Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 14:30..... pengene skal hellere investeres i grøn infrastruktur, hvilket også er en engangsudgift, for det meste .....,

Det kommer da an på, under hvilken tidshorisont du anskuer investeringerne. Der vil altid skulle reinvesteres, når "tingene" er nedslidte, utidssvarende, ufyldestgørende, uøkonomiske etc., så intet er en éngangsudgift.

M.v.h.
Niels
 
Citat fra: mgameing123 Dato I dag 08:21
Citat fra: D 826 Dato 22/04-24, 14:07
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 08:03Det lyder fedt. Flere valgmuligheder til udlandet.

Hej
Ro på, det er ikke lige frem et luksus produkt som tilbydes. Det er på højde med fjernbusser. Man har ondt i bagdelen, inden man når halvvejs.
Hilsner Keld
I det mindste har vi fået konkurrence til DSB :)
Det kan nogen godt få ondt i bagdelen over.
 
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 11:52Fasanvejne er vigtige veje, som fordeler trafikken i lokalområdet og en letbanen på de veje vil bare være genindførelse af sporvogne. For jeg har selv brugt 4A og kørt bil på ruten, da boede der inde.

Man skal bygge infrastruktur til den trafik man ønsker at have, ikke den trafik man har.

På nogle dele af 4As rute kører bussen næsten uhindret i hele døgnet - på andre dele er der betydelig køkørsel i myldretiden. Man kunne derfor nøjes med - uanset om man går med en bus- eller sporvejsløsning - at bygge særskilte baner i de områder hvor der er mest behov for det.

For eksempel er der på Nordre Fasanvej, i området omkring Godthåbsvej, meget ofte kø i den sydgående retning, men kun sjældent i den nordgående. Men der er ikke meget plads på vejen - kun et spor i hver retning. Til gengæld er der parkeringsspor i begge sider. Hvis man pletvist inddragede parkeringspladserne, kunne man sagtens finde plads til et dedikeret bus/sporvognsspor i sydgående retning. Samme situation gør sig gældende på store dele af ruten: der er næsten altid plads til (som minimum) et dedikeret spor i den mest tilstoppede retning, hvis bare man er villig til at sløjfe nogle parkeringspladser. På visse steder kunne man også overveje at gøre biltrafikken ensrettet, for at få plads til dedikerede bus/sporvognsbaner i begge retninger.
 

Hvis bare regeringen tog danskerne seriøst og ikke kun deres lommer.
[/quote]

Nemlig. Synes altid det handler om udelukkende flere penge til danskerne i politik. Man kunne også indirekte give folk flere penge ved at reducere støjen hvor de bor, investere i cykelstier og offentlig transport, så folk ikke behøver eje en bil, eller er sikker på at mange ældre har penge nok, men savner tilgængelighed i den offentlige transport, fx at elevatorerne og rulletrapperne virker, at der er 2 elevatorer på alle stationer, at der er niveaufri instigning, og generelt at folk ved der er nok plads i busser, letbaner, og tog til deres cykler, rollator, barnevogne osv.

Jeg er personligt ligeglad med at få flere penge, pengene skal hellere investeres i grøn infrastruktur, hvilket også er en engangsudgift, for det meste, sammenlignet med faste udgifter som forsvaret, sundhed, uddannelse osv. De lande/byer som investerer i og har den bedste infrastruktur, klarer sig generelt bedst på alle andre områder.
 
Citat fra: Ncard00 Dato I dag 12:34København kommune
Hvor mange af Movias busser er på El?

2 ud af 5 i starten af februar 2024:

https://moviatrafik.dk/presse/nyheder/vis/?key=553435438559572
[/quote]
Takker, jeg fik godt nok skrevet movie, men det var Københavns kommune jeg tænkte på. Jeg ved godt mange el busser kører her i mit område Roskilde Lejre mfl.
Jeg tænker Københavns tætte bymiljø mange busser, korte afstande til lade mulighed
 
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 12:13Københavns kommune
Hvor mange af Movias busser er på el?


2026-03-29 når resultatet af udbud A23X kommer ud at køre, vil driften i Københavns Kommune være emissionsfri.

https://myldretid.dk/nyheder/nr/1054


PS. der er vistnok en undtagelse med 250S eller 350S men i skrivende stund husker jeg den ikke.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 11:08
Citat fra: mgameing123 Dato 22/04-24, 09:26Bare bygge letbane. Danmark burde ikke være for hårdt til letbaneprojekter. Men fordi vi har bilregeringen vil bilen være kongen lige nu indtil vi får dette regeringen ud af folketinget.

Ja, desværre. Eneste realistiske løsning tilbage er at vente til klimaforandringerne bliver så slemme, at det bedre kan betale sig at investere i at forebygge dem, i stedet for at reparere på klimaskaderne...
Hvis bare regeringen tog danskerne seriøst og ikke kun deres lommer.
 

København kommune
Hvor mange af Movias busser er på El?
[/quote]

2 ud af 5 i starten af februar 2024:

https://moviatrafik.dk/presse/nyheder/vis/?key=553435438559572
 
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 21:26
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Nej, er ligeglad med klimaet, som vi aldrig kommer til st løse, da der udledes 1200 tons CO2 i sekunder globalt, og det har ikke toppet endnu.

Er derimod interesseret i støj og luftfourening, hvorfor jeg er ligeglad med at batterierne sviner når de produceres, og har det fint med elbiler, busser, og batteritog.
Københavns Kommune skriver: "Hovedparten af luftforureningen med partikler (ca. 95 %) stammer fra kilder udenfor byen". Og hvad der kommer lokalt er trafikken størst bedragsyder. Men det er jo noget, som bliver gjort noget, når fx busserne kommer over på batteridrift.

Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Og ved +Way undgår busserne den værste del af den øgede biltrafik, og længere busser, og elbusser, sørger billigt for at der er bedre plads til folk, barnevogne, og cykler, og elbusser har ordentligt aircondition til de stigende temperaturer, og køreoplevelsen og komforten er bedre end dieselbusser, helt lavpraktiske ting.
Løser det problemerne ved at forhindre bilkørsel et sted? Støj, som er mange er ramt af, vil bare flytte et andet sted hen, hvis der var muligt. Og både Nordre Fasanvej og Søndre Fasanvej er et af meget få gennemgående veje i området sammen med Jagtvej/Falkoner Alle/Allegade/Pile Alle. Problemet er meget få alternative veje i område. og begge vejforbindelser er for smalle til egen kørebaner til busser.
København kommune
Hvor mange af Movias busser er på El?
 
Citat fra: D 826 Dato 22/04-24, 14:07
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 08:03Det lyder fedt. Flere valgmuligheder til udlandet.

Hej
Ro på, det er ikke lige frem et luksus produkt som tilbydes. Det er på højde med fjernbusser. Man har ondt i bagdelen, inden man når halvvejs.
Hilsner Keld

Det er jo ganske subjektivt, om man synes Snälltåget er på højde med fjernbusser ;)

Jeg synes nu man sidder ok, og toget ligger godt i sporet selvom det kører en 180 km/t gennem Sverige (modsat de afskyelige IC4, som absolut heller ikke er et luksusprodukt).

Så jeg hilser bestemt Snälltåget velkommen til København og håber da, SJ bliver og der snart kommer flere tog til udlandet og mere konkurrence til DSB på de hjemlige skinner.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak