Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Overkørselssignaler med 2 lamper
Overkørselssignaler med 2 lamper
Af Gæst MightyGoosenator. 9/12-22, 23:47.
En gang for længe siden husker jeg at have set et billede af overkørselssignaler med 2 lamper (2 lamper per. trekantsplade). Kan dog ikke finde billedet eller noget andet der dokumenterer det. Et par andre jeg kender husker også noget lignende. Ville bare høre om nogle tilfældigvis skulle have nogle billeder eller kunne fortælle mig noget om dem. :)

Overkørselssignaler med 2 lamper
Af Niels Munch. 10/12-22, 02:59.
Seneste redigering: 10/12-22, 03:02 af Niels Munch
Citat fra: MightyGoosenator Dato  9/12-22, 23:47En gang for længe siden husker jeg at have set et billede af overkørselssignaler med 2 lamper (2 lamper per. trekantsplade). Kan dog ikke finde billedet eller noget andet der dokumenterer det. Et par andre jeg kender husker også noget lignende. Ville bare høre om nogle tilfældigvis skulle have nogle billeder eller kunne fortælle mig noget om dem. :)

Se kontrolsignal (1 lanterne), overkørselssignal (2 lanterner) og uordenssignal (2 ell. 3 lanterner).

Baggrundspladerne er ikke trekantede.

Overkørselssignaler med 2 lamper
Af Niels Munch. 10/12-22, 03:19.
Seneste redigering: 10/12-22, 03:22 af Niels Munch
Citat fra: MightyGoosenator Dato  9/12-22, 23:47En gang for længe siden husker jeg at have set et billede af overkørselssignaler med 2 lamper (2 lamper per. trekantsplade). Kan dog ikke finde billedet eller noget andet der dokumenterer det. Et par andre jeg kender husker også noget lignende. Ville bare høre om nogle tilfældigvis skulle have nogle billeder eller kunne fortælle mig noget om dem. :)

Eksempel på et vejsignal med 2 lanterner ses her: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=67959 .
Eksemplet er fra Odder, hvor overkørslen passeres af 2 separate (nu nedlagte) baner, nemlig til Hov hhv. Horsens.

M.v.h.
Niels

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak