Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Det svenske forum Postvagnen
Det svenske forum Postvagnen
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 14/01-23, 15:57.
Hvis nogen leder forgæves efter det svenske forum Postvagnen (drevet af SJK - Svenska Järnvägsklubben), kan det oplyses, at det er lukket på grund af ballade.
SJK arbejder på at få et nyt forum op at køre, men kan ikke oplyse, hvornår det er klart (som klub er man afhængig af frivillig arbejdskraft).

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Et nyt forum ser dagens lys, fra admin@stambanan.online er modtaget:

"Hej,

som du kanske har märkt så finns inte forumet postvagnen längre.  Natten mellan fredag och lördag den 13-14/1 upphörde all kontakt och vi har inte fått några besked om vad som pågår. Vi vet dock att detta inte är ett tekniskt fel utan en medveten åtgärd.  Detta är dock inte slutet för järnvägsforum i Sverige. Vi ser att det finns en framtid för människor med järnvägsintresse att även framgent dela sina tankar, bilder och ideer. Vi har därför på kort tid skapat ett nytt forum, stambanan online.

Det finns på denna plats:  https://stambanan.online/index.php

Vi hoppas att du vill delta i diskussionerna och bidra till ett nytt öppet forum för alla med intresse för järnväg och det som hör till detta. 

En liten not: Alla detaljer är inte påplats, det kommer att ta lite tid att få forumet precis som vi och ni vill ha det,  och vi jobbar på det! 

Välkomna."
 


Det svenske forum Postvagnen
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 16/01-23, 19:23.
Citat fra: Niels Munch Dato 16/01-23, 17:39Et nyt forum ser dagens lys, fra admin@stambanan.online er modtaget:

Og ham der har startet dette forum er netop ham, der har stået for det meste af balladen i Postvagnen, så jeg anbefaler, at man ignorerer dette forum fuldstændigt.
(Og i øvrigt har dette nye forum intet med SJK at gøre).

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Det svenske forum Postvagnen
Af Administrator Tommy Nilsson, Ringsted. 18/01-23, 19:44.
Her er langt om længe en kommentar fra SJK:
https://www.sjk.se/

Tommy Nilsson
Webmaster
Jernbanen.dk

Det svenske forum Postvagnen
Af Steff. 19/01-23, 08:43.
Godmorgen

Jeg er absolut ikke den store bruger af "Postvognen", men har da af og til anvendt denne i forsøg på at finde svar på spørgsmål.
Så jeg er jo ikke den typiske bruger overhovedet.

Det gør mig ked af, når et forum bliver ødelagt af en lille flok personer med dårlig almen dannelse, såvel i personlige angreb som anvendelse af sprogbrug.

Derfor er jeg glad for at SJK kommer med en ny "Postvogn".

Men samtidig bemærker jeg, at man overvejer/eller har bestemt ved den ny "Postvogn", at anvendelsen af pseudonymer på forum afskaffes og at man skal bruge sin navn. Dette bifalder 100%, da jeg i princippet ikke synes at det er rart at skrive med nogen, der ikke gider/tør/synes det er smart, der skriver/gemmer sig under pseudonym.

Måske en ting til efterlevelse på "vores" 4 fora??

Held og lykke til det nye "Postvognen".

Steffen Dresler

Det svenske forum Postvagnen
Af TWB. 19/01-23, 15:49.
Seneste redigering: 19/01-23, 15:51 af TWB
Citat fra: Steff Dato 19/01-23, 08:43Men samtidig bemærker jeg, at man overvejer/eller har bestemt ved den ny "Postvogn", at anvendelsen af pseudonymer på forum afskaffes og at man skal bruge sin navn. Dette bifalder 100%, da jeg i princippet ikke synes at det er rart at skrive med nogen, der ikke gider/tør/synes det er smart, der skriver/gemmer sig under pseudonym.

Måske en ting til efterlevelse på "vores" 4 fora??

Held og lykke til det nye "Postvognen".

Steffen Dresler
Hej Steffen
Som udgangspunkt er jeg enig og så alligevel ikke.

Hvordan vil du kontrollere at det anførte navn er det navn som er pågældendes navn på lørekort og pas?

Dernæst har en del et navn som de deler med rigtig mange, mens andre - som dig selv - har et navn som ret få har.

Desværre er verden idag af en sådan beskaffenhed at kan du relativ nemt findes - så bliver du fundet.

Mange har udfordringer med at med at holde en pæn tone / sprog - andre med at de bestemt ikke kan lide pågældende og hvad pågældende mener.

Personligt er min grund til at være her i forummet at få / fastholde fokus på at reducere antal daglige pendlere på motorvejene til fordel for toget.

Det er ikke noget som åbenbart interesserer de som deltager i debatten.
Selv synes jeg at nattog / indenlandsk godstog / internationale tog /Kattegatforbindelse er ret uinteressant på nuværende tidspunkt.

For vi ikke gjort toget attraktivt for de mange tusinder af daglige pendlere på motorvejen ved at fokusere på HELE deres transport - så bliver de i deres biler til skade for miljøet og statskassen.

Så med den "modstand" mod at debattere det vigtigste emne har jeg ikke lyst til at stå med fulde navn.

Det tror jeg gælder mange i dette forum.

Det svenske forum Postvagnen
Af anho. 19/01-23, 16:49.
Citat fra: TWB Dato 19/01-23, 15:49Hej Steffen
Som udgangspunkt er jeg enig og så alligevel ikke.

Hvordan vil du kontrollere at det anførte navn er det navn som er pågældendes navn på lørekort og pas?

Dernæst har en del et navn som de deler med rigtig mange, mens andre - som dig selv - har et navn som ret få har.

Desværre er verden idag af en sådan beskaffenhed at kan du relativ nemt findes - så bliver du fundet.

Mange har udfordringer med at med at holde en pæn tone / sprog - andre med at de bestemt ikke kan lide pågældende og hvad pågældende mener.

Personligt er min grund til at være her i forummet at få / fastholde fokus på at reducere antal daglige pendlere på motorvejene til fordel for toget.

Det er ikke noget som åbenbart interesserer de som deltager i debatten.
Selv synes jeg at nattog / indenlandsk godstog / internationale tog /Kattegatforbindelse er ret uinteressant på nuværende tidspunkt.

For vi ikke gjort toget attraktivt for de mange tusinder af daglige pendlere på motorvejen ved at fokusere på HELE deres transport - så bliver de i deres biler til skade for miljøet og statskassen.

Så med den "modstand" mod at debattere det vigtigste emne har jeg ikke lyst til at stå med fulde navn.

Det tror jeg gælder mange i dette forum.

Hold nu op... der er mange der har præcist samme interesse som dig (færre pendlere på motorvejene) men har andre holdninger til hvordan det skal løses, og så er der også gisp mulighed for at anerkende at forskellige mål alle sammen kan være vigtige.

Det føles sgu under lavmålet at bruge en tråd som denne til (slet skjult) at brokke sig over at folk er uenige med dig.

Personligt er jeg dog enig på dette punkt. Der er for meget mudderkastning her på forummet, men jeg ser det fra alle retninger. Jeg mener dog at løsningen bør være at man rent faktisk fra webmasters side uddeler advarsler og midlertidige bortvisninger (hvis dette tillades af forummets software) til folk der rent faktisk kommer med personangreb.

Det svenske forum Postvagnen
Af Steff. 19/01-23, 17:09.
Kære TWB
Jeg er ikke enig med dig, selvfølgelig kan der snydes og bliver det. Men jernbanehistorisk og Signalposten er et voksent publikum, kender ikke til dette forum her.

Hvad dine bevæggrunde er for at være på et bestemt fora og hvorfor er dine.  Men egne meninger bør man da stå ved? Er man ansat i DSB eller Bane, må man stadig udtale sig som privatperson, men er selvfølgelig underlagt – som i alle andre firmaers policy – nogle restriktioner m.h.t. informationer, der ikke er offentlige. Og videregiver man info som ikke er offentlige, hvadenten under pseudonym eller eget navn, overtræder man nogle regler.

Jeg kender mange identiteter på det historiske forum, der skriver under pseudonym, men vi kender hinanden og det generer mig ikke. Men nogen jeg ikke kender, har jeg det lidt svært med.

Men jeg tror at denne diskussion bør tages i en ny og anden tråd end denne om en ny postvogn.

Steffen Dresler

NB: Iøvrigt blev jeg efter ca. 20 år træt af offentlig trafik og tog bilen, herre i eget hus. Alt for mange forsinkelser, aflysninger, propfulde tog med larmende passagerer. Og dette til trods at jeg var "Overpendlertalsmand" for DSB og pendlerne i ca. 15 år.

Svenska postvagnen!
Af Merlin. 15/02-23, 16:03.
Jag tror det är slut med Postvagnen i Sverige.

Tror dom tappar en massa medlemmar där.

Där har dom gjort om den så det är tvång att registrera sig med namn och inte tillåtet att använda VPN.

Så man kan inte använda "Nickname" som man kan här.

Så i fortsättningen så blir det att man kommer vara här istället  :)

Förstår Danska bra men vissa ord kan vara svårt men man har ju Google Translate till det  :)

Det svenske forum Postvagnen
Af PerWk. 23/02-23, 00:57.

Det skal lige bemærkes, at det er krav om, at være medlem af SJK for at få lov til at skrive på den genåbnede 'Postvagnen' - bekræftet til mig i e-mail af een af medlemmerne af SJK bestyrelse.

Hvad der er mere ærgerligt, er dog, at man tilsyneladende startet forfra, og slettet alle gamle indlæg.

/Per

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Nordvestfyenske Jernbane

Nordvestfyenske Jernbane. Pris 250 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak