Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Fremrykning af elektrificering mellem Næstved og Vordingborg fra 2027 til 2022
Gå ned Sider:[1] 2
Der er sikkert nogen, der kan forklare rationalet bag:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/333/2598602.pdf

og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Fremrykning af elektrificering mellem Næstved og Vordingborg fra 2027 til 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/06-22, 12:57.
Seneste redigering: 23/06-22, 13:00 af Per Holm
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40Der er sikkert nogen, der kan forklare rationalet bag:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/333/2598602.pdf

og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Almindelig sund fornuft.

Så er det spændende om det bliver toget via Kjøge eller via Ringsted eller dem begge der kommer til at vende i Vordingborg.

Der har næppe været grund til på et tidligere tidspunkt at træffe beslutningen (officielt) hvis der ikke har været materiel til rådighed til at benytte det nye køreledningsanlæg.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Merpris: 7,5 mio. kroner.
Det er mindre end hvad det koster at anlægge en rundkørsel i den Københavns-forstad hvor jeg er vokset op.

Det virker som sund fornuft. Så kan man køre EB'er (eller ombyggede ER) på de tog der vender i Vordingborg, og derved frigøre MF'er til landsdelstrafikken.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.
Det har været på vej længe. Spørgsmål er nok mere at for formalia på plads. DSB har i K23 lagt et par morgentog til Helsingør (5.31 og 6.31), som kan udgår fra Vordingborg.

Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40Der er sikkert nogen, der kan forklare rationalet bag:

https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/333/2598602.pdf

og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Af vane læste jeg forsinkelse, det er vidst første gang ordet fremrykning er set hos et Banedanmark projekt.

Er der nogen der ved, hvad de 7,5 mio. kr. dækker over?

Skal man så til at køre lukket løb med stoptoget.
Altså kun mellem Vordingborg og Nykøbing F.

Det kunne jo være en måde at frigive flere ic3'ere.

Fremrykning af elektrificering mellem Næstved og Vordingborg fra 2027 til 2022
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 23/06-22, 21:00.
Lukkede løb Østerport - Vordingborg og/eller Nivå - Vordingborg. Der er flere muligheder.

Transportministeren skriver om at fjerne køreplansmæssige bindinger. Hvordan det så udmøntes i praksis finder Banedanmark og DSB nok ud når tiden sig nærmer og man ved hvilket materiel der vil være til rådighed.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Citat fra: Per Holm Dato 23/06-22, 21:00Lukkede løb Østerport - Vordingborg og/eller Nivå - Vordingborg. Der er flere muligheder.

Transportministeren skriver om at fjerne køreplansmæssige bindinger. Hvordan det så udmøntes i praksis finder Banedanmark og DSB nok ud når tiden sig nærmer og man ved hvilket materiel der vil være til rådighed.

Jeg tænkte nu mere på trafikken syd for Vordingborg.

Skal den skilles fra sjællands trafikken.

Her tænker jeg kun på stoptoget.
Da jeg ikke forestiller mig at hurtigtoget kun vil ende i Vordingborg.

Er der kapacitet på Vordingborg Station til  at lave skift med både stop- og hurtigtog? Altså el-tog for både stop- og hurtigtog til Vo og derefter lynskifte til IC3, der kører pendul  mellem Vo og NyF. Naturligvis også både stop- og hurtigtog.

Citat fra: steenth Dato 23/06-22, 14:11
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 23/06-22, 12:40og hvorfor beslutningen træffes nu og ikke tidligere.
Det har været på vej længe. Spørgsmål er nok mere at for formalia på plads. DSB har i K23 lagt et par morgentog til Helsingør (5.31 og 6.31), som kan udgår fra Vordingborg.

Hvor ser man seneste udkast til k23?

Citat fra: emc Dato 13/07-22, 19:35
Citat fra: steenth Dato 23/06-22, 14:11Det har været på vej længe. Spørgsmål er nok mere at for formalia på plads. DSB har i K23 lagt et par morgentog til Helsingør (5.31 og 6.31), som kan udgår fra Vordingborg.

Hvor ser man seneste udkast til k23?
Den er endnu ikke lagt ud offentligt. Men jeg har et udkast, som jeg godt må bruge offentligt, men jeg skal ikke offentliggøre det. Men ændringer er på Sydbanen, Næstved-Køge-København og lokaltog imellem Odense og Fredericia udover at Øresundstrafikken bliver rent svensk operatør.

Citat fra: emc Dato 13/07-22, 19:31Er der kapacitet på Vordingborg Station til  at lave skift med både stop- og hurtigtog? Altså el-tog for både stop- og hurtigtog til Vo og derefter lynskifte til IC3, der kører pendul  mellem Vo og NyF. Naturligvis også både stop- og hurtigtog.
Der er bedre plads i Næstved og man vil gerne kunne skifte over perron. Derudover vil DSB gerne have et hurtigtog med kort køretid imellem København og Nykøbing - der vil et skift ikke kunne indfri det mål. Fx vil DSB hoppe Køge Nord og Ny Ellebjerg over i K23...

Citat fra: steenth Dato 13/07-22, 22:52
Citat fra: emc Dato 13/07-22, 19:31Er der kapacitet på Vordingborg Station til  at lave skift med både stop- og hurtigtog? Altså el-tog for både stop- og hurtigtog til Vo og derefter lynskifte til IC3, der kører pendul  mellem Vo og NyF. Naturligvis også både stop- og hurtigtog.
Der er bedre plads i Næstved og man vil gerne kunne skifte over perron. Derudover vil DSB gerne have et hurtigtog med kort køretid imellem København og Nykøbing - der vil et skift ikke kunne indfri det mål. Fx vil DSB hoppe Køge Nord og Ny Ellebjerg over i K23...

Ok, det læser jeg sådan, at man ikke vil udnytte el til Vo? hvis man vil lave skifte for (el)stoptog i Næ og intet skifte for (diesel)hurtigtog? Medmindre dit k23 udkast er fra før ministerens orientering om ibrugtagning af el til Vo?

Citat fra: steenth Dato 13/07-22, 22:21
Citat fra: emc Dato 13/07-22, 19:35
Citat fra: steenth Dato 23/06-22, 14:11Det har været på vej længe. Spørgsmål er nok mere at for formalia på plads. DSB har i K23 lagt et par morgentog til Helsingør (5.31 og 6.31), som kan udgår fra Vordingborg.

Hvor ser man seneste udkast til k23?
Den er endnu ikke lagt ud offentligt. Men jeg har et udkast, som jeg godt må bruge offentligt, men jeg skal ikke offentliggøre det. Men ændringer er på Sydbanen, Næstved-Køge-København og lokaltog imellem Odense og Fredericia udover at Øresundstrafikken bliver rent svensk operatør.

Hvad kommer der til at ske med togene OD-FA?

Gå op Sider:[1] 2
Indsend billeder

Jernbanebøger

Færgen er i havn om få minutter

Færgen er i havn om få minutter. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak