Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Noget om signaler…..
Gå ned Sider: 1 [2]
Citat fra: Jens, Fredericia Dato 22/02-23, 17:30
Citat fra: thomastog Dato 22/02-23, 17:27
Citat fra: Jens, Fredericia Dato 22/02-23, 17:20
Citat fra: thomastog Dato 22/02-23, 14:10
Citat fra: Jens, Fredericia Dato 22/02-23, 08:07Det sjove er at 1.200- og 400-meter mærkerne ikke siger noget om hvor perronerne befinder sig...
Afstandsmærkerne ".. markerer et planmæssigt standsningssted med teknisk eller ikke teknisk stop, indenfor et område med sporskifter." (nærlæs cirkulæret), så de markerer 400/1200 meter til standsningssted. Hvorfor afstandsmærkerne vel skal flyttes, i forhold til den oprindelige placeringen efter SR.
Lige min pointe.
Tværtimod, du skriver afstandsmærkerne ikke siger noget om hvor perronerne befinder sig. Men 400/1200 markerer jo (jvf. cirkulæret til ORF) hvorfra der er 400/1200 meter til standsningsstedet/perron.

Eller er "Lige din pointe", at mærkerne endnu ikke er flyttet, så de stadig står 400/1200 meter fra stationsgrænsen ?

Dem jeg har set, står fortsat hvor de også stod under SR.

Mvh. Jens

Og derfra markerer de afstanden til et begreb der under SR75 hed stationsgrænsen, og som ikke findes i ORF.

Mærkerne oplyser ikke noget om hvor langt der er til en evt. perron.

Nå, mærkerne er jo 'midlertidige' indtil en anden løsning findes.

Mvh. Jens

Noget om signaler…..
Af Tommy_1980. 11/03-23, 18:00.
Må de afhentes?

Noget om signaler…..
Af Tommy_1980. 11/03-23, 18:11.
Citat fra: MadsVestkjær Dato 17/02-23, 17:29Godeftermiddag i forum!

Er nogen bekendt med mulighederne for at overtage nedtaget signaludstyr som det på billederne?
Jeg har skrevet en mail til Banedanmark, men ikke fået svar (endnu)

Mvh. Mads

Hej Mads.

Jeg har tidligere været i skrivende kontakt med en vis Sofie Bech Larsen fra BaneDanmark. Jeg mødte en mur af forhindringer og årsager til, at det ikke kunne lade sig gi' sig.

De er åbenbart af STOR værdi plus de kan indeholde skadelige stoffer osv osv.
Med ALT respekt, så bor jeg laaaaaangt ude på landet med gylde og diverse dunster i luften, og jeg er stadig normal- sådan da..

Noget om signaler…..
Af Tommy_1980. 11/03-23, 18:17.
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 15/02-23, 17:16Jeg havde afsat dagen i dag til at fotografere de i Viborg for længst slukkede U-, F- og I-signaler og de tilhørende afstandsmærker. Opgaven blev noget nemmere end forventet. Hele baduljen kunne faktisk være på ét eneste foto!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Begge fotos: 15. februar 2023. Viborg. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 



Hej Thomas

Er de der stadig- signalerne?

Noget om signaler…..
Af Thomas Boberg Nielsen, Spor 44, Godsbanen, Aalborg. 11/03-23, 20:10.
Citat fra: Tommy_1980 Dato 11/03-23, 18:17
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 15/02-23, 17:16Jeg havde afsat dagen i dag til at fotografere de i Viborg for længst slukkede U-, F- og I-signaler og de tilhørende afstandsmærker. Opgaven blev noget nemmere end forventet. Hele baduljen kunne faktisk være på ét eneste foto!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Begge fotos: 15. februar 2023. Viborg. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 



Hej Thomas

Er de der stadig- signalerne?

Det ved jeg ikke.

Gå op Sider: 1 [2]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak