Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- DSB F 694 i Den Gamle By i Aarhus
DSB F 694 i Den Gamle By i Aarhus
Af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ. 5/11-22, 10:29.
Jeg havde den 4/11 2022 forvildet mig til Den Gamle By i Aarhus. Jeg havde ikke rigtigt fået set alt det nye de havde fået lavet dernede. Jeg var ret vild med bygningerne med opgange fra 1970'erne - alt mindede om min barndom!

De har også fået lavet en ny gade (hvor der også kommer en ny hovedindgang i foråret 2023), hvor der var mange gamle butiksvinduer fra samme tid. I gaden var der også en indgang til det der måske skulle ligne en biograf, med titlen Aarhus Fortæller. Herinde kan man gå i kælderen og få en masse fortællinger. Hernede finder man også damplokotivet F 694, som er langtidsudlånt fra Danmarks Jernbanemuseum i Odense.

Det er ret svært at tage billeder i det lille lokale - man kan ikke rigtigt få det hele med. Men jeg gjorde et forsøg.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et kig fra fronten ud gennem begge vinduer

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et billede af fronten - som er svært at få uden at gelænderet kommer med foran.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Et kig ned langs siden på lokomotivet.

Jeg optog også en lille video, for at komme lidt mere rundt om lokomotivet. Der var en del effekter i lokalet, fx kom der damp ud med jævne mellemrum og der kørte en gammel sort/hvis film i baggrunden.



Her kan læses lidt mere om lokomotivet i Den Gamle By: https://www.dengamleby.dk/om/presse/nyheder/n/damplokomotiv-fra-1920-faar-permanent-ophold-i-underjordisk-aarhus-udstilling-i-den-gamle-by/   

Med venlig hilsen

Lasse Duusgaard

Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak