Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Citat fra: Per Holm Dato 22/04-24, 07:22
Citat fra: Ncard00 Dato 21/04-24, 22:44Linjen sidder virkelig fast i trafikken i myldretiden, hvilket er ligmed forsinkelser, folk med barnevogne kan ofte ikke komme med, og folk står som sild i en tønde.


Længere busser vil ikke få linjen til at sidde mindre fast i trafikken.

Her er der kun det råd at lade sit valg af rejserute fra adresse til adresse udfordre af Rejseplanen.dk. Nogle gange får man ruter som man aldrig selv var kommet i tanker om.

Fasanvejene er ikke lige til at udvide, men vest for forløber en "ringbane" og øst for en cityring. På begge kan toglængderne forøges. Jeg bor selv midt på Frederiksberg ved TEC og benytter kun 4A i sjældne undtagelsestilfælde. Metro- og S-bane er som regel hurtigere.
Det eneste vi har brug for til letbane er 2 bilbaner vi kan fjerne ellers kan vi køre på bilbanen og have en sporvognsløsning.
 
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 11:52... Og linje 4A er mig bekendt omlagt til elbus. Fasanvejne er vigtige veje, som fordeler trafikken i lokalområdet og en letbanen på de veje vil bare være genindførelse af sporvogne.


Nej. Linje 4A udbydes først i Movias udbud A23 med driftsstart 2025-12-14 med 12,9/13,7 m elbusser.

https://myldretid.dk/nyheder/nr/1054

Sporvejslinje 20 - Bjergbanen - var nummer to til at blive nedlagt. Der var dog tanker om at de afløsende busser skulle være elektriske, altså trolley-busser.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 11:08
Citat fra: mgameing123 Dato 22/04-24, 09:26Bare bygge letbane. Danmark burde ikke være for hårdt til letbaneprojekter. Men fordi vi har bilregeringen vil bilen være kongen lige nu indtil vi får dette regeringen ud af folketinget.

Ja, desværre. Eneste realistiske løsning tilbage er at vente til klimaforandringerne bliver så slemme, at det bedre kan betale sig at investere i at forebygge dem, i stedet for at reparere på klimaskaderne...
Det ligner du er meget mere imod biler og bruger klima som argument. Er elbiler ikke en af løsningerne. Andelen af biler, som kører kører på el, stiger. Og jeg håber efterhånden at der også kommer biler i en lave prisklasse. For de fleste af de elbiler, som er på markedet er store og dyre.

Jeg selv kører mest med toget. Men det område, som jeg bor i, så dækning af den kollektiv trafik meget tynd. Jeg kan fx ikke komme imellem 2 største byer i kommunen i weekend uden at taget lang omvej med mange skift, fordi den direkte bus kun kører på hverdage. Og mange de steder, som komme til i område, har ikke dækning af busser. Så der faktisk en most at have adgang til bil, hvis man ikke skal bruge meget af ens kostbare tid på transport. Og jeg bruger kun toget, fordi jeg bor tæt på stationen og de fleste af mine aktiviteter er i nærheden af en station.

Et letbaneprojekt løser ikke klimaudfordringer. Og linje 4A er mig bekendt omlagt til elbus. Fasanvejne er vigtige veje, som fordeler trafikken i lokalområdet og en letbanen på de veje vil bare være genindførelse af sporvogne. For jeg har selv brugt 4A og kørt bil på ruten, da boede der inde.
 
Citat fra: Per Holm Dato 22/04-24, 07:22
Citat fra: Ncard00 Dato 21/04-24, 22:44Linjen sidder virkelig fast i trafikken i myldretiden, hvilket er ligmed forsinkelser, folk med barnevogne kan ofte ikke komme med, og folk står som sild i en tønde.


Længere busser vil ikke få linjen til at sidde mindre fast i trafikken.

Tanken er nok, at større busser giver flere passagerer, som ellers havde siddet hver for sig i personbiler i samme trafikprop..
Fjernelse af disse biler bør give en lettelse i trafikken. Målbar, men måske ikke følelig.
 
Citat fra: Niels Munch Dato 22/04-24, 11:23
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 11:12..... Man burde ikke skulle tænke selv .....

Men det kan ofte være en fordel, ja endog en god idé :) .

Du refererer vel resultatet af din dialog med MOVIA her?

M.v.h.
Niels


Faktisk ikke. Men de har skrevet til mig, at de ville tage mine observationer til efterretning vedr. længere busser på linje 4A, men på ingen måde synes det var nødvendigt med opgradering til hverken letbane, BRT, eller endda +Way på linjen, hvilket nok bare er politikernes svar igennem dem, da de jo ikke kan beslutte den slags alene.

Men startede denne tråd for at få opmærksom på linje 4A, da jeg ikke kunne finde noget som helst på nettet om hverken længere busser, eller opgradering af linjen, hvilket undrede mig meget.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 11:12..... Man burde ikke skulle tænke selv .....

Men det kan ofte være en fordel, ja endog en god idé :) .

Du refererer vel resultatet af din dialog med MOVIA her?

M.v.h.
Niels
 
Citat fra: Per Holm Dato 22/04-24, 07:22
Citat fra: Ncard00 Dato 21/04-24, 22:44Linjen sidder virkelig fast i trafikken i myldretiden, hvilket er ligmed forsinkelser, folk med barnevogne kan ofte ikke komme med, og folk står som sild i en tønde.


Længere busser vil ikke få linjen til at sidde mindre fast i trafikken.

Her er der kun det råd at lade sit valg af rejserute fra adresse til adresse udfordre af Rejseplanen.dk. Nogle gange får man ruter som man aldrig selv var kommet i tanker om.

Fasanvejene er ikke lige til at udvide, men vest for forløber en "ringbane" og øst for en cityring. På begge kan toglængderne forøges. Jeg bor selv midt på Frederiksberg ved TEC og benytter kun 4A i sjældne undtagelsestilfælde. Metro- og S-bane er som regel hurtigere.

Men det burde ikke være nødvendigt for brugeren af den offentlige transport, at skulle tage en anden vej, fordi fx 4A ikke kører optimalt. Man burde ikke skulle tænke selv, men blot kunne følge rejseplanen, og få en god oplevelse, uanset transportmiddel.

Og længere busser ville kunne hjælpe på trængslen, hvis det får flere til at vælge bussen til, og folk kan sidde ned imens de sidder fast i trafikken. Men som nævnt før, så giver det en helt anden synlighed og opmærksomhed i trafikken med 25 meter lange busser, og om ik andet, så imødekommer det den eksisterende efterspørgsel på linjen, selvom hvis det ikke skulle skabe efterspørgsel.
 
Citat fra: mgameing123 Dato 22/04-24, 09:26Bare bygge letbane. Danmark burde ikke være for hårdt til letbaneprojekter. Men fordi vi har bilregeringen vil bilen være kongen lige nu indtil vi får dette regeringen ud af folketinget.

Ja, desværre. Eneste realistiske løsning tilbage er at vente til klimaforandringerne bliver så slemme, at det bedre kan betale sig at investere i at forebygge dem, i stedet for at reparere på klimaskaderne...
 
Sidste nye:
Tysk ETCS-udrulning
Vælg downloads

Det bemærkes at Flensburg-Rendsburg er kommet til. Dokumentet omfatter udrulning af 5170 km på 7 år
 
Bare bygge letbane. Danmark burde ikke være for hårdt til letbaneprojekter. Men fordi vi har bilregeringen vil bilen være kongen lige nu indtil vi får dette regeringen ud af folketinget.
 
Gå op Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak