Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Ulovlig krydsning af sporet
Så længe det er ulovligt, skal folk selvfølgelig ikke krydse sporene de steder hvor det ikke er tilladt. Men måske man skulle give dem som alligevel gør det, gode råd til, hvordan de kan gøre det mere sikkert. Fx at vente til toget er kørt forbi, eller lytte efter om der kommer tog, da man altid kan høre dette 5-10 sekunder inden i skinnerne. Eller også bede folk tjekke rejseplanen livemap på mindre travle strækninger, for at få en nogenlunde placering på togene omkring stationen eller sporet.

Andre som har nogle lidt utraditionelle eller kontroversielle metoder til, hvordan vi kan forhindre nærpåkørlser og påkørsler? Forbud hjælper ikke, folk gør det alligevel, hegn og/eller kameraer overalt er for dyrt, så vi bliver nødt til at tænke kreativt for at forhindre disse tragiske hændelser. Eller måske man kunne spørge de folk man får fat i, hvad der ville fraholde dem fra at krydse sporet illegalt fremover, og være lidt mere åbne overfor disse mennesker, istedet for bare at straffe dem.

Ulovlig krydsning af sporet
Af Svend. 1/01-23, 20:05.
Citat fra: Kasdashdfjsah Dato  1/01-23, 18:49Så længe det er ulovligt, skal folk selvfølgelig ikke krydse sporene de steder hvor det ikke er tilladt. Men måske man skulle give dem som alligevel gør det, gode råd til, hvordan de kan gøre det mere sikkert. Fx at vente til toget er kørt forbi, eller lytte efter om der kommer tog, da man altid kan høre dette 5-10 sekunder inden i skinnerne. Eller også bede folk tjekke rejseplanen livemap på mindre travle strækninger, for at få en nogenlunde placering på togene omkring stationen eller sporet.

Andre som har nogle lidt utraditionelle eller kontroversielle metoder til, hvordan vi kan forhindre nærpåkørlser og påkørsler? Forbud hjælper ikke, folk gør det alligevel, hegn og/eller kameraer overalt er for dyrt, så vi bliver nødt til at tænke kreativt for at forhindre disse tragiske hændelser. Eller måske man kunne spørge de folk man får fat i, hvad der ville fraholde dem fra at krydse sporet illegalt fremover, og være lidt mere åbne overfor disse mennesker, istedet for bare at straffe dem.

Årets indtil nu dårligste forslag........


Ulovlig krydsning af sporet
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 1/01-23, 21:02.
I bilen ved rødt lys, se om der kommer nogen, inden du smutter over?

Jo ko gar læst den første linie

Citat fra: Kasdashdfjsah Dato  1/01-23, 18:49Forbud hjælper ikke, folk gør det alligevel, hegn og/eller kameraer overalt er for dyrt, så vi bliver nødt til at tænke kreativt for at forhindre disse tragiske hændelser. Eller måske man kunne spørge de folk man får fat i, hvad der ville fraholde dem fra at krydse sporet illegalt fremover, og være lidt mere åbne overfor disse mennesker, istedet for bare at straffe dem.

Du skal da have point for at turde tænke utraditionelt og ud af boksen. Men det gør man altså bare ikke i jernbanens verden.

Det kan man gøre i bilen, på cyklen og som fodgænger, men aldrig i jernbanens verden.

Men personligt så jeg nu gerne, at der var flere folk i jernbaneverdenen, der turde tænke utraditionelt og ud af boksen. Så ville det måske heller ikke komme som en overraskelse gang på gang, at passagererne til sidst tager sagen i egen hånd, når de synes de har siddet længe nok i et strandet tog, uden aircondition, information eller hjælp fra personalet.

Ulovlig krydsning af sporet
Af kme. 2/01-23, 00:23.
1) Kameraovervågning krydset med lidt kinesisk ansigtsgenkendelsessoftware og wupti! en fotodokumenteret bøde direkte i e-Boks.

2) En airbag i fronten af toget til at puffe misdæderen væk.Han dør måske, men who cares. Dur ikke på alle togtyper.

Det værste er når en far lærer sin søn at krydse sporene. Se bare her: https://youtu.be/Hakg5C931OM

Citat fra: kme Dato  2/01-23, 00:232) En airbag i fronten af toget til at puffe misdæderen væk. Han dør måske, men who cares.

Det vil jeg tro, at lokomotivføreren gør ( altså 'cares' )  :(

Virkelig et tankevækkende forslag. Og meget forkert, hvis det kan opfordre til ulovligheder. Men: hånden på hjertet, er jeg virkelig den eneste, som i min ungdom af og til krydsede et jernbanespor? I gymnasietiden i Bagsværd var det simpelthen nødvendigt at krydse Hareskovbanen, hvis man skulle nå den foretrukne slikbutik og komme tilbage inden frikvarteret sluttede. Det var jo en nødsituation! Men togene var meget langsomme og kunne både ses og høres i vældig god tid. Så ingen fare og ingen stressede lokomotivførere der.
Nu er jeg oppe i årene, og kan selvfølgelig ikke finde på at krydse et lokalbanespor for at skyde genvej. Det har jeg faktisk ikke gjort i de sidste to-tre måneder.
Jeg prøver på ingen måde at forklejne faren ved at krydse en jernbane, slet ikke, hvis man er fuld eller overmodig, og toget kører 180. Og chokerende for den stakkels lokomotivfører, også når det ikke bliver til en påkørsel.
Men jeg kan garantere, at ingen lokomotivfører har nogensinde set mig krydse et spor.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Gå op Sider:[1]
Indsend billederContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak