Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Vedr. div. togsignaler
Gå ned Sider:[1] 2
Vedr. div. togsignaler
Af Tommy_1980. 8/11-22, 19:20.
Hej allesammen

Dette er mit første opslag, og er ny i dette forum. :-)
Skulle mit indlæg, mod forventning være placeret i den forkerte fane håber jeg I bærer over med mig.
Hvor kan jeg som privatperson købe danske jernbanesignaler? Det kunne være PU-signaler samt dværg-, udkørsels- og sporskiftesignaler?

Venlig hilsen Tommy


Vedr. div. togsignaler
Af Mikkelhk, Lunderskov. 8/11-22, 19:57.
Officielt er det vist kun noget man kan få fat i, når Banedanmark en sjælden gang i mellem holder auktion, hvor diverse signaler eventuelt kan indgå. Det er dog meget sjældent at der er signaler/signaldele på auktion, da de som regel bruger nedtagne signaler som reservedele til andre signaler.
Uofficielt er der af og til nogle signaler til salg på sider som DBA og Gul & Gratis, men ofte til halv-pebrede priser.
Lige nu er der et dværgsignal til salg på DBA til 3000 kroner: https://www.dba.dk/dsb-signallampe/id-505280354/ . Så må man selv vurdere hvad man tænker om den pris. Hvis du prøver dig lidt frem med forskellige søgebegreber, kan du være heldig at finde noget på DBA eller andre sider. For at finde dværgsignalet, søgte jeg simpelthen bare på "DSB". "Banedanmark", "jernbane" og lignende begreber kan man også være heldig med.

Hilsen Mikkel

Vedr. div. togsignaler
Af bjarkemm. 8/11-22, 20:23.
Jeg ville virkelig også gerne købe et PU signal og have hjemme, da signalerne altid har været en væsentlig del af min toginteresse. Måske skulle vi skrive til BaneDk og spørge.
Mvh Bjarke

Vedr. div. togsignaler
Af re20000, Jenslev Trinbræt. 9/11-22, 09:09.
For en del år siden skulle DSB skifte urene på stationerne til en ny type og en del af de gamle blev sat på auktion på en eller anden portal. Måske kunne man foreslå Banedk at forsøge det samme når de netop overflødiggjorte signaler skal tages ned?
Jeg har for mange år siden med held snuset rundt hos den lokale jernhandler og fundet forskellige kasserede signaldele og købt dem til metalprisen. Måske kan man være heldig endnu..?

Nold

Vedr. div. togsignaler
Af KimC. 15/11-22, 07:25.
Citat fra: Tommy_1980 Dato  8/11-22, 19:20Hej allesammen

Dette er mit første opslag, og er ny i dette forum. :-)
Skulle mit indlæg, mod forventning være placeret i den forkerte fane håber jeg I bærer over med mig.
Hvor kan jeg som privatperson købe danske jernbanesignaler? Det kunne være PU-signaler samt dværg-, udkørsels- og sporskiftesignaler?

Venlig hilsen Tommy



Du er sikkert vant til at se de signaler oppe på en mast. Når de kommer ned på jorden er de altså pænt store. De er heller ikke lavet af dåseblik, så tunge er de også. Tænk på de inden du byder på alle Fredericias signaler.

Vedr. div. togsignaler
Af henrik c. 16/11-22, 09:22.
Jeg har vist en dværg eller 2 liggende fra det daværende Nyborg H, så vist det har interesse - så vend lige tilbage :-)

Vedr. div. togsignaler
Af Tommy_1980. 22/11-22, 08:17.
Hej Henrik...

Dem vil jeg da hjertens gerne se nærmere på.. kan du fortælle lidt om dem? Evt sende et billede eller 2?

Hilsen Tommy

Vedr. div. togsignaler
Af Tommy_1980. 22/11-22, 21:16.
Du er sikkert vant til at se de signaler oppe på en mast. Når de kommer ned på jorden er de altså pænt store. De er heller ikke lavet af dåseblik, så tunge er de også. Tænk på de inden du byder på alle Fredericias signaler.

Jeg er bekendt med de er tunge og holdbare...
Kan jeg da byde på Fredericia signaler? :-)

Vedr. div. togsignaler
Af Tommy_1980. 20/12-22, 18:03.
Citat fra: henrik c Dato 16/11-22, 09:22Jeg har vist en dværg eller 2 liggende fra det daværende Nyborg H, så vist det har interesse - så vend lige tilbage :-)

Hej Henrik

Hvor langt er du i jagten på de to dværg signaler

Hilsen Tommy

Vedr. div. togsignaler
Af Tommy_1980. 8/03-23, 18:51.
Hej hej

Prøver lige igen. Jeg er stadig på jagt efter banesignaler såsom dværg og pu signal mfl.

Er der nogen der ligger inde med nogen? 😊

Vedr. div. togsignaler
Af T. Rithmester, Struer. 9/03-23, 21:52.
Citat fra: Tommy_1980 Dato  8/03-23, 18:51Hej hej

Prøver lige igen. Jeg er stadig på jagt efter banesignaler såsom dværg og pu signal mfl.

Er der nogen der ligger inde med nogen? 😊

Der er lige kommet en "Dværg" på DBA: Dværg

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Vedr. div. togsignaler
Af Svend. 10/03-23, 06:37.
Citat fra: Tommy_1980 Dato  8/03-23, 18:51Hej hej

Prøver lige igen. Jeg er stadig på jagt efter banesignaler såsom dværg og pu signal mfl.

Er der nogen der ligger inde med nogen? 😊

Har du spurgt Banedanmark, om de sælger ud af dem?

Vedr. div. togsignaler
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 10/03-23, 17:16.
Citat fra: Tommy_1980 Dato  8/03-23, 18:51Er der nogen der ligger inde med nogen? 😊

Man kunne måske også bare stjæle nogle fra et offentligt areal?

(Jeg finder selv ud)

Vedr. div. togsignaler
Af Tommy_1980. 11/03-23, 18:01.
Citat fra: Svend Dato 10/03-23, 06:37
Citat fra: Tommy_1980 Dato  8/03-23, 18:51Hej hej

Prøver lige igen. Jeg er stadig på jagt efter banesignaler såsom dværg og pu signal mfl.

Er der nogen der ligger inde med nogen? 😊

Har du spurgt Banedanmark, om de sælger ud af dem?

Yeps, og de er enormt stramme i betrækket. De kan ikke bare sælges- tænk hvis der er giftige sager i, og de er tunge, de har en værdi for Staten og bla bla bla..

Hun var ikke til at stikke i..

Citat fra: Tommy_1980 Dato 11/03-23, 18:01Yeps, og de er enormt stramme i betrækket. De kan ikke bare sælges- tænk hvis der er giftige sager i, og de er tunge, de har en værdi for Staten og bla bla bla..


Mange ældre signaler er malet med blyholdig maling og derfor kan man ikke bare give dem væk, da det er farligt affald.

Gå op Sider:[1] 2

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak