Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Hector rail?
Hector rail?
Af Bent Jensen. 8/02-23, 22:03.
Jeg undrer mig over at Snælltåget der kører med.Hector rail Malmø til Padborg, hvorfor ikke samme maskine til Innsbruck? Hector rail må godt køre i Tyskland og har Indusi, hvorfoe så ikke mig bekendt er det også g
Gældende i Østrig

Hector rail?
Af andersj, Aalborg. 8/02-23, 22:13.
Det er ikke sikkert at de har godkendelse til fremførsel af personførende tog i Tyskland. Hectorrail er desuden slet ikke aktive i Østrig.

Wedler Franz Logistik kører også kun toget ned til München, det sidste stykke til Østrig køres af smart-rail GmbH med deres farverige maskiner.

Anders

Hector rail?
Af Sporhund. 9/02-23, 09:36.
Et andet svar kunne være, at det har noget med logistikken at gøre. Hector Rail har et ikke ubetydeligt antal lokomotiver, men det er kun 12 af dem, som er godkendte til at køre i Danmark.

Hector rail?
Af eyolf, Slemmestad, Norge. 9/02-23, 11:48.
Hector har i hvert fall kjørt persontog for FlixTrain i Tyskland (selv om loket kjørte godstog for Hector selv på bildet):

Mon ikke det blot handler om økonomi. Snälltåget har jo næppe nogen grund til at betale ekstra for at have lokomotiver i bestemte farver til at trække deres tog.

/Lasse

Hector rail?
Af Baumann, Hjordkær. 9/02-23, 14:50.
RDC lånte HectorRail for at køre med Alpen-Sylt Express den ene år.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
HectorRail "Hulk" 861.002, Niebüll d. 17. august 2020 ( Foto: Baumann )

Hector rail?
Af Thorfinn. 13/03-23, 22:39.
Der findes ikke mange lokomotiver der er godkendt til at køre over Sund og under Bælt. Hector har nogle af dem. Hvorfor sende dem til Østrig, især hvis man ikke har personale der er strækningskendt dernede?
DB/WFL har nogle 112er som klarer jobbet og måske endda for færre penge.

ellers fuld ack, det lange stop i Padborg er irriterende.

Hector rail?
Af Thorfinn. 13/03-23, 22:52.
Citat fra: Baumann Dato  9/02-23, 14:50RDC lånte HectorRail for at køre med Alpen-Sylt Express den ene år.
HectorRail "Hulk" 861.002, Niebüll d. 17. august 2020 ( Foto: Baumann )
Fik de ikke lokoskift i Altona for at køre Markbanen, ellers er det der godt nok dyrt at brænde diesel af under køretråden fra Basel / Salzburg til Altona.

BTW: 861eren var MaK ("Mist aus Kiel") når det var værst og førte til at de solgt lokomotivforretningen til Siemens. 861eren var NSBs skandale, 861eren havde alvorlige problemer med det norske klima og de norske spor. MaK fik dem allesammen retur.

Hector rail?
Af mss. 2/04-23, 14:12.
Ja NSB havde problemer med lokomotiverne. De har dog tilsyneladende fungeret fint i tiden efter NSB.
Mak har derudover produceret masser af glimrende lokomotiver, tag bare DSB MK og Mak/Vossloh typerne G1206, G1000, G1700, G6 osv.

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Hector rail?
Af Jens, Fredericia. 2/04-23, 17:34.
Citat fra: mss Dato  2/04-23, 14:12Ja NSB havde problemer med lokomotiverne. De har dog tilsyneladende fungeret fint i tiden efter NSB.
Mak har derudover produceret masser af glimrende lokomotiver, tag bare DSB MK og Mak/Vossloh typerne G1206, G1000, G1700, G6 osv.

Di6 blev ombygget i København hos DSB efter returnering fra NSB og inden drift i Tyskland.

Mvh. Jens

Hector rail?
Af BBK. 3/04-23, 18:13.
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato  9/02-23, 13:33Mon ikke det blot handler om økonomi. Snälltåget har jo næppe nogen grund til at betale ekstra for at have lokomotiver i bestemte farver til at trække deres tog.

Det må tiden vise.

Min formodning er dog at man i Danmark i løbet af 2023 vil kunne opleve andre røde lokomotiver fra Siemens end DSB's EB-lokomotiver. ;-)

Hector rail?
Af andersj, Aalborg. 3/04-23, 19:02.
Citat fra: BBK Dato  3/04-23, 18:13
Citat fra: Lasse Toylsbjerg Petersen Dato  9/02-23, 13:33Mon ikke det blot handler om økonomi. Snälltåget har jo næppe nogen grund til at betale ekstra for at have lokomotiver i bestemte farver til at trække deres tog.

Det må tiden vise.

Min formodning er dog at man i Danmark i løbet af 2023 vil kunne opleve andre røde lokomotiver fra Siemens end DSB's EB-lokomotiver. ;-)

Ja, EG'erne!  ;D

Spøg til side, men indtil videre er 118 001-8 stadig i ELL's design. Spørgsmålet er så hvornår den får lov til at køre udenfor Sverige og hvornår der bliver leveret flere 118'ere.

Anders

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak