Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Nyt signalsystem 2023
Gå ned Sider:[1] 2
Nyt signalsystem 2023
Af vestjyden. 2/03-23, 23:26.

Mvh Vestjyden

Nyt signalsystem 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 3/03-23, 00:23.
Synes den bane Vigerslev Ringsted har været tid sat nogen gange, og så udskudt.
Eller er det bare mig.

Roskilde Kalundborg er vist udskudt allierede. Noget med sat tænde for strømmen.istedet først?

Nyt signalsystem 2023
Af vestjyden. 3/03-23, 08:03.
Citat fra: hummel_62 Dato  3/03-23, 00:23Synes den bane Vigerslev Ringsted har været tid sat nogen gange, og så udskudt.
Eller er det bare mig.

Roskilde Kalundborg er vist udskudt allierede. Noget med sat tænde for strømmen.istedet først?

Ifølge udrulningskortet som også kan findes i linket, udrulles banen til Kalundborg Ultimo 2024.

Mvh Vestjyden

Nyt signalsystem 2023
Af Bent Jensen. 3/03-23, 08:23.
Citat fra: vestjyden Dato  3/03-23, 08:03
Citat fra: hummel_62 Dato  3/03-23, 00:23Synes den bane Vigerslev Ringsted har været tid sat nogen gange, og så udskudt.
Eller er det bare mig.

Roskilde Kalundborg er vist udskudt allierede. Noget med sat tænde for strømmen.istedet først?

Ifølge udrulningskortet som også kan findes i linket, udrulles banen til Kalundborg Ultimo 2024.
der mener jeg så at det først bliver sat i drift 2027 mener TV Øst har sagt det!så kan IC4 togene få lidt km inden de skal til Rumænien bent

Nyt signalsystem 2023
Af frederikhk. 3/03-23, 08:38.
Citat fra: Bent Jensen Dato  3/03-23, 08:23
Citat fra: vestjyden Dato  3/03-23, 08:03
Citat fra: hummel_62 Dato  3/03-23, 00:23Synes den bane Vigerslev Ringsted har været tid sat nogen gange, og så udskudt.
Eller er det bare mig.

Roskilde Kalundborg er vist udskudt allierede. Noget med sat tænde for strømmen.istedet først?

Ifølge udrulningskortet som også kan findes i linket, udrulles banen til Kalundborg Ultimo 2024.
der mener jeg så at det først bliver sat i drift 2027 mener TV Øst har sagt det!så kan IC4 togene få lidt km inden de skal til Rumænien bent

Planen var at Roskilde-Holbæk, ville få tændt for strømmen, når det nye signalsystem, på Roskilde-Kalundborg blev udrullet i slutningen af 2024. Som det ser ud nu ifølge statusrapporterne fra Banedanmark om signalprogrammet, er Alstom meget langsomme med deres systemudvikling, så hele planen skal genplanlægges nu.

Det betyder at systemet først aktiveres på København-Ringsted i april, med nedsat funktionalitet, og at Roskilde-Kalundborg næppe får ERTMS i 2024.

Den dato med el i 2027, er fordi at det kun er Roskilde-Holbæk der har køreledninger pt. hvor Kalundborg-Holbæk først er færdig i 2027.

Banedanmark overvejer også kraftigt at immunisere Roskilde-Holbæk alligevel, så strømmen stadig kan tændes i 2024.

Nyt signalsystem 2023
Af Mads. 3/03-23, 08:42.
Citat fra: Bent Jensen Dato  3/03-23, 08:23
Citat fra: vestjyden Dato  3/03-23, 08:03
Citat fra: hummel_62 Dato  3/03-23, 00:23Synes den bane Vigerslev Ringsted har været tid sat nogen gange, og så udskudt.
Eller er det bare mig.

Roskilde Kalundborg er vist udskudt allierede. Noget med sat tænde for strømmen.istedet først?

Ifølge udrulningskortet som også kan findes i linket, udrulles banen til Kalundborg Ultimo 2024.
der mener jeg så at det først bliver sat i drift 2027 mener TV Øst har sagt det!så kan IC4 togene få lidt km inden de skal til Rumænien bent

Det er elektrificeringen der først kommer slut 2027.

Det betyder at systemet først aktiveres på København-Ringsted i april, med nedsat funktionalitet[/quote]

Hvilke konsekvenser vil der få for driften.?

Nyt signalsystem 2023
Af RasmusD. 3/03-23, 14:31.
Citat fra: Thomas Larsen Dato  3/03-23, 12:46Hvilke konsekvenser vil der få for driften.?

De tog, der i dag kører mellem Nivå og København H, vil fra overgangen til ETCS begynde at køre hele vejen til Næstved via Køge Nord og Køge.

Den nedsatte funktionalitet bør ikke få nogen konsekvenser i K23, da Nivå-Næstved-togene er den eneste nye trafik, der er planlagt på strækningen.

Ringsted-Vigerslev-banen er bygget med en række vigespor, og det er disse, der i første omgang ikke kan benyttes. Det skyldes de sporskifteproblemer, der tidligere har været omtalt her på forum.

Alene det at man får markant flere blokafsnit med ETCS, bør give rigeligt kapacitet til den nye trafik.

Nyt signalsystem 2023
Af frederikhk. 3/03-23, 15:12.
Seneste redigering: 3/03-23, 15:15 af frederikhk
Citat fra: RasmusD Dato  3/03-23, 14:31
Citat fra: Thomas Larsen Dato  3/03-23, 12:46Hvilke konsekvenser vil der få for driften.?

De tog, der i dag kører mellem Nivå og København H, vil fra overgangen til ETCS begynde at køre hele vejen til Næstved via Køge Nord og Køge.

Den nedsatte funktionalitet bør ikke få nogen konsekvenser i K23, da Nivå-Næstved-togene er den eneste nye trafik, der er planlagt på strækningen.

Ringsted-Vigerslev-banen er bygget med en række vigespor, og det er disse, der i første omgang ikke kan benyttes. Det skyldes de sporskifteproblemer, der tidligere har været omtalt her på forum.

Alene det at man får markant flere blokafsnit med ETCS, bør give rigeligt kapacitet til den nye trafik.

Udover de mangler du beskriver, tror jeg ikke det får konsekvenser for driften, det er bare nogle funktioner, i trafikstyringssystemmet der ikke bliver klar som lovet.

Nyt signalsystem 2023
Af anho. 6/05-23, 20:35.
Citat fra: frederikhk Dato  3/03-23, 15:12Udover de mangler du beskriver, tror jeg ikke det får konsekvenser for driften, det er bare nogle funktioner, i trafikstyringssystemmet der ikke bliver klar som lovet.

Og så set i bagklogskabens klare lys: trafikstyringssystemet er jo netop det der skal sikre, at tog ikke bliver sendt mod hinanden på en enkeltsporet strækning. Hidtil har vi allerede haft en del forsinkelser mellem Køge og Køge Nord netop på grund af at to tog er blevet sendt mod hinanden af (uopmærksomt?) personale, og derefter har det ene måttet bakke tilbage igen. Jeg tror jeg læste at det er sket tre gange siden systemet blev taget i brug på strækningen.

Nyt signalsystem 2023
Af vestjyden. 19/05-23, 09:37.
Seneste redigering: 19/05-23, 09:43 af vestjyden

Mvh Vestjyden

Nyt signalsystem 2023
Af Isak Nielsen. 19/06-23, 10:42.
Citat fra: vestjyden Dato 19/06-23, 09:26https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Nu-koerer-flere-vestjyske-straekninger-paa-digitalt-signalsystem
Nu når der er gang i systemet mellem Skjern og Holstebro, tænker jeg over, hvordan virker det i Vemb?, jeg kan se i strækningsoversigten at hele stationen er dækket af ERTMS, men Y-togene har da ikke ERTMS


Vh. Isak Nielsen

Nattog er en behagelig og effektiv måde at rejse lange afstande uden at bruge dagtimerne, men det er også bare en god oplevelse

Nyt signalsystem 2023
Af Mikkelhk, Lunderskov. 19/06-23, 10:47.
Seneste redigering: 19/06-23, 10:49 af Mikkelhk
Citat fra: Isak Nielsen Dato 19/06-23, 10:42
Citat fra: vestjyden Dato 19/06-23, 09:26https://www.bane.dk/Presse/Pressemeddelelser/Nu-koerer-flere-vestjyske-straekninger-paa-digitalt-signalsystem
Nu når der er gang i systemet mellem Skjern og Holstebro, tænker jeg over, hvordan virker det i Vemb?, jeg kan se i strækningsoversigten at hele stationen er dækket af ERTMS, men Y-togene har da ikke ERTMS
Der findes en "instruks 31" og "instruks 32" specifikt for kørsel med Y-tog imellem Bækmarksbro og Vemb. De kan findes i ORF Lokal Instruktion for strækning 31 (https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/ORF?drilldown=61e17fdd-e98b-451a-bea2-82fa37f99974) .

Hilsen Mikkel

Gå op Sider:[1] 2
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak