Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- ETCS på damplokomotiver. Tornado
I England er man ved at installere ETCS på det store Tornado damplokomotiv.
Som jeg læser det, så forventer de at teste det her engang i foråret.
Link til projektet:https://www.a1steam.com/tornado/news/tornado-details/etcs-installation-project-milestone

ETCS på damplokomotiver. Tornado
Af Michael Deichmann, Gribskov kommune. 3/03-23, 15:16.
Svenskerne har bygget fuld ATC på en thekoger, så selvfølgelig kan det gøres. Det er kun et spørgsmål om penge - nok.

Citat fra: Michael Deichmann Dato  3/03-23, 15:16Svenskerne har bygget fuld ATC på en thekoger, så selvfølgelig kan det gøres. Det er kun et spørgsmål om penge - nok.

Det må være Järnvägsmuseets B 1429, du tænker på? Jeg mener, man allerede i mellemkrigsårene forsynede tyske damplok med INDUSI. Men det nytter næppe i f.m. ERTMS.

M.v.h.
Niels

Citat fra: Niels Munch Dato  3/03-23, 16:34
Citat fra: Michael Deichmann Dato  3/03-23, 15:16Svenskerne har bygget fuld ATC på en thekoger, så selvfølgelig kan det gøres. Det er kun et spørgsmål om penge - nok.

Det må være Järnvägsmuseets B 1429, du tænker på? Jeg mener, man allerede i mellemkrigsårene forsynede tyske damplok med INDUSI. Men det nytter næppe i f.m. ERTMS.

M.v.h.
Niels

Det er kravet om at togkontrolsystemet skal kunne afbryde trækkraften der er den sexede del - og på de tyske maskiner advares der særskilt om dette (har jeg hørt)

Eskild

Gå op Sider:[1]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak