Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Godstog med MZ lokomotiver...
Hei, forsøker så godt det går med mitt aller første innlegg på dette trivelige forumet.

Bildene viser MZ lok med godstog på Vendsysselbanen i 1994.

Citat fra: Nils Glein Dato 20/01-23, 20:06Hei, forsøker så godt det går med mitt aller første innlegg på dette trivelige forumet.
Bildene viser MZ lok med godstog på Vendsysselbanen i 1994.

Hej Nils,

Tak for fine billeder, og velkommen om bord. Men i dit sted ville jeg nok, når billederne er fra 1994, lægge dem op på Jernbanehistorisk Forum.

Gerne mere.

Bedste hilsener
Niels


God kveld, Niels og takk for din hyggelige tilbakemelding og ditt gode råd for innsendelse bilder neste gang.

Jo, jeg fotograferte litt langs Danske jernbanespor i slutten av 1980 årene og kanskje enda noen flere i 1990 årene imens jeg syklet innover i det gjestfrie og gode Nord Jylland fra fergeleiene.

Du forstår nok at jeg er Norsk og fortsatt har gode nytte og glede av gode forbindelser med det yndige nabolandet selv om fotomotivene synes mindre interessante nå enn tidligere.

Ha det riktig Godt !

Med vennlig hilsen fra Nils. ;)   

Gå op Sider:[1]

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak