Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Sovevogne igennem Danmark fra 7. december
Efter den problematiske godkendelse-process er datoen nu sat for premieren af sovevognene i SJ's Nattog mellem Stockholm og Hamborg den 7. december (dog ankommer togende først til Danmark lige efter midnat den 8.)

Dette er første gang siden 2014 at der har kørt sovevogne i Danmark

Link til artikel (på svensk): https://jarnvagar.nu/antligen-sovvagn-till-hamburg/

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Citat fra: Isak Nielsen Dato  4/12-22, 21:58Dette er første gang siden 2014 at der har kørt sovevogne i Danmark

Det er måske et definitionsspørgsmål, men jeg har ellers set tog med sovevogne i Danmark i både 2020 og senest igen i 2022.

Mon ikke, det er liggevogne, du har set. For jernbanenørder er der en forskel. I liggevogne kan man ligge, men man sover kun, hvis man har et godt sovehjerte.

Citat fra: Jørgen Pagh Jensen Dato  4/12-22, 22:31Mon ikke, det er liggevogne, du har set. For jernbanenørder er der en forskel. I liggevogne kan man ligge, men man sover kun, hvis man har et godt sovehjerte.

Nej, der har været sovevogne med i de chatertog der nævnes, jeg mente i ordinær drift i det originale inlæg

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Citat fra: Jørgen Pagh Jensen Dato  4/12-22, 22:31Mon ikke, det er liggevogne, du har set. For jernbanenørder er der en forskel. I liggevogne kan man ligge, men man sover kun, hvis man har et godt sovehjerte.
Citat fra: Jørgen Pagh Jensen Dato  4/12-22, 22:31Mon ikke, det er liggevogne, du har set. For jernbanenørder er der en forskel. I liggevogne kan man ligge, men man sover kun, hvis man har et godt sovehjerte.
Jeg har da altid sovet godt i liggevognen, nå jeg blev træt af at kigge ud fra overkøjen.

Sovevogne igennem Danmark fra 7. december
Af Baumann, Hjordkær. 5/12-22, 17:51.
Hvilken tid skal man regne med ankomst til Padborg og videre afgang til syd?
Det er søndags afgang, jeg er interesseret i  :)
For jeg går ud fra at der er lokomotiv væksel.

Citat fra: Baumann Dato  5/12-22, 17:51Hvilken tid skal man regne med ankomst til Padborg og videre afgang til syd?
Det er søndags afgang, jeg er interesseret i  :)
For jeg går ud fra at der er lokomotiv væksel.

Toget lørdag-søndag eller søndag-mandag? Lørdag-søndag har det sydgående tog et 3 timer langt ophold

Her er tiderne:
Lørdag-søndag (EN 337)(K22 ??)

Søndag-mandag (HV 345)(K23)


I den nye køreplan er der kun ophold på 10 minuter, som lyder meget kort for et lokomotiv-skifte

Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Sovevogne igennem Danmark fra 7. december
Af Baumann, Hjordkær. 5/12-22, 21:18.
Takker - det er en første EN 337 køreplan

Sovevogne igennem Danmark fra 7. december
Af Baumann, Hjordkær. 20/01-23, 05:38.
Er den svensk sj.se hjemmeside gået død?
jeg ville se om de stadig kører til Hamburg her i det nye år.

Sovevogne igennem Danmark fra 7. december
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 20/01-23, 08:25.
Citat fra: Baumann Dato 20/01-23, 05:38Er den svensk sj.se hjemmeside gået død?
Den virkede OK for mig lige nu.
Citat fra: Baumann Dato 20/01-23, 05:38jeg ville se om de stadig kører til Hamburg her i det nye år.
Det gør der.

Citat fra: Baumann Dato 20/01-23, 05:38jeg ville se om de stadig kører til Hamburg her i det nye år.

Det gør de i den grad. Her lidt beviser:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Tog 14346 (Malmö C-Lernacken) klar til afgang fra Malmö C, 10.01.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

HV 345 (Peberholm-Padborg Grænse) under ophold i Odense, 11.01.2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

HV 346 (Padborg Grænse-Peberholm) under ophold ved Københavns Lufthavn, 19.01.2023.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak