Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Norske Tog bestiller 17 fjerntog hos Stadler
Gå ned Sider: 1 ... 4 5 [6]
Norske Tog nævner i denne præsentation nogle ting: https://www.youtube.com/watch?v=rhEE0gpyDF0

- Det var fra statens side et krav at togene skulle kunne køre til København af hensyn til internationale rejser.
- Rammeaftalen på de 100 togsæt, gælder for 100 "halve" togsæt á 4 vogne hver på 110 meter. De 17 allerede bestilte togsæt er fulde togsæt på 8 vogne og med 220 meters længde, hvilket betyder at der er kaldt 34 togsæt fra rammeaftalen.

Anders

Citat fra: Per Holm Dato 30/04-26, 18:24Men foreløbig har ingen fremsat planer; det er bare noget vi leger ...
Dog har Norske Tog (sammen med Vy) flere gange underholdt offentlige forsamlinger med, at det er målet, at Vys tog Oslo - Göteborg - Malmö skal forlænges til København (H), men også at man til dette formål forventer at starte med indlejede Vectron lok og DSB Talgo-vogne (eller hvad det nu måtte ende med). Dertil er der for offentlige midler undersøgt en nattogsforbindelse mellem København og Oslo.

Så det er stadig noget "vi leger", men "legetøjet" begynder at tage form.

/Lasse

Gå op Sider: 1 ... 4 5 [6]
ContecRailVeterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak