Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- 2022-12-01 ORS-22-4 S-banen skrumpes lidt.
2022-12-01 ORS-22-4 S-banen skrumpes lidt.
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 11/11-22, 18:23.
For os pernittengryner: Med første flaske, ost eller hvad det nu bliver i julekalenderen følger en "kortere" S-bane.

I ORS-22-4 som træder i kraft vil kunne ses

"ORS er gældende for S-banen samt Svanemøllen-Lersøen på strækning 7."
 
isf.

"ORS er gældende for S-banen herunder Svanemøllen-Lersøen på strækning 7."


I 2024 vil S-banen vokse igen idet strkn. 880 (Godsbaneringen) genforlænges så den på Nel kommer nærmere til strkn. 850 (Køge Bugt S-banen).

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 11/11-22, 18:23For os pernittengryner: Med første flaske, ost eller hvad det nu bliver i julekalenderen følger en "kortere" S-bane.

I ORS-22-4 som træder i kraft vil kunne ses

"ORS er gældende for S-banen samt Svanemøllen-Lersøen på strækning 7."
 
isf.

"ORS er gældende for S-banen herunder Svanemøllen-Lersøen på strækning 7."


I 2024 vil S-banen vokse igen idet strkn. 880 (Godsbaneringen) genforlænges så den på Nel kommer nærmere til strkn. 850 (Køge Bugt S-banen) 


Du har ret, hvis Svanemøllen-Lersøen (ikke elektrificeret) er en del af S-banen (ikke bare signalmæssigt men også trafikalt).

Citat fra: Per Holm Dato 11/11-22, 18:23I 2024 vil S-banen vokse igen idet strkn. 880 (Godsbaneringen) genforlænges så den på Nel kommer nærmere til strkn. 850 (Køge Bugt S-banen).
Metroselskabet fortæller ellers at:
I løbet af 2023 genopfører vi også S-togsperronen for linje F, der blev flyttet længere vestpå inden metrobyggeriet.
https://m.dk/nyheder/gangstien-til-linje-f-lukker-til-juli/

Jeg ville have kommenteret tidligere, men af uforståelige årsager var emnet låst.

Citat fra: Trainee Dato 12/11-22, 11:21
Citat fra: Per Holm Dato 11/11-22, 18:23I 2024 vil S-banen vokse igen idet strkn. 880 (Godsbaneringen) genforlænges så den på Nel kommer nærmere til strkn. 850 (Køge Bugt S-banen).
Metroselskabet fortæller ellers at:
I løbet af 2023 genopfører vi også S-togsperronen for linje F, der blev flyttet længere vestpå inden metrobyggeriet.
https://m.dk/nyheder/gangstien-til-linje-f-lukker-til-juli/

Jeg ville have kommenteret tidligere, men af uforståelige årsager var emnet låst.
Ringbaneperronen på Ny Ellebjerg bygges i løbet af 2023, men er først planlagt ibrugtaget samtidigt med Metroen 1. marts 2024.

2022-12-01 ORS-22-4 S-banen skrumpes lidt.
Af Trainee. 14/11-22, 14:33.
Seneste redigering: 14/11-22, 14:36 af Trainee
Citat fra: Dampfmeisteren Dato 14/11-22, 12:47
Citat fra: Trainee Dato 12/11-22, 11:21
Citat fra: Per Holm Dato 11/11-22, 18:23I 2024 vil S-banen vokse igen idet strkn. 880 (Godsbaneringen) genforlænges så den på Nel kommer nærmere til strkn. 850 (Køge Bugt S-banen).
Metroselskabet fortæller ellers at:
I løbet af 2023 genopfører vi også S-togsperronen for linje F, der blev flyttet længere vestpå inden metrobyggeriet.
https://m.dk/nyheder/gangstien-til-linje-f-lukker-til-juli/

Jeg ville have kommenteret tidligere, men af uforståelige årsager var emnet låst.
Ringbaneperronen på Ny Ellebjerg bygges i løbet af 2023, men er først planlagt ibrugtaget samtidigt med Metroen 1. marts 2024.
I så fald et elendigt formuleret udsagn. Når man skriver om forværrede forhold bør man skrive hvornår problemet er løst, og ikke hvornår man arbejder på at løse problemet. Desuden skuffende at det skal tage så lang tid, og især at den nye perron skal stå ubrugt så længe.

Citat fra: Dampfmeisteren Dato 14/11-22, 12:47
Citat fra: Trainee Dato 12/11-22, 11:21
Citat fra: Per Holm Dato 11/11-22, 18:23I 2024 vil S-banen vokse igen idet strkn. 880 (Godsbaneringen) genforlænges så den på Nel kommer nærmere til strkn. 850 (Køge Bugt S-banen).
Metroselskabet fortæller ellers at:
I løbet af 2023 genopfører vi også S-togsperronen for linje F, der blev flyttet længere vestpå inden metrobyggeriet.
https://m.dk/nyheder/gangstien-til-linje-f-lukker-til-juli/

Jeg ville have kommenteret tidligere, men af uforståelige årsager var emnet låst.
Ringbaneperronen på Ny Ellebjerg bygges i løbet af 2023, men er først planlagt ibrugtaget samtidigt med Metroen 1. marts 2024.

Hvordan kan det være at man venter med at ibrugtage Ringbaneperronen?

2022-12-01 ORS-22-4 S-banen skrumpes lidt.
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 14/11-22, 17:45.
Seneste redigering: 14/11-22, 17:53 af Per Holm
Citat fra: KKLD Dato 14/11-22, 15:08Hvordan kan det være at man venter med at ibrugtage Ringbaneperronen?

Ting tager tid. Såvel perronen som adgangsvejene til perronerne ved strkn. 850 skal vel være færdige før man kan slippe de rejsende løs.

If. "Beslutningsgrundlag Øresundsperroner på Ny Ellebjerg Station" synes der at være en hel del arbejde med tilslutningen af concourse (vandrehallen) til alle S-banerne og ikke så meget plads at arbejde på. Blandt andet skal der bygges trapper og elevatorer på begge sider af strkn. 850 og arbejdet med den dybe tunnel under strkn. 11 er i gang i den sydlige kant af området.

PS. At der i 2023 arbejdes på førstnævnte perron betyder ikke nødvendigvis at den forventes færdig allerede ved årsskiftet.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

2022-12-01 ORS-22-4 S-banen skrumpes lidt.
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 25/11-22, 20:59.
Seneste redigering: 25/11-22, 21:08 af Per Holm
https://www.arkitema.com/dk/projekt/ny-ellebjerg-transfer-hub

Det ser ud til at der ligger en hel del arbejde i at tilslutte perronerne på strkn.  880 til resten af knudepunktet - selv hvis der ikke fra starten bygges de 10000 m² i etagerne ovenpå.

Til gengæld får de rejsende når de skifter transportmiddel lys, tryghed og en høj grad af beskyttelse mod vind og vejr. Det er vi vist ikke så vant til.

Arkitema er bestemt ikke kede af det men sammenligner uforknyt projektet med New Yorks Grand Central Station. Så kan armene vist ikke komme højere op.  ;)

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 25/11-22, 20:59Det ser ud til at der ligger en hel del arbejde i at tilslutte perronerne på strkn.  880 til resten af knudepunktet - selv hvis der ikke fra starten bygges de 10000 m² i etagerne ovenpå.
Lige netop perronen for Ringbanen er nærmest den letteste at tilslutte til resten. For enden af perronen kan man enten gå ligeud til forpladsen, eller ned ad trappen til concource niveauet. Det bliver fra dette kælderniveau at der bliver gode skifteforhold til de øvrige baner. Denne perron bygges også før de fleste andre ting på stationen.

Citat fra: Per Holm Dato 25/11-22, 20:59Til gengæld får de rejsende når de skifter transportmiddel lys, tryghed og en høj grad af beskyttelse mod vind og vejr. Det er vi vist ikke så vant til.
Mig bekendt er der endnu ikke truffet beslutning om hvad og hvor meget der skal bygges ovenpå stationen. Så i hvert fald til at begynde med, vil den relativt store plads i kælderen ikke blive overdækket. Dog skulle der blive halvtag over de vigtigste gangområder ved denne plads.

Men helt sikkert er det, at stationen bliver væsentligt forbedret i forhold til tidligere, og at kvaliteten af skift gerne skulle blive bedre end på mange andre stationer!

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak