Citat fra: vestjyden Dato 6/02-26, 19:38Bare en tanke herfra...
Kunne det være en idé at synliggøre Esbjerg Nærbane med skilte på stationerne som på S-banen i KBH og O'et på letbanen i Odense?
Særskilt branding generelt, altså i trafikinformation på bl.a. Rejseplanen, afgangstavler etc. tror jeg kunne være gavnligt. Selvom jeg aldrig tror det ville ske i virkeligheden, kunne det f.eks. være "Esbjergs S-tog".
Mine erfaringer siger mig at skinnebåren trafik ofte bliver anset som følgende:
- Tog (DSB, GoCo, NJ, MJBA, Lokaltog)
- S-tog
- Metro
- Letbane
Det giver rigtig god mening for mig, at der kommer mere og mere skinnebåren trafik til, som folk opfatter som en anden kategori end "tog". Derfor har det længe undret mig, at der ikke bliver gjort mere for at oprette/opretholde branding for de enkelte togsystemer i Danmark. Regionaltog, InterCity, InterCityLyn osv. tror jeg ikke der er mange menige mennesker, der tænker over, hvad forskellen er mellem dem. Men hvis nu Kystbanen f.eks. havde noget branding der gjorde opmærksom på at toget kører så og så ofte, så og så langt ud på natten - eller hvilke andre egenskaber et togsystem måtte have - tror jeg det ville være gavnligt. F.eks. ligesom DOT's A-busser, som man ved er højfrekvente og kører om natten.