Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
På Skyscrapercity er der dukket billeder op af det første ICE L vognsæt hos Talgo. En del DSB vogne kan også ses i baggrunden inkl. endevogne. DSB-vognene der er synlige er dog tomme kasser uden vinduer, døre og klimaanlæg monteret.

Link: https://www.skyscrapercity.com/threads/empresas-talgo.280910/page-171#post-181510166
 
Citat fra: esni Dato I dag 19:32
Citat fra: TWB Dato I dag 19:13Det er vist de færreste chefer som er på timeløn.
At rejse i embeds medfør udløser ikke arbejdstimer. Og så kunne de passende bruge tiden til at studere eget produkt!

Det er vist afhængig af kontrakt og evt. overenskomst.

Men rejsetid i embeds medfør bør i et eller andet omfang være arbejdstid - spørgsmålet er så blot om den tid skal udløse særskilt betaling.

Rent skatte- og befordringsfradragsmæsigt er det kun trasnport til og fra det almindelige arbejdssted der er for egen regning - og kun første gang i et givet døgn.

Sagt på en anden måde - hvis arbejdsgiver betaler transporten er det som udgangspunkt arbejdstid, også hvis det ikke udløser et tillæg til lønnen.
Jeg kender ingen ansat i det offentlige som arbejder som mellemleder eller øverste chef som ville få lov til at skrive rejsetidpå spm arbejdstid.
Det er kun noget som de "lavere" løntrin kan slippe afsted med!
Min hustru somer oversygeplejerske har ingen øvre arbejdstid og tilrettelægger selv arbejdet.
Nåes det ikke indenfor 37 timer så er det bare ærgerligt og på egen regning!

Så gælder det du beskriver i det private erhvervsliv - så er det måske forståeligt at varer og tjenesteydelser fra private er så høje?
 
Citat fra: TWB Dato I dag 19:13Det er vist de færreste chefer som er på timeløn.
At rejse i embeds medfør udløser ikke arbejdstimer. Og så kunne de passende bruge tiden til at studere eget produkt!

Det er vist afhængig af kontrakt og evt. overenskomst.

Men rejsetid i embeds medfør bør i et eller andet omfang være arbejdstid - spørgsmålet er så blot om den tid skal udløse særskilt betaling.

Rent skatte- og befordringsfradragsmæsigt er det kun trasnport til og fra det almindelige arbejdssted der er for egen regning - og kun første gang i et givet døgn.

Sagt på en anden måde - hvis arbejdsgiver betaler transporten er det som udgangspunkt arbejdstid, også hvis det ikke udløser et tillæg til lønnen.
 
Citat fra: nrk Dato I dag 17:46Jeg er ikke uenig i at DSB tager flyet når det giver mest mening tidsmæssigt. man skal både tage hensyn til at der bliver brugt offentlige midler på at aflønne folk for at bruge f.eks 5 timer ekstra både ud og hjem. (evt i kombination med ekstra overnatninger)

noget andet er hensynet til de enkelte medarbejdere. i vores arbejdsmarkedet er det til et vist punkt også vigtigt at være en attraktiv arbejdsplads - at fortælle medarbejdere at de skal møde kl 08 på Kbh og bruge 11 timer i et tog, og i tog samme vej hjem, vil ikke nødvendigvis blive taget godt imod - også selvom de arbejder ved DSB.

når det så er sagt, så er bagsiden at den artiklen heller ikke er forkert.

Det er lidt en lose-lose situation for DSB
Det er vist de færreste chefer som er på timeløn.
At rejse i embeds medfør udløser ikke arbejdstimer. Og så kunne de passende bruge tiden til at studere eget produkt!
 
Jeg er ikke uenig i at DSB tager flyet når det giver mest mening tidsmæssigt. man skal både tage hensyn til at der bliver brugt offentlige midler på at aflønne folk for at bruge f.eks 5 timer ekstra både ud og hjem. (evt i kombination med ekstra overnatninger)

noget andet er hensynet til de enkelte medarbejdere. i vores arbejdsmarkedet er det til et vist punkt også vigtigt at være en attraktiv arbejdsplads - at fortælle medarbejdere at de skal møde kl 08 på Kbh og bruge 11 timer i et tog, og i tog samme vej hjem, vil ikke nødvendigvis blive taget godt imod - også selvom de arbejder ved DSB.

når det så er sagt, så er bagsiden at den artiklen heller ikke er forkert.

Det er lidt en lose-lose situation for DSB
 
Citat fra: mpp Dato I dag 14:03Det virker totalt useriøst at DSB har sendt gutten med fly. I det mindste kunne han vel have taget toget den ene vej eller også kunne de have sagt at han havde taget toget til møder andre gange. I softwareudvikling taler man om dogfooding, hvor man bruger sin egen software og man ser det sådan set også i andre brancher: jeg tror ikke Elon Musk kører andet end Tesla og det ville være mærkeligt hvis SAS-ledelsen fløj med Norwegian uanset hvordan det ellers passede deres program.

Lige nu er signalet de sender, at forbindelsen i hvert fald ikke er god nok til dem. De siger så heller ikke noget om hvad der skal til for at gøre den bedre og hvordan det i givet fald skulle ske. God kommunikation vil være både at anerkende de problemer der er og så fortælle hvordan det bliver løst. Fortsatte man f.x. togene mellem Danmark og Hamborg syd fra Hamborg kunne man opnå et mere roligt skifte på en station med bedre plads og nøjes med et skifte – ikke i dag eller i morgen, men det kunne nok komme på plads hurtigere end nye spor kan bygges.

Det er jeg altså fuldstændig uenig i - jeg har arbejdet i mange år hos en bilimportør, skulle man følge din logik, skulle jeg også være blevet sendt afsted til f.ex. Stockholm eller Oslo i bil, når jeg skulle til kursus eller lignende, men det skete naturligvis ikke, da det tog for lang tid.
 
Citat fra: Lasseno Dato I dag 15:13Jeg retter lige mig selv.
På strækning 1 er der ikke nogle ændringer. Ned gennem Sønderjylland kan der visse steder køres 180 med lok/vogne
Tjek lige strækning 1 igen så, for hastigheden er hævet til 180 i den grå linje. Jeg sidder selv og kigger på delstrækningen ved Hedehusene.

Åbn TIB-S Rettelse 16-12-22 så kan du se de ændrede sider i den nye TIB-S.
 
Jeg retter lige mig selv.
På strækning 1 er der ikke nogle ændringer. Ned gennem Sønderjylland kan der visse steder køres 180 med lok/vogne
 
" Jeg har drømt videre og nu har Banedanmark tydet mine drømme og sætter hastigheden for lok+vogne op til 180 km/t på TIB 1 og 26:

https://www.bane.dk/Jernbanevirksomhed/Sikkerhed/Trafikale-regler/SR/TIB_S

Gad vide hvad jeg skal drømme om nu ?"

—————-
Du skal drømme videre. Det er muligt at den generelle hastighed bliver sat op til 180, men der er jævnfør TIB ikke nogle steder hvor hastigheden reelt bliver ændret. Du skal kigge på den grå streg i Tib.....
 
Det virker totalt useriøst at DSB har sendt gutten med fly. I det mindste kunne han vel have taget toget den ene vej eller også kunne de have sagt at han havde taget toget til møder andre gange. I softwareudvikling taler man om dogfooding, hvor man bruger sin egen software og man ser det sådan set også i andre brancher: jeg tror ikke Elon Musk kører andet end Tesla og det ville være mærkeligt hvis SAS-ledelsen fløj med Norwegian uanset hvordan det ellers passede deres program.

Lige nu er signalet de sender, at forbindelsen i hvert fald ikke er god nok til dem. De siger så heller ikke noget om hvad der skal til for at gøre den bedre og hvordan det i givet fald skulle ske. God kommunikation vil være både at anerkende de problemer der er og så fortælle hvordan det bliver løst. Fortsatte man f.x. togene mellem Danmark og Hamborg syd fra Hamborg kunne man opnå et mere roligt skifte på en station med bedre plads og nøjes med et skifte – ikke i dag eller i morgen, men det kunne nok komme på plads hurtigere end nye spor kan bygges.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Danske privatbaner

Læs historien om:
Regionstog A/S

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak