Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Rabatkampagner på togbilletter
Gå ned Sider: 1 [2]
Rabatkampagner på togbilletter
Af Theis Andersen. 2/06-23, 22:00.
Seneste redigering: 2/06-23, 22:06 af Theis Andersen
Citat fra: Mikkelhk Dato  2/06-23, 21:11
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 20:51Kan man bruge rejsepasset til sidevognn i Snälltåget mellem København og Padborg?
Snälltåget har ikke passagerudveksling i Padborg, så nej.
Og selv hvis de havde, er de ikke nævnt i rækken af trafikselskaber, som samarbejder om Rejsepas: "Du kan rejse frit med Arriva, BAT (Bornholm), DOT, DSB, FynBus inkl. Letbanen, Metro, Midttrafik inkl. Letbanen, Movia, Nordjyllands Trafikselskab (NT), Sydtrafik og Skånetrafiken (Østerport-Kastrup) og bus på Fanø, Samsø og Ærø."
Der står da ellers på skærmen, at den stopper i Padborg, men det er måske bare for tolderne. Der er nok heller ikke så mange der står af og på i Padborg, midt om natten. Og jeg tænkte også, at billetten ikke gælder der, når der ikke står noget nogle steder.
Jeg troede faktisk ikke at mit opslag var blevet slået op. Jeg skrev mit spørgsmål og så tjekkede jeg lige på nettet, men jeg kunne ikke finde noget og så troede jeg egentlig jeg havde trykket slet
 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Rabatkampagner på togbilletter
Af Mikkelhk, Lunderskov. 2/06-23, 22:14.
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 22:00
Citat fra: Mikkelhk Dato  2/06-23, 21:11
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 20:51Kan man bruge rejsepasset til sidevognn i Snälltåget mellem København og Padborg?
Snälltåget har ikke passagerudveksling i Padborg, så nej.
Og selv hvis de havde, er de ikke nævnt i rækken af trafikselskaber, som samarbejder om Rejsepas: "Du kan rejse frit med Arriva, BAT (Bornholm), DOT, DSB, FynBus inkl. Letbanen, Metro, Midttrafik inkl. Letbanen, Movia, Nordjyllands Trafikselskab (NT), Sydtrafik og Skånetrafiken (Østerport-Kastrup) og bus på Fanø, Samsø og Ærø."
Der står da ellers på skærmen, at den stopper i Padborg, men det er måske bare for tolderne. Der er nok heller ikke så mange der står af og på i Padborg, midt om natten. Og jeg tænkte også, at billetten ikke gælder der, når der ikke står noget nogle steder.
Jeg troede faktisk ikke at mit opslag var blevet slået op. Jeg skrev mit spørgsmål og så tjekkede jeg lige på nettet, men jeg kunne ikke finde noget og så troede jeg egentlig jeg havde trykket slet
 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der er ikke grænsekontrol i sydgående tog i Padborg. Padborg vises formentlig, fordi det er endestationen for det pågældende tognummer (toget hedder 21xxx i Danmark), og derfor vil Padborg som endestation altid blive vist, selvom man ikke kan stige af/på toget.

Hilsen Mikkel

Citat fra: Thomas Rasmussen Dato 26/03-23, 21:15... Deutschland-Ticket...
Der er intet forbud mod, at udlændige køber billetten, ...
Så ville EU Kommissionen også rykke ud. Der er fri bevægelighed af varer og tjenesteydelser i EU.

Af egen erfaring: man kan hurtigere købe "Deutschland Ticket" nord for Padborg end at bestille plads til barnevogn mellem Randers og Hjørring.
Dem med alfanumeriske postnumre bør benytte VBN Fahrplaner. DB accepter også 4-ciffrede postnumre.
At opsige abonnementet lige efter man har købt billetten er også hurtig klaret.


Rabatkampagner på togbilletter
Af andersj, Aalborg. 3/07-23, 23:57.
Det er som sådan ikke en rabatkampagne, men mere et trick som jeg har benyttet et par gange nu. Adgangen til færgerne Puttgarden-Rødby og Rostock-Gedser med kollektiv transport er som bekendt efterhånden meget kompliceret i begge lande. Scandlines forlanger også solide 210 kr. for en landgangsbillet på Rostock-Gedser i sommerhalvåret.

Men Flixbus har flere daglige afgange der benytter begge færgerruter og ofte kan en billet fås billigere end landgangsbilletten. Forrige mandag betalte jeg 87,20 DKK (med rabatkode, normalprisen var 109 kr.) for at blive fragtet direkte fra Rostock Hbf til Nykøbing Falster. Man kan selvfølgelig også booke længere distancer, min bus kom fra Berlin og fortsatte til Stockholm over København og Malmö.

Man skal dog være opmærksom på at Rostock-Gedser færgerne nærmest altid er forsinket - det har de været alle tre gange jeg har benyttet dem. Første gang i januar 2020 betød det at jeg måtte stå og vente en halv time på næste bybus ude i industrihavnen i Rostock. Anden gang i 2022 gjorde det ikke det store, da der alligevel var en times ventetid på bussen til Nykøbing F i Gedser og sidste mandag gjorde det at min perfekte 15 minutters skiftetid til regionaltoget i Nykøbing F blev til en times ventetid, som dog blev udnyttet til en tur med Lokaltog's "ETCS-shuttle" til Grænge og tilbage igen da jeg havde et Rejsepas.

Anders

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak