Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i Brøndbyvester - 27. januar 2023
Inspireret af det gode vejr fredag samt Ottoemils indlæg om byggeriet af letbanen udforskede jeg arbejderne i Brøndbyvester fra syd ved Holbækmotorvejen op til Glostrup.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det første billede viser letbanebroen henover København-Ringstedbanen i sydlig retning.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vest for letbanebroen er bygget en stibro for fodgængere og cyklister.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Her ses de to broer over jernbanen mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Henover Holbækmotorvejen er bygget to broer til letbanen samt en endnu en stibro.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Som i mange andre kryds kommer der store ændringer i forbindelse med byggeriet. Her ved Vallensbækvej, Seminarievej og Søndre Ringvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved Vallensbækvej bliver bygget Brøndbyvester Station. Fundamentarbejdet er igang.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
På den østlige side af ringvejen syd for Park Allé har Letbanen fået bygget et ensartet højt hegn af hensyn til støjen. Hvorvidt der kommer et tilsvarende hegn på den vestlige side er jeg usikker på. 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Ved Knudslundvej nu spærret for biltrafik.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Lige nord for Park Allé kommer den kommende station Kirkebjerg til at ligge. Her set mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og her set mod syd.

 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
I et tidligere erhvervsområde er kommet en del nybyggerier i det, der bliver kaldt Kirkebjerg-området. Letbanen kommer til at krydse over hen over Søndre Ringvej til den østlige side for at komme hen til Glostrup Station.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det sidste billede i denne omgang er taget ved broen over Banemarksvej. Her set mod sydøst.

Citat fra: Henrik PS Dato 28/01-23, 10:34Inspireret af det gode vejr fredag samt Ottoemils indlæg om byggeriet af letbanen udforskede jeg arbejderne i Brøndbyvester fra syd ved Holbækmotorvejen op til Glostrup.

Glimrende inspiration!

Bedste hilsener & tak
Niels

Hovedstadens Letbane i Brøndbyvester - 4. februar 2023
Af Henrik PS, Brøndby. 4/02-23, 22:48.
Seneste redigering: 4/02-23, 22:55 af Tommy Nilsson
Skønt vejr endnu en gang, så jeg tillader mig at følge op på min tidligere tråd fra Brøndbyvester.

Allerførst vil jeg komme med en trafikinformation. Tilkørselsrampen ved Brøndbyvester mod byen er lukket i perioden den 8. februar frem til den 28. april.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Her ved stoppestedet for 300S ved Brøndby Haveby ses de fortsatte arbejder med Letbanen. Her mod nord.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Og her mod syd. Cykel- og gangstien i Brøndby er næsten færdig, men dog ikke åben for trafik endnu. 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jeg følger op med selvstændige opslag for Letbanen i Vallensbæk og Ishøj.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak