Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- WIFI DSB tog - stabilitet, oplevelse, og forbindelse
Kørte med et regionaltog forleden, og prøvede at forbinde til DSB Wifi, men vil hverken min telefon eller ipad. Derudover skal man altid logge på hver gang, og mit 5G er meget hurtigere end DSB's wifi. Hvad er jeres oplevelser med det, og synes i det efterhånden er overflødigt, at det skulle forbedres, eller fungerer optimalt?

Det kan godt være lidt hit or miss, men helt generelt synes jeg det virker ok. Der er en gang imellem hvor det slet ikke virker og man skal hoppe over på 5G og derudover er min oplevelse, at Wifi-netværket kører over det samme mobilnet som min telefon så virker det ene ikke virker det andet heller ikke. Overordnet set virker det meget bedre end i andre lande, jeg lykkedes ikke med at få en stabil forbindelse i Tyskland og Østrig da jeg var på interrail i sommers.

Min oplevelse er at det er langsommere men mere stabilt og i den grad batteribesparende.
At køre en kortbølgede radioforbindelse gennem vognkassen med metalbedampede ruder med seamless handover fra mast til mast kræver sin sendeeffekt. Det sluger batteri ud af telefonen.
På Fyn kan jeg ikke opretholde forbindelse med telefonen. Så bliver jeg smidt af firma-VPN, skal genetablere VPN osv...
Men togets forbindelse med antenne ovenpå vognkassen kan. Den forbindelse skal jeg dog dele med de andre.

Pest eller Kolera. Man kan ikke fløjte og har mel i munden. 
Storebæltstunnelen har ikke noget DAS.

I Tyskland er der elendige mobilaftaler hvad mobildata angår. Folk elsker wifi, næsten ligesom i sydamerika. 450 rejsende på en multipleks 4G ved 300 km/h med tilhørende fejl fra dobbler-effekten, handover fra mast til mast i minuttakt og så ind og ud af tunnelerne: Det er dømt til at være snegleinternet.

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak