Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Udland

- Sporvejen i Lund i tirsdags
Sporvejen i Lund i tirsdags
Af Ottoemil. 23/02-23, 20:15.
God aften i forummet.

I tirsdags var det ret godt vejr, og jeg var en tur i Lund og køre med sporvogn.
Sidst jeg var i Lund, kørte sporvognene hvert 15. minut, hvilket krævede 3 vogne i drift. Siden sidste køreplanskifte er der nu 10-minuttersdrift om morgenen og om eftermiddagen.
Jeg besøgte sporvejen i Lund i sommeren 2021, og det skrev jeg om her: https://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=170310
Her er et par billeder fra i tirsdags:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 2 ankommer til endestationen ved Lund C (Clemenstorget).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 6 ved stoppestedet Max IV, på vej mod ESS.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 7 foran remisen.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
Vogn 7 på vej fra remisen til endestationen ESS.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Endestationen ESS. Ved mit sidste besøg var her ret øde, men nu er der gang i byggeri.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Vogn 6 ved stoppestedet Solbjer.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stoppestedet Universitetssjukhuset. Det er vogn 2 til venstre. 

v.h.
Ottoemil
 

Kære Ottoemil,

Tak for herlige billeder fra Lund; må jeg kvittere med dette:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
"Energigiraffen" ved forskerparken ESS i Lund. I baggrunden til venstre anes Spårvagnsdepå Lund, 13.06.2022 (nm).

Ved endestation ESS og forskerparken står denne "Energigiraf", som har både solceller og en vindmølle, og den producerer omkring 14.000 kilowatttimer elektricitet om året. Takket være Giraffen er det nærliggende besøgscenter "Möllegården" i høj grad drevet af lokalt produceret elektricitet fra sol og vind!

Billedet er taget under mit besøg i Lund 13.06.2022.

Bedste hilsener
Niels

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak