Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Hundested 2022
Hundested 2022
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 7/11-22, 12:14.
Hermed et par billeder fra Hundested anno 2022.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.     

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Hundested 2022
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 7/11-22, 13:03.
Citat fra: Tommy Nilsson Dato  7/11-22, 12:14Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ser vi (tror jeg) en specialitet på hhv HFHJ og HHGJ, nemlig et udkørselsessignal, der håndterer udkørsel fra to spor (når der ikke er PU signaler). Gul over grøn betyder udkørsel fra det ene spor (det ser ud til at være venstre spor) og så er der vist bare grønt ved udkørsel fra højre spor.
Gribskovbanen har ikke den variant. Der er (vist) PU signaler på alle krydsningsstationer.

Hundested 2022
Af Mikkelhk, Lunderskov. 7/11-22, 14:05.
Citat fra: Michael Deichmann Dato  7/11-22, 13:03
Citat fra: Tommy Nilsson Dato  7/11-22, 12:14Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ser vi (tror jeg) en specialitet på hhv HFHJ og HHGJ, nemlig et udkørselsessignal, der håndterer udkørsel fra to spor (når der ikke er PU signaler). Gul over grøn betyder udkørsel fra det ene spor (det ser ud til at være venstre spor) og så er der vist bare grønt ved udkørsel fra højre spor.
Gribskovbanen har ikke den variant. Der er (vist) PU signaler på alle krydsningsstationer.
Det er vist et normalt privatbane-fænomen. Gul over grøn betyder udkørsel fra vigesporet, kun en grøn betyder udkørsel fra det gennemgående spor. Vestbanen har vist det samme princip på deres mindre krydsningsstationer.

Hilsen Mikkel

Hundested 2022
Af Niels Buch. 7/11-22, 14:19.
Hej

Hvis du med Vestbanen mener strækningen Varde - Nørre Nebel, så mener jeg kun det er på Varde Vest der er udkørselssignaler. Resten af stationerne har ikke udkørselssignaler, da der er radiodirigeret trafikafvikling.

Hilsen
Niels

Hundested 2022
Af Poul Andersen. 7/11-22, 15:04.
Hesselmed har fælles U-signal for spor 1 og 2 i retning mod Varde.

Mvh.
Poul.

Hundested 2022
Af vestjyden. 7/11-22, 15:16.
Seneste redigering: 7/11-22, 15:18 af vestjyden
Citat fra: Niels Buch Dato  7/11-22, 14:19Hej

Hvis du med Vestbanen mener strækningen Varde - Nørre Nebel, så mener jeg kun det er på Varde Vest der er udkørselssignaler. Resten af stationerne har ikke udkørselssignaler, da der er radiodirigeret trafikafvikling.

Hilsen
Niels

Udkørselssignaler Varde Vest:

Mod Nr. Nebel:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mod Varde:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Mvh Vestjyden

Hundested 2022
Af Mikkelhk, Lunderskov. 7/11-22, 15:24.
Citat fra: Niels Buch Dato  7/11-22, 14:19Hej

Hvis du med Vestbanen mener strækningen Varde - Nørre Nebel, så mener jeg kun det er på Varde Vest der er udkørselssignaler. Resten af stationerne har ikke udkørselssignaler, da der er radiodirigeret trafikafvikling.

Hilsen
Niels
Ja, den sidste besked kom lidt for hurtigt afsted, det er kun Varde Vest og Hesselmed, som Poul nævner, der har U-signaler, men på begge stationer er der tale om samme type som på billedet ovenfor. Vemb-Lemvig-Thyborøn er et bedre eksempel, da der her på næsten alle stationer er denne type U-signal. Eneste undtagelser er vist -- Vemb, Lemvig og Thyborøn.

Hilsen Mikkel

Hundested 2022
Af Poul Andersen. 7/11-22, 15:39.
U-signaler på privatbanerne er en "blandet landhandel", idet der er mange forskellige opstillinger.
På nogle stationer er der fælles U-signal i begge ender, mens andre kan have to U-signaler, - ét for hver togvejsspor.
Enkelte steder kan der være fælles U-signal i den ene ende og to-U-signaler i modsatte ende.
Visse steder PU-signaler, endda kun i den ene ende og fælles U-signal i modsatte ende.

På de enkelte baner, kan de nævnte muligheder findes på flere stationer.

- Godt, der er noget der hedder strækningskendskab !.

Mvh.
Poul.

Hundested 2022
Af kim3390. 9/11-22, 13:54.
Apropos Hundested, så har ADns-e 546 smidt presenningen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Hundested den 24. september 2022

Hundested havn 2022
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 11/11-22, 09:52.
Hermed et par billeder fra Hundested havn anno 2022.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.     

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Hundested 2022
Af Niels Munch. 11/11-22, 10:18.
Citat fra: Tommy Nilsson Dato 11/11-22, 09:52Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   

Tak for kigget, Tommy.

Jeg gætter på, det er én af Arriva's diesel havnebusser, der ligger oplagt i Hundested. Ved du hvilken?

M.v.h.
Niels

Hundested 2022
Af BoA, Herlev. 11/11-22, 11:11.
Hej Niels m. fl.
På fb siden 3390Hundested,
kan ses et billede af Havnebussen "Nyhavn".
Årsagen til placeringen i Hundested er,
at Hundested Havn afgav et tilbud på Havnepenge,
der var væsentligt lavere end København Havn. [svh. 60 %]
Med venlig hilsen
Bjørn Andrup.

Hundested havnebus :-)
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 11/11-22, 12:46.
Jeg har (selvfølgelig) billeder og jeg mener at jeg har lagt dem op i et tidligere opslag, men her er de igen:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 

Gå op Sider:[1]

Lokomotivfabrikker

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak