Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Rullende materiel

- Viking Rail på tur
Viking Rail på tur
Af Baumann, Hjordkær. 13/02-23, 17:57.
Viking Rail MX 1029 have fået en ny blå farve.
Det siges at MY 1146 og tidl. belgisk 1831 også kommer i samme farve.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Viking Rail MX 1029 (92 86 0021 029-0 DK-VIK), Vojens d. 13. februar 2023 - Foto: Baumann

Viking Rail på tur
Af ThomasØ. 13/02-23, 21:39.
Flot arbejde af folkene hos Viking Rail

Viking Rail på tur
Af HTJ. 13/02-23, 23:15.
håber den kommer omkring Sjælland så jeg kan se den

Viking Rail på tur
Af Baumann, Hjordkær. 14/02-23, 05:37.
Den kommer til Ringsted i dag - kender ikke køreplan

Viking Rail på tur
Af Bent Larsen. 14/02-23, 18:53.
Hej
Det ser godt ud med et V i den gule stribe, et GM mærke lige over vil være helt ok.
Vh
 Bent Larsen

Viking Rail på tur
Af Klodshans. 15/02-23, 12:07.
@Bent Larsen det kommer der med garanti ikke ... men glæd jer til at se det nye logo ...

De 3 lokomotiver MY 1146 + MX 1029 + 1831 er blevet malet i nyt blåt design som minder lidt om det MY 1135 var i tidligere.

De mangler stadig at få VIKING-Rail logo.

En video fra ugens første 3 kørsler i det nye design kan ses her:
https://www.youtube.com/watch?v=JEdBTFhZ7FI

MX 1029 + 1832 med tagpladetog ved Vojens
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

MY 1146 med tomt biltog ved Kolding Fjord
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

MX 1029 + 1831 med cementtog ved Kolding Station
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk

Viking Rail på tur
Af banemanden. 16/02-23, 15:35.
Det pyntede virkelig på dem! Jeg så 1146 i Taulov på terminalen for 14 dage siden og selvom jeg må medgive, at lyden var rigtig, var det sgu et sørgeligt syn. Og vi stod faktisk og snakkede om, hvor forpint det så ud i "50 shades of brown" og med store rusthuller overalt. De har givet den imponerende meget gas og der skal lyde stor klapsalve herfra til det flotte stykke arbejde. Også med 1800'eren i den blå farve.

Viking Rail på tur
Af mss. 27/02-23, 22:34.
Maskinerne er flotte i blå, ingen tvivl om det :) Så mangler der bare Logoet.
Men med den designlighed skulle man næsten tro at man planlægger en fusion med Contec Rail! ;D 

Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Viking Rail på tur
Af HTJ. 2/03-23, 12:03.
Hvad dag køre den til Ringsted med biltog ???

Viking Rail på tur
Af Baumann, Hjordkær. 8/05-23, 09:09.
Kører Viking Rail ikke til Vojens i dag ?
Jeg var forbi Vojens st. og det var meget tomt ... ikke noget lange godsvogne at se  :(

Viking Rail på tur
Af ThomasØ. 8/05-23, 17:36.
Jo, de var i Vojens i dag, men de ankom først lidt over kl 10 (så vidt jeg husker)

Gå op Sider:[1]

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak