Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato 13/04-24, 13:02I forbindelse med elektrificering af strækningen Aarhus-Lindholm, herunder Randers-Aalborg, har man forskellige steder indrettet midlertidige oplagspladser.

Én af dem er placeret i den nordlige ende af Skalborg, hvor man har lagt køreplader ud, og har opsat et fint skilt, der fortæller lidt om, hvad der skal ske. Ganske fint og ganske borgervenligt.

Nu er jeg formentlig en af de få, der faktisk læser, hvad der står på skiltet, og når jeg gør det, bliver jeg bare så træt i hovedet. For man har taget et skilt fra strækningen Fredericia-Aarhus.

Jeg gider simpelthen ikke tage Banedanmark, Aarsleff og Siemens i forsvar: Det dér er udtryk for sjusk, sjask og slendrian, og bunder i sidste ende formentlig i dårlig ledelse og manglende kvalitetskontrol. Jamen, der skal jo spares, hvor der kan, og i bund og grund kan det jo være lige meget, hvad der står på sådan et skilt. Bare meningen er rigtig. Vrøvl. Banedanmark, Arsleff og Siemens er milliardforetagender med mange dygtige medarbejdere. Det burde kunne gøres bedre, uden at gøre mig træt i hovedet.

Jeg er klar over, at mine udgydelser vil blive modsagt. Sæt i gang. ;D

Trætte jernbanehilsner

Thomas Boberg Nielsen



..

Næstsidste punkt på tavlen er "skriv til os". Er sikker på det er en fejl, enten er teksten forkert, en medarbejder har taget et forkert skilt. Eller man har ikke de nye, og vurderet at det var bedre at sætte det her op indtil det rigtige kunne sættes op.

Vi ved ikke, hvad forklaringen er. Og så længe vi ikke har den, kan vi brygge alle mulige historier, som vi kan skiftes til at brygge/opfinde videre på og blive mere bitre over.

Skriv til dem, og lad os forholde os til årsagen, og ikke en vi gætter måske tilfældigvis er rigtig.
 
Citat fra: Filip Gram Dato 12/03-24, 23:53Siden sidst, er sporkassen afsluttet i vestenden af anlægget og sporlægningen er begyndt herfra, men er nu allerede oppe ved første sporskifte i sporviften foran hallen. Sporet er ballasteret og justeret i de to kurver i vestenden og overkørslen er etableret og åbnes på fredag - Vøjremosegyden er i øjeblikket spærret.

Halentreprenøren afleverede hallen i går (mandag), så nu kan den sidste smalle jordstribe foran hallen fjernes, og bundopbygning med grus og skærver etableres på de sidste stykker - det varer heller ikke længe, inden sporlægningen når hertil!

Endnu en opdatering og lidt friske billeder:
Bundopbygningen både indendørs og udendørs er afsluttet. Sporlægningen er nået til, og ind i hallen - Spor 4 og 6 er ført helt til bagvæggen, spor 8 er halvvejs, mene spor 9 er ført til portgavlen, klar til at fortsætte indendørs, når spor 8 er afsluttet. Herefter følger spor 1 og 2, hvor bagenden af sporskiftet dog først skal etableres. I uge 17 skal sporet justeres, hvorefter svejsning af sporet påbegyndes. Overkørslen er etableret og åbnet for vejtrafik.

Overkørslen, da den åbnede for uger for et par uger siden:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Sporviften er udlagt og delvist ballasteret - i hvert fald til de seks spor der etableres i denne fase:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

De første spor i hallen:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Sporene udenfor hallen:
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Venlig hilsen Filip
 
I forbindelse med elektrificering af strækningen Aarhus-Lindholm, herunder Randers-Aalborg, har man forskellige steder indrettet midlertidige oplagspladser.

Én af dem er placeret i den nordlige ende af Skalborg, hvor man har lagt køreplader ud, og har opsat et fint skilt, der fortæller lidt om, hvad der skal ske. Ganske fint og ganske borgervenligt.

Nu er jeg formentlig en af de få, der faktisk læser, hvad der står på skiltet, og når jeg gør det, bliver jeg bare så træt i hovedet. For man har taget et skilt fra strækningen Fredericia-Aarhus.

Jeg gider simpelthen ikke tage Banedanmark, Aarsleff og Siemens i forsvar: Det dér er udtryk for sjusk, sjask og slendrian, og bunder i sidste ende formentlig i dårlig ledelse og manglende kvalitetskontrol. Jamen, der skal jo spares, hvor der kan, og i bund og grund kan det jo være lige meget, hvad der står på sådan et skilt. Bare meningen er rigtig. Vrøvl. Banedanmark, Arsleff og Siemens er milliardforetagender med mange dygtige medarbejdere. Det burde kunne gøres bedre, uden at gøre mig træt i hovedet.

Jeg er klar over, at mine udgydelser vil blive modsagt. Sæt i gang. ;D

Trætte jernbanehilsner

Thomas Boberg Nielsen




11. april 2024. Nordenden af Skalborg. Det fremskudte signal på nederste foto er Aalborg stations fremskudte signal mod syd. Billederne er klikbare. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.





 
Citat fra: peter christensen Dato  4/04-24, 06:00
Citat fra: mss Dato  3/04-24, 23:32Køre kommer den nok ikke til igen, desværre. Som nævnt er det jo en éner i dag (to er/var i Spanien og resten Australien), og en kompliceret og krævende en af slagsen.

En MzIII er mindre komplex rent teknisk end MzIV.......og hvor skal pengene komme fra?
Så rig en onkel er DJK næppe heller.
Men vinder du "nogle millioner" i lotto, så ved du hvad beløbet kan bruges på...

Jeg vidste ikke at MZIV er væsentligt mere kompliceret end MZ III. Men de er ihvertfald meget forskelligt indrettet. Derudover ligner MZ III jo MZ I/II meget i forhold til MZ IV der fremstår som en helt anden lokomotivtype. Vel ikke uvæsentligt.

Det jeg mente, var netop også at man kan bevare den som ikke-driftsklar, for ja -det er hundedyrt at holde sådan en kørende.
Jeg bifalder da også Jernbanemuseets nye tilgang til ikke-køreklart materiel.
Med enkelte undtagelser havde den gamle ledelse ikke meget til overs for materiel der ikke (potentielt) kunne køre.
Bl.a. derfor var S-tog også så lavt prioriteret (derudover manglende fokus på København og dennes million indbyggere). I dag havde man nok beholdt en FC (3. Generations endevogn), men dengang insisterede man på at det galdt om at bevare et tog der kunne køre (altså 4 vogne) eller intet! I dag har vognjo også kun en vogn af 1. Og en af 2. Generation.

Endelig er brunt materiel stadig mest i fokus, selvom det efterhånden kun er pensionister der har en erindring om dem i deres barn/ungdom. Et link der ellers også (udover det decideret historiske) er vigtigt for at vække interesse.
Derfor er rødt og rød/sort materiel væsentligt hvis samlingerne ikke skal virke for støvede på yngre generationer.
 
Citat fra: mss Dato 12/04-24, 18:42Die dumme Deutschen engang imellem...  :-[
Der er simpelthen alt for meget tovtrækkeri, bureaukrati og alt for mange parter involveret i alt (!) hos vores sydlige nabo.

Nå, men mon ikke de alligevel finder pengene i deres bjerg af guld når tiden oprunder...

Och det skall en dansk säga!!!!!

 
Bare en oplysning til nævnte forstærkning af jernbanebroen over Kielerkanalen ved Rendsborg. Over en lang  årrække blev broen forstærket i forbindelse med elektrificeringen af banen mellem Hamborg og grænsen til Danmark og den forventede trafik af flere godstog mellem det europæiske fastland og Skandinavien.
 
97
Die dumme Deutschen engang imellem...  :-[
Der er simpelthen alt for meget tovtrækkeri, bureaukrati og alt for mange parter involveret i alt (!) hos vores sydlige nabo.

Nå, men mon ikke de alligevel finder pengene i deres bjerg af guld når tiden oprunder...
 
Citat fra: Per Holm Dato 11/04-24, 21:43I en tid frem over vil jernbaneforbindelse til den store verden altså hedde:
  • Tønder - Niebüll
  • Padborg - Flensburg Weiche
  • Trelleborg - Rostock
  • Ystad - Świnoujście
eller vil evt. eksisterende dele af Puttgarden - Lübeck kunne bekøres når tunnellen til Femern står færdig?


De gamle delene av Puttgarden - Lübeck kan ikke lenger brukes da de skal bygges om, delvis langs den gamle traseen.
Ingen trafikk før nytt dobbeltspor er klart.
 
Citat fra: larsht Dato 11/04-24, 21:09
Citat fra: banemanden Dato 11/04-24, 11:49
Citat fra: mss Dato 11/04-24, 11:45Juster lige panikrefleksen -det er ikke Ansaldobreda  ;)

Haha, det er helt rigtigt. Det er ikke IC4 (Vi skal huske, at Ansaldo faktisk har mange flere succeser i DK end fejlslagne projekter) og ret skal være ret.
Men en stamme der skulle have været leveret i januar, der først kommer til maj fordi den ikke kan trille af sig selv, det siger lidt om tingenes tilstand. Ikke sagt, at det er IC4 - den sammenligning synes jeg på ingen måde ville være fair, heller ikke teknisk. Men det siger noget om, hvordan en presset leverandør der er flere år bagud skubber tingene afsted.
Det er vel meget godt at den ikke kan trille af sig selv..........der følger jo ikke trækkraft med........

Det er rigtigt. Men hvis hjulene i det hele taget har svært ved at dreje rundt, så er det jo en anden sag.
 
Hovedstadens Letbanes information af 12.04.2024:
 
"Aften- og natarbejde i weekenden i uge 16
Vi skal sætte de sidste køreledninger op på Nordre Ringvej – på strækningen mellem Valdermar Hansens vej og Glostrup Station.
 
Det vil foregå fra lørdag den 20. april kl. 18 til søndag den 21. omkring kl. 18. Arbejdet vil i perioder være støjende.
 
Vi lukker ikke nogen kryds eller strækninger i løbet af weekenden, men vejene bliver flere steder indsnævret, hvilket vil påvirke fremkommelighed på Ringvejen – mellem Valdemar Hansens Vej og Glostrup Station.
 
Vi og vores entreprenør beklager de gener, arbejdet giver."


M.v.h.
Niels
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]

Jernbanebøger

Københavns Hovedbanegård 1969

Københavns Hovedbanegård 1969. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak