Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

S-tog, metro, letbaner

- Hovedstadens Letbane i Glostrup i dag
Godaften i forummet!

I det ret fine vejr i dag kom jeg forbi letbanen i Glostrup, og der er sket en del på det seneste.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Glostrup Hospital Rigshospitalet, set mod syd. Nu med spor.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
Det kommende stoppested Glostrup Nord, set mod syd. Nu med skinner.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der lægges skinner umiddelbart nord for stoppestedet Glostrup Nord, som ses yderst til højre i billedet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Stoppemaskinen 'Lillan' arbejdede mellem Jyllingevej og Fabriksparken, her fotograferet mod syd fra Hestebroen. I baggrunden til venstre ses lyskrydset Nordre Ringvej/Fabriksparken.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Krydset Nordre Ringvej/Ejby Industrivej, set mod nord. Slotsherrensvej-broen anes i baggrunden.

v.h.
Ottoemil 


Hovedstadens Letbane i Glostrup i dag
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 6/03-23, 21:32.
Tak for smukke opdatering foto.
Kan håbe de snart kan nøjes med at arbejde fra sporret og vejen kan frigives  :)  :)

Hovedstadens Letbane i Glostrup i dag
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 8/03-23, 21:37.
Kommer så til at tænke det kan man jo ikke. Der er jo kommet asfald i h ir sporret skal ligges

Citat fra: hummel_62 Dato  8/03-23, 21:37Kommer så til at tænke det kan man jo ikke. Der er jo kommet asfald i h ir sporret skal ligges

Men skinnerne er jo lagt, og man fylder ikke asfalt i rilleskinnerne.

Hovedstadens Letbane i Glostrup i dag
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 9/03-23, 11:01.
forekommer mig at det var planen. At man så efter følgene kom tilbage og monteret skinner i Brio elementerne.
Det skulle da kun glæde mig at det laver det færdigt i en omgang

Citat fra: hummel_62 Dato  9/03-23, 11:01forekommer mig at det var planen. At man så efter følgene kom tilbage og monteret skinner i Brio elementerne.
Det skulle da kun glæde mig at det laver det færdigt i en omgang

Det gør de også visse steder. I Lyngby og på DTU er der nogle steder hvor rillerne er blevet fyldt helt ud med asfalt uden skinner. Dog er der et stykke lærreds-agtigt stof som forer indersiden af rillen, formentlig for at gøre det let at få asfalten ud igen. Jeg tror ikke der skal lang tid til for at hive asfalten ud og lægge skinnerne i.

Letbanen i Lyngby har på begyndt skinnelægning på Buddingevej mod Herlev, desværre ingen billeder

Gå op Sider:[1]

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
F. Schichau, Elbing, Tyskland
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak