Citat fra: mikkelwf Dato 13/01-23, 00:20Den nye 49€-billet er irrelevant for alle der IKKE bor i Tyskland.
Den kan ikke købes i alm. frit salg, men kun som abonnement. Og (såvidt jeg har forstået), er der lavet alt muligt hejs for at det KUN er folk der er bosiddende i Tyskland der kan købe den.
Man kan vist heller ikke købe den med alm. kreditkort, men kun tysk EC-kort..
Billetten skal købes som abonnement - lidt a la de gamle abonnementskort i Hovedstaden.
Som dansker er man næppe interesseret i billetten i mere end en enkelt måned. Det gælder dog også en række tyskere, og det er såmænd ikke større problem end, at billetten bliver "monatlich kündbar", så man kan starte abonnement og opsige det igen med det samme -
uden gebyr.
Så er der udfordringen med betalingen. Det foregår med SEPA-Lastschrift, som kort sagt er eurolandenes pendant til PBS/Betalingsservice. Alle kan let åbne en konto hos fx den belgiske bank Wise, og den konto kan så bruges til at betale fra.
Der, hvor det indtil videre strander for mig, er, at jeg endnu ikke har fundet et sted, hvor man kan bestille Abo-Tickets uden at angive tysk bopælsadresse... Kortet kan man få leveret digitalt, men afstemmes den angivne tyske adresse mon med den danske adresse, som banken har stående; og er det lovligt at angive en pro forma-adresse..?