næsten et kvarter fra Køge Nord. Vi fik indhentet en stor del forsinkelsen. Togføreren regne ikke med at vi ville kunne nå toget videre til Aarhus/Aalborg, selv om det kun var tale om 5 min. Lokofører afbrød udkaldet og kunne fortælle at toget ventede på os. SÅDAN skal det da være - hvis det var før K22 så ville toget videre fra Fredericia jo stadig have været 5 forsinket, ikk.

IC-skift i Fredericia
Af KKLD. 31/10-22, 16:39.
Det var godt at høre.

Hvordan kan det være at kun hvert andet IC-tog kører til Aarhus?

IC-skift i Fredericia
Af Stennicke. 31/10-22, 16:53.
Fordi der ikke er nok IC3'er til at køre i fjerntrafikken efter ME'erne blev taget ud af drift. Så er nogle IC3'erne blevet flyttet til Køge-Næstved-Nyk.
Så derfor er hvert anden afgang et IR4-tog mellem København og frederica og Diesel derfra til Aarhus/Aalborg

IC-skift i Fredericia
Af RasmusD. 31/10-22, 17:00.
Citat fra: Stennicke Dato 31/10-22, 16:53Fordi der ikke er nok IC3'er til at køre i fjerntrafikken efter ME'erne blev taget ud af drift. Så er nogle IC3'erne blevet flyttet til Køge-Næstved-Nyk.

Det har mindre med ME at gøre, og mere at gøre med at det nye signalsystem er taget i brug mellem Køge-Næstved og Næstved-Nykøbing F. IC3 er det eneste materiel i DSBs flåde, der kan køre her. Og det lægger beslag på mange togsæt.

Citat fra: RasmusD Dato 31/10-22, 17:00
Citat fra: Stennicke Dato 31/10-22, 16:53Fordi der ikke er nok IC3'er til at køre i fjerntrafikken efter ME'erne blev taget ud af drift. Så er nogle IC3'erne blevet flyttet til Køge-Næstved-Nyk.

Det har mindre med ME at gøre, og mere at gøre med at det nye signalsystem er taget i brug mellem Køge-Næstved og Næstved-Nykøbing F. IC3 er det eneste materiel i DSBs flåde, der kan køre her. Og det lægger beslag på mange togsæt.

Det er pga. ME og EB.
ME skulle erstattes af EB og derfor skulle ME+DD erstattes af IC3 (og IC4). Disse skulle frigives fra fjerntrafikken og erstattes af ER fra regionaltrafikken på Sjælland.
ER blev så erstattet af EB+DD i regionaltrafikken på Sjælland.

IC-skift i Fredericia
Af thomastog. 1/11-22, 07:53.
Citat fra: Stennicke Dato 31/10-22, 14:37Hej

Tilbage i december 2021 da K22 trådte i kraft har hvert andet IC-tog til/fra Aarhus skifte i Fredericia.
Jeg ser stadig ruten som en tur, hvor jeg vil mene at hvis toget fra København er forsinket så skal toget i Fredericia vente (i min optik).
Det er jo dissideret forringelse af driften hvis der oppefraset kun er tog til Aarhus hver anden tiden.
..
Og nedefra set, vil alle dem der sidder i toget, i Fredericia og hele vejen til Aarhus, undre sig over at deres tog skal forsinkes, af et andet forsinket tog.

Det er en af de situationer, hvor der er to løsninger, som begge er hverken rigtig eller forkert.

Gå op Sider:[1]
HectorrailBillige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak