Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Billeder og video

- Gæt en kilometersten.....
Gæt en kilometersten.....
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 24/11-22, 23:12.
Måske er den for let? Men vi tager den alligevel. For der findes faktisk ikke SÅ forfærdeligt mange røde-hvide kilometersten mere. En overvejelse kunne jo være, om den står ved en jernbane i drift eller ved en en nedlagt jernbane? Og hvorfor pokker står den inde midt i en skov? Hvornår billedet er taget, siger vi ikke noget om.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 


Gæt en kilometersten.....
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 24/11-22, 23:19.
Seneste redigering: 24/11-22, 23:23 af Thomas Boberg Nielsen
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 24/11-22, 23:12Måske er den for let? Men vi tager den alligevel. For der findes faktisk ikke SÅ forfærdeligt mange røde-hvide kilometersten mere. En overvejelse kunne jo være, om den står ved en jernbane i drift eller ved en en nedlagt jernbane? Og hvorfor pokker står den inde midt i en skov? Hvornår billedet er taget, siger vi ikke noget om.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 



Thi-hi, jeg er stadig "ny" på dette forum. Så min manglende erfaring gør, at opgaven er nemmere end forudset. Og så kan jeg faktisk ikke finde ud af at slette et indlæg, efter det er slået op, men mens man stadig kan redigere i det?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Gæt en kilometersten.....
Af T. Rithmester, Struer. 24/11-22, 23:59.

CitatThi-hi, jeg er stadig "ny" på dette forum. Så min manglende erfaring gør, at opgaven er nemmere end forudset. Og så kan jeg faktisk ikke finde ud af at slette et indlæg, efter det er slået op, men mens man stadig kan redigere i det?

Ja, Geolocation kan være træls.... når nu det er et gættebillede :)

Med venlig hilsen

Thomas Dath Rithmester

Tja, 250 km passer nogenlunde med afstanden fra Fredericia til Ålborg.
Da Thomas også slår sine folder deromkring, så gætter jeg på Ålborg og nærmeste omegn.
Men jeg forstå ikke helt hvorfor stenen står i en skov.

Gæt en kilometersten.....
Af Reinholdt, Nærområde ovk. 19 Od-Svg. 25/11-22, 06:34.
Tja, du har jo været en tur Nordenfjords. Placeringen i "skov", har jo lidt at gøre med, at sporene det pågældende sted, er blevet flyttet lidt. I sidste uge gik jeg forbi dens nabo, nr 251 0, og jeg arbejdede ud for den anden nabo, 250 6.

Reinholdt
Sikringstekniker

Gæt en kilometersten.....
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 26/11-22, 21:52.
Citat fra: Reinholdt Dato 25/11-22, 06:34Tja, du har jo været en tur Nordenfjords. Placeringen i "skov", har jo lidt at gøre med, at sporene det pågældende sted, er blevet flyttet lidt. I sidste uge gik jeg forbi dens nabo, nr 251 0, og jeg arbejdede ud for den anden nabo, 250 6.

Reinholdt har ganske ret. Vi befinder os på det, der sikringsteknisk i dag er "Lindholm station". Tidligere hed det Nørresundby station.

Kilometerstenen står inde i den grønne "skov" på nedenstående billede.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak