Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Glostrup station - januar 2023
Glostrup station - januar 2023
Af Henrik PS, Brøndby. 20/01-23, 11:34.
Det danske jernbanenet er blevet ca. 160 meter kortere.

Ved Glostrup station er sporet ved det tidligere pakhus fjernet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det er ikke så mange år siden sporstopperen blev udskiftet for enden af pakhussporet med forstærket spor, men sporstopperen er nu flyttet længere mod vest.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der er sat nye sporstoppere op ved rangerarealet, så de fire spor slutter samme sted.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses de udskiftede sporstoppere.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Glostrup station - januar 2023
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 20/01-23, 12:12.
Kan det være noget forberedelse til nye fjernperonner?

Citat fra: Michael Deichmann Dato 20/01-23, 12:12Kan det være noget forberedelse til nye fjernperonner?

Mig bekendt er der ikke besluttet noget på det punkt. Der ligger en plan i skuffen ("Ring Syd"), men den er ikke vedtaget.

Glostrup station - januar 2023
Af Jimbow. 20/01-23, 18:05.
Det er besluttet at der skal være fire nye fjernbanespor i Glostrup med aftalen fra 2021. Men det projekt er ikke gået i gang endnu, så det må være et andet projekt.

Måske er pakhuset og sporet ejet af DSB?

Citat fra: Jimbow Dato 20/01-23, 18:05Det er besluttet at der skal være fire nye fjernbanespor i Glostrup med aftalen fra 2021. Men det projekt er ikke gået i gang endnu, så det må være et andet projekt.

Måske er pakhuset og sporet ejet af DSB?
Pakhuset er ejet af DSB. Læssesporet er ejet af BDK. Skellet går ca. 2 m syd for læssesporets spormidte.

Luftfoto (SDFE) fra 2022 viser de 3 nye sporstoppere på DSBs område, og et uombygget læssespor.
Det kan tyde på ombygningerne er bestilt ad to omgange af to ejere.

Alle sporene syd for er stadig i drift, så sporstopperne skal leve op til Banedanmarks krav uanset om de benyttes i 5 år endnu, eller 20 år.

Udkast til BDKs foretrukne 2 perrons løsning, viser at det nordlige læssespor lige kan overleve.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak