Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Hej

Nogen som ved om TV2 er på vej med mere
Vi bygger forbindelsen?
Synes det er længe siden oog der er da sket en del.
Eks første elemenet er på plads.
 
Citat fra: mgameing123 Dato I dag 08:21
Citat fra: D 826 Dato 22/04-24, 14:07
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 08:03Det lyder fedt. Flere valgmuligheder til udlandet.

Hej
Ro på, det er ikke lige frem et luksus produkt som tilbydes. Det er på højde med fjernbusser. Man har ondt i bagdelen, inden man når halvvejs.
Hilsner Keld
I det mindste har vi fået konkurrence til DSB :)
Vel mere SJ ? Eller køre DSB til Stockholm?
Men helt enig, godt der er udvikling i jernbane muligheder.
Både at der kommer så alle har råd, og flere operatører
 
Citat fra: Lyntoget Dato 20/04-24, 00:53
Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.

Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.

Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva.

Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.

Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.

Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden.
Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.

Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.

Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva.

Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.

Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.

Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden.

DSB Har også aflysninger og ned formeret tog
Men til gengæld at have DSB styre det hele giver os kun 1 trafikselskab som vi får information fra. Privatisering er det værste man kan gøre til en jernbane. Jeg har boet i storbritannien og deres priser virkelig får dig til at savne DSB og dansk offentlig transport.
 
Citat fra: D 826 Dato 22/04-24, 14:07
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 08:03Det lyder fedt. Flere valgmuligheder til udlandet.

Hej
Ro på, det er ikke lige frem et luksus produkt som tilbydes. Det er på højde med fjernbusser. Man har ondt i bagdelen, inden man når halvvejs.
Hilsner Keld
I det mindste har vi fået konkurrence til DSB :)
 
Citat fra: D 826 Dato 22/04-24, 14:07
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 08:03Det lyder fedt. Flere valgmuligheder til udlandet.

Hej
Ro på, det er ikke lige frem et luksus produkt som tilbydes. Det er på højde med fjernbusser. Man har ondt i bagdelen, inden man når halvvejs.
Hilsner Keld

Man sidder faktisk meget godt i Snälltåget. Ville ikke kalde det et produkt på højde med fjernbusser, men en tand bedre. Rigtig fine sæder faktisk.
 
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 21:26
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Nej, er ligeglad med klimaet, som vi aldrig kommer til st løse, da der udledes 1200 tons CO2 i sekunder globalt, og det har ikke toppet endnu.

Er derimod interesseret i støj og luftfourening, hvorfor jeg er ligeglad med at batterierne sviner når de produceres, og har det fint med elbiler, busser, og batteritog.
Københavns Kommune skriver: "Hovedparten af luftforureningen med partikler (ca. 95 %) stammer fra kilder udenfor byen". Og hvad der kommer lokalt er trafikken størst bedragsyder. Men det er jo noget, som bliver gjort noget, når fx busserne kommer over på batteridrift.

Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Og ved +Way undgår busserne den værste del af den øgede biltrafik, og længere busser, og elbusser, sørger billigt for at der er bedre plads til folk, barnevogne, og cykler, og elbusser har ordentligt aircondition til de stigende temperaturer, og køreoplevelsen og komforten er bedre end dieselbusser, helt lavpraktiske ting.
Løser det problemerne ved at forhindre bilkørsel et sted? Støj, som er mange er ramt af, vil bare flytte et andet sted hen, hvis der var muligt. Og både Nordre Fasanvej og Søndre Fasanvej er et af meget få gennemgående veje i området sammen med Jagtvej/Falkoner Alle/Allegade/Pile Alle. Problemet er meget få alternative veje i område. og begge vejforbindelser er for smalle til egen kørebaner til busser.

Er i første omgang ligeglad med den luftfourening som kan måles, da jeg har autisme, og dermed kun har fokus på den luftofurening jeg kan lugte. Er ligesom argumentet med, at 70% af luftfoureningen i Danmark kommer fra udlandet, igen, jeg er ligeglad, for den fourening er så tynd at man ikke kan lugte den, kun måle den.

Og hvis der ikke er plads til egne baner til busserne, så luk disse veje helt for personbiler, og brug de 2 vognbaner udelukkende til letbanerne. Man skal ikke nødvendigvis kunne køre med biler på hver evig eneste vej i København, i udlandet er der mange veje i storbyerne som er forbudte for biler, med få undtagelser selvfølgelig, så hvorfor skulle vi ikke kunne gøre det samme herhjemme. I gamle dage kørte der biler på Strøget i København, og flere af dem som forslog et bilforbud fik dødstrusler og jeg ved ikke hvad, og idag er der ingen som ønsker biler på Strøget igen, fordi folk elsker at gå på gaden, og butikkerne tjener masser af penge til samfundet, sammenlignet med biltrafikken, som blot kørte igennem uden at stoppe.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Nej, er ligeglad med klimaet, som vi aldrig kommer til st løse, da der udledes 1200 tons CO2 i sekunder globalt, og det har ikke toppet endnu.

Er derimod interesseret i støj og luftfourening, hvorfor jeg er ligeglad med at batterierne sviner når de produceres, og har det fint med elbiler, busser, og batteritog.
Københavns Kommune skriver: "Hovedparten af luftforureningen med partikler (ca. 95 %) stammer fra kilder udenfor byen". Og hvad der kommer lokalt er trafikken størst bedragsyder. Men det er jo noget, som bliver gjort noget, når fx busserne kommer over på batteridrift.

Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 12:55Og ved +Way undgår busserne den værste del af den øgede biltrafik, og længere busser, og elbusser, sørger billigt for at der er bedre plads til folk, barnevogne, og cykler, og elbusser har ordentligt aircondition til de stigende temperaturer, og køreoplevelsen og komforten er bedre end dieselbusser, helt lavpraktiske ting.
Løser det problemerne ved at forhindre bilkørsel et sted? Støj, som er mange er ramt af, vil bare flytte et andet sted hen, hvis der var muligt. Og både Nordre Fasanvej og Søndre Fasanvej er et af meget få gennemgående veje i området sammen med Jagtvej/Falkoner Alle/Allegade/Pile Alle. Problemet er meget få alternative veje i område. og begge vejforbindelser er for smalle til egen kørebaner til busser.
 
8
Rullende materiel - MZ 1401
Af PF. 22/04-24, 20:40
Citat fra: Filip Gram Dato 12/02-24, 17:59Hej Lars
Regn du bare med 5-7 mio for revisionen og 5-10 mio for ETCS. Dernæst skal der hænges noget bagpå: 1-2 mio pr. vogn er godt bud: Alt i alt er det omkring 20-25 mio, før 1401 ruller med de første par røde vogne...

Venlig hilsen
Filip

Hvis jeg niver 750 mill i morgen så giver jeg, men må jeg så godt stå for det udvendige? ;)
 
4-8 IC3 for ikke ermts og bruges til Tyskland kørsel og når ermts er udrullet sikkert de først IC3 som blir skrottet.

Så det planen pt
 
Citat fra: Svend Dato 22/04-24, 15:56
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 15:11
Citat fra: frederikhk Dato 22/04-24, 13:34
Citat fra: esni Dato 22/04-24, 13:09ETCS level 2 'mit/ohne Signalen'?

Jeg troede at level 2 betød at de ydre signaler forsvandt?

Man kan godt have level 2 og samtidig beholde signalerne.
Det virker som om at de sætter ETCS oven på nuværende ESTW-anlæg uden at ændre på signalerne ved at lægge baliser og sætte et Radio Blok Center på. På de nyere DSTW-anlæg kan de undvære signalerne.. Men hvis kan også have dem, hvis det er nødvendig...

Jeg er overrasket over at de ikke bruger Level 1 LS i specielt høj grad. Men mit bud, at de udnytter, at de kan aflæse data fra de elektroniske sikringsanlæg billigere end ved at installere udstyr i sporet uden at gøre ved signalerne. Det kunne være rart for lidt baggrund for, hvad tankerne er bag

Det bliver spændende at høre, hvordan de tænker sig det koblet sammen med dansk ETCS level 2 i Padborg.

Det er trods alt ikke Alstom der skal stå for det, så det er da altid noget  :D

Edit: indtil Femern selvfølgelig...
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001

Høng-Tølløse Jernbane 1901-2001. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak