Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
1
Godmorgen
Tjenestekøreplanen (TKG) gælder kun på Banedanmark strækninger. Vemb-Rønland er Midtjyskes strækning.
Hilsner Keld
 
Hvorfor kan jeg ikke finde tjenestekøreplaner på godstogene til Rønland? Det viser at de kun køre til Vemb.
 
Citat fra jyllands-posten.dk

"Keir Starmer og co. vil ligeledes nationalisere togdriften. Lige nu drives den britiske jernbanedrift af et hav af forskellige private selskaber, men et nyt offentligt organ vil overtage kontrakterne, i takt med at de udløber, og gradvist få mere kontrol med driften".

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
 
Citat fra: Gustav Hansen Dato 17/07-24, 14:22
Citat fra: mgameing123 Dato 17/07-24, 10:15
Citat fra: Gustav Hansen Dato 14/07-24, 16:14
Citat fra: ThomasTT Dato 14/07-24, 15:04
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:56
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 16:44
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:33
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 15:07
Citat fra: GHolm Dato  5/07-24, 21:05
Citat fra: mgameing123 Dato  5/07-24, 20:12
Citat fra: Keminørden Dato  5/07-24, 18:42Tager denne rapport højde for den øgede kapacitet, og muligheden for at øge mængden af regionaltog osv. mellem Odense og Fredericia? Om end strækningen mellem Kavslunde og Fredericia nok ikke er den største udfordring, da alle tog jo skal over den gamle Lillebæltsbro og gennem Fredericia og Middelfart, som jo begrænser hastigheden således at både regional, gods og lyntog skal køre med nogenlunde samme hastighed, så vil jeg da antage at det alligevel sætter en begrænsning.

Dette vil jo blive løst af en ny jernbanebro. Derfor ville man kunne forstille sig at der kunne køre flere regionaltog, eksempelvis mellem Odense og Fredericia, eller Odense til Esbjerg eller Sønderborg. Hvis ideen og "S-tog" på Vestfyn skal blive til noget, så ville det jo være et oplagt sted at starte.
Problemet med Ny Lillebælt togbro er at jernbanen undgår Fredericia som er jo Jyllands største knudepunkt på jernbanen. Staten er virkelig begyndt at afliv Fredericia som knudepunkt.

Det kommer an på hvilken løsning man vælger. Bemærk også at de løsninger som ikke kører via Fredericia Station er tiltænkt tog som ikke vil standse i Fredericia uanset hvad. Men den smarteste løsninger er selvfølgelig at have muligheden for at standse for alle tog. Så kan tog der standser i Fredericia også få fordel af en ny, hurtigere bane.
Giver det overhovedet mening at tog standser ikke ved Fredericia? Fredericia er jo Jyllands intercity knudepunkt!

Det er det til en vis grad, men så mange passagerer skifter heller ikke. Ikke sammenlignet med alle dem der rejser direkte igennem. Man vil stadig have massere af mulighed for at skifte i Fredericia, men det er ærligt talt lidt overflødigt at alle tog skal standse der. Det gør alle tog i forvejen ikke, og planerne er (eller var, før Timeplanen blev droppet) at tilføje flere tog som ikke vil standse i Fredericia, så der er ikke tale om at man fjerne skifte, muligheder.
Jeg tænker mest på folk der tager interne intercitytur på Jylland. Fks. Aalborg til Bramming eller Sønderborg vil det være en fordel at ultra lyntogene standsede ved Fredericia.

Det ville være en fordel ja, men jeg tror egentligt det vil være smartere bare at introducere direkte intercity tog mellem Aarhus og Esbjerg. Så kan rejsende fra Aalborg skifte i Aarhus og rejsende fra Aarhus, Skanderborg, Horsens og Vejle slipper helt for at skulle skifte. På den måde undgår man også at gøre superlyntogene mindre attraktive ved at forlænge deres rejsetid, og man får et godt alternativ mellem Østjylland og Esbjerg til det MEGET langsomme regionaltog vi har i dag. Hvis man delte disse tog i Kolding så kunne man også få direkte tog mellem Østjylland og Sønderjylland, hvilket i den grad savnes.

Mon ikke det selv i fremtiden vil blive nogle halvtomme intercity-tog Aarhus-Esbjerg, samtidig med, at det vil slide på kapaciteten for lokale tog. Måske skulle man bare køre en anden vej til Esbjerg.

Der kører i forvejen massere halvtomme tog, det er ikke et succeskriterie at toget er fyldt op. Så kunne man lige så godt droppe næsten alt togtrafik i det meste af landet.
Nok har jeg aldrig været med et af regionaltogene helt til Esbjerg, men jeg har været med så langt som Kolding. Så vidt jeg har observeret så er regionaltoget temmelig populært. Det bliver ikke mindre populært af at man skærer 15+ minutter af rejsetiden.
Jeg kan ikke se hvordan der skulle opstå kapacitetsproblemer. Der er, så vidt jeg ved, ikke kapacitetsproblemer mellem Fredericia og Esbjerg, og den begrænsede kapacitet i Østjylland vil signalprogrammet hjælpe på (dog ville det selvfølgelig være bedst med flere projekter til at øge kapaciteten yderligere). Hvis der er behov for at spare på kapaciteten kunne man jo køre sammenkoblet med et eksisterende IC tog mellem Aarhus og Fredericia.

Så kunne man lige så godt drop den regionaltog. Den eneste formål den har mellem Aarhus og Fredericia er at betjene Hedensted, Brejning og Børkop stationer.

Man burde nok ændre i regionaltoget. Hvad der specifikt skulle gøres ved jeg ikke, men det ville ikke være klogt at nedlægge det helt mellem Aarhus og Fredericia. Ud over Hedensted, Brejning og Børkop så er Viby J også kun betjent af regionaltoget sammen med GoCollective, som servicere et helt andet segment af de rejsende. Der er også potentiale for genåbning af Hovedgård station, som vil betjenes af regionaltoget, samt mulighed for også at betjene Hørning eller den kommende station ved Stilling, hvis man altså ønsker det. Hvis Hasselager station engang bliver til noget vil regionaltoget med sikkerhed også standse der.
Regionaltoget har potentiale for mange flere stationer. Jeg vil åbne stationer i Hovedgård, Løsning, Bredballe og Rødkilde Gymnasium. Hatting og Daugård vil man nok blive nød til at vente med at åbne fordi jeg kan ikke se særlig mange kunder fra de byer.
 
Tak for info, Lasse.

Her er Stadler's pressemeddelelse af 29.05.2024 om indvielsen m.v. af værkstedet: https://stadlerrail.com/de/media/article/stadler-weiht-instandhaltungswerk-fuer-akkuzuege-in-rendsburg-ein/1720/ .

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordbahn 826 039/526 039 som NAH.SH RB75 destination Kiel, Rendsburg 13.07.2024 (nm).

M.v.h.
Niels

 
Citat fra: dysharmonica Dato 17/07-24, 11:53Jeg ville være interesseret i at se en opdeling af, om det primære passagerbehov på L2 er Odder til byen eller inde i byen.

Det er inde i byen at der er flest passagerer. Som Uls nævner så rejser over halvdelen af letbanens passagerer på strækningen mellem Aarhus H og Universitetshospitalet. Kun omkring 15% rejser på Odderbanen.
 
Citat fra: mgameing123 Dato 17/07-24, 14:29
Citat fra: Gustav Hansen Dato 17/07-24, 14:22
Citat fra: mgameing123 Dato 17/07-24, 10:15
Citat fra: Gustav Hansen Dato 14/07-24, 16:14
Citat fra: ThomasTT Dato 14/07-24, 15:04
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:56
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 16:44
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:33
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 15:07
Citat fra: GHolm Dato  5/07-24, 21:05
Citat fra: mgameing123 Dato  5/07-24, 20:12
Citat fra: Keminørden Dato  5/07-24, 18:42Tager denne rapport højde for den øgede kapacitet, og muligheden for at øge mængden af regionaltog osv. mellem Odense og Fredericia? Om end strækningen mellem Kavslunde og Fredericia nok ikke er den største udfordring, da alle tog jo skal over den gamle Lillebæltsbro og gennem Fredericia og Middelfart, som jo begrænser hastigheden således at både regional, gods og lyntog skal køre med nogenlunde samme hastighed, så vil jeg da antage at det alligevel sætter en begrænsning.

Dette vil jo blive løst af en ny jernbanebro. Derfor ville man kunne forstille sig at der kunne køre flere regionaltog, eksempelvis mellem Odense og Fredericia, eller Odense til Esbjerg eller Sønderborg. Hvis ideen og "S-tog" på Vestfyn skal blive til noget, så ville det jo være et oplagt sted at starte.
Problemet med Ny Lillebælt togbro er at jernbanen undgår Fredericia som er jo Jyllands største knudepunkt på jernbanen. Staten er virkelig begyndt at afliv Fredericia som knudepunkt.

Det kommer an på hvilken løsning man vælger. Bemærk også at de løsninger som ikke kører via Fredericia Station er tiltænkt tog som ikke vil standse i Fredericia uanset hvad. Men den smarteste løsninger er selvfølgelig at have muligheden for at standse for alle tog. Så kan tog der standser i Fredericia også få fordel af en ny, hurtigere bane.
Giver det overhovedet mening at tog standser ikke ved Fredericia? Fredericia er jo Jyllands intercity knudepunkt!

Det er det til en vis grad, men så mange passagerer skifter heller ikke. Ikke sammenlignet med alle dem der rejser direkte igennem. Man vil stadig have massere af mulighed for at skifte i Fredericia, men det er ærligt talt lidt overflødigt at alle tog skal standse der. Det gør alle tog i forvejen ikke, og planerne er (eller var, før Timeplanen blev droppet) at tilføje flere tog som ikke vil standse i Fredericia, så der er ikke tale om at man fjerne skifte, muligheder.
Jeg tænker mest på folk der tager interne intercitytur på Jylland. Fks. Aalborg til Bramming eller Sønderborg vil det være en fordel at ultra lyntogene standsede ved Fredericia.

Det ville være en fordel ja, men jeg tror egentligt det vil være smartere bare at introducere direkte intercity tog mellem Aarhus og Esbjerg. Så kan rejsende fra Aalborg skifte i Aarhus og rejsende fra Aarhus, Skanderborg, Horsens og Vejle slipper helt for at skulle skifte. På den måde undgår man også at gøre superlyntogene mindre attraktive ved at forlænge deres rejsetid, og man får et godt alternativ mellem Østjylland og Esbjerg til det MEGET langsomme regionaltog vi har i dag. Hvis man delte disse tog i Kolding så kunne man også få direkte tog mellem Østjylland og Sønderjylland, hvilket i den grad savnes.

Mon ikke det selv i fremtiden vil blive nogle halvtomme intercity-tog Aarhus-Esbjerg, samtidig med, at det vil slide på kapaciteten for lokale tog. Måske skulle man bare køre en anden vej til Esbjerg.

Der kører i forvejen massere halvtomme tog, det er ikke et succeskriterie at toget er fyldt op. Så kunne man lige så godt droppe næsten alt togtrafik i det meste af landet.
Nok har jeg aldrig været med et af regionaltogene helt til Esbjerg, men jeg har været med så langt som Kolding. Så vidt jeg har observeret så er regionaltoget temmelig populært. Det bliver ikke mindre populært af at man skærer 15+ minutter af rejsetiden.
Jeg kan ikke se hvordan der skulle opstå kapacitetsproblemer. Der er, så vidt jeg ved, ikke kapacitetsproblemer mellem Fredericia og Esbjerg, og den begrænsede kapacitet i Østjylland vil signalprogrammet hjælpe på (dog ville det selvfølgelig være bedst med flere projekter til at øge kapaciteten yderligere). Hvis der er behov for at spare på kapaciteten kunne man jo køre sammenkoblet med et eksisterende IC tog mellem Aarhus og Fredericia.

Så kunne man lige så godt drop den regionaltog. Den eneste formål den har mellem Aarhus og Fredericia er at betjene Hedensted, Brejning og Børkop stationer.

Man burde nok ændre i regionaltoget. Hvad der specifikt skulle gøres ved jeg ikke, men det ville ikke være klogt at nedlægge det helt mellem Aarhus og Fredericia. Ud over Hedensted, Brejning og Børkop så er Viby J også kun betjent af regionaltoget sammen med GoCollective, som servicere et helt andet segment af de rejsende. Der er også potentiale for genåbning af Hovedgård station, som vil betjenes af regionaltoget, samt mulighed for også at betjene Hørning eller den kommende station ved Stilling, hvis man altså ønsker det. Hvis Hasselager station engang bliver til noget vil regionaltoget med sikkerhed også standse der.
Jeg siger ikke st vi burde nedlæg regionaltog Fredericia - Aarhus. Jeg siger hvis man vil sammenkoble det med et IC tog mellem Fredericia og Aarhus så kan den ikke betjene dens formål.
Det er jeg helt enig i. Det er heller ikke det jeg har foreslået at gøre.
 
Citat fra: Gustav Hansen Dato 17/07-24, 14:22
Citat fra: mgameing123 Dato 17/07-24, 10:15
Citat fra: Gustav Hansen Dato 14/07-24, 16:14
Citat fra: ThomasTT Dato 14/07-24, 15:04
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:56
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 16:44
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:33
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 15:07
Citat fra: GHolm Dato  5/07-24, 21:05
Citat fra: mgameing123 Dato  5/07-24, 20:12
Citat fra: Keminørden Dato  5/07-24, 18:42Tager denne rapport højde for den øgede kapacitet, og muligheden for at øge mængden af regionaltog osv. mellem Odense og Fredericia? Om end strækningen mellem Kavslunde og Fredericia nok ikke er den største udfordring, da alle tog jo skal over den gamle Lillebæltsbro og gennem Fredericia og Middelfart, som jo begrænser hastigheden således at både regional, gods og lyntog skal køre med nogenlunde samme hastighed, så vil jeg da antage at det alligevel sætter en begrænsning.

Dette vil jo blive løst af en ny jernbanebro. Derfor ville man kunne forstille sig at der kunne køre flere regionaltog, eksempelvis mellem Odense og Fredericia, eller Odense til Esbjerg eller Sønderborg. Hvis ideen og "S-tog" på Vestfyn skal blive til noget, så ville det jo være et oplagt sted at starte.
Problemet med Ny Lillebælt togbro er at jernbanen undgår Fredericia som er jo Jyllands største knudepunkt på jernbanen. Staten er virkelig begyndt at afliv Fredericia som knudepunkt.

Det kommer an på hvilken løsning man vælger. Bemærk også at de løsninger som ikke kører via Fredericia Station er tiltænkt tog som ikke vil standse i Fredericia uanset hvad. Men den smarteste løsninger er selvfølgelig at have muligheden for at standse for alle tog. Så kan tog der standser i Fredericia også få fordel af en ny, hurtigere bane.
Giver det overhovedet mening at tog standser ikke ved Fredericia? Fredericia er jo Jyllands intercity knudepunkt!

Det er det til en vis grad, men så mange passagerer skifter heller ikke. Ikke sammenlignet med alle dem der rejser direkte igennem. Man vil stadig have massere af mulighed for at skifte i Fredericia, men det er ærligt talt lidt overflødigt at alle tog skal standse der. Det gør alle tog i forvejen ikke, og planerne er (eller var, før Timeplanen blev droppet) at tilføje flere tog som ikke vil standse i Fredericia, så der er ikke tale om at man fjerne skifte, muligheder.
Jeg tænker mest på folk der tager interne intercitytur på Jylland. Fks. Aalborg til Bramming eller Sønderborg vil det være en fordel at ultra lyntogene standsede ved Fredericia.

Det ville være en fordel ja, men jeg tror egentligt det vil være smartere bare at introducere direkte intercity tog mellem Aarhus og Esbjerg. Så kan rejsende fra Aalborg skifte i Aarhus og rejsende fra Aarhus, Skanderborg, Horsens og Vejle slipper helt for at skulle skifte. På den måde undgår man også at gøre superlyntogene mindre attraktive ved at forlænge deres rejsetid, og man får et godt alternativ mellem Østjylland og Esbjerg til det MEGET langsomme regionaltog vi har i dag. Hvis man delte disse tog i Kolding så kunne man også få direkte tog mellem Østjylland og Sønderjylland, hvilket i den grad savnes.

Mon ikke det selv i fremtiden vil blive nogle halvtomme intercity-tog Aarhus-Esbjerg, samtidig med, at det vil slide på kapaciteten for lokale tog. Måske skulle man bare køre en anden vej til Esbjerg.

Der kører i forvejen massere halvtomme tog, det er ikke et succeskriterie at toget er fyldt op. Så kunne man lige så godt droppe næsten alt togtrafik i det meste af landet.
Nok har jeg aldrig været med et af regionaltogene helt til Esbjerg, men jeg har været med så langt som Kolding. Så vidt jeg har observeret så er regionaltoget temmelig populært. Det bliver ikke mindre populært af at man skærer 15+ minutter af rejsetiden.
Jeg kan ikke se hvordan der skulle opstå kapacitetsproblemer. Der er, så vidt jeg ved, ikke kapacitetsproblemer mellem Fredericia og Esbjerg, og den begrænsede kapacitet i Østjylland vil signalprogrammet hjælpe på (dog ville det selvfølgelig være bedst med flere projekter til at øge kapaciteten yderligere). Hvis der er behov for at spare på kapaciteten kunne man jo køre sammenkoblet med et eksisterende IC tog mellem Aarhus og Fredericia.

Så kunne man lige så godt drop den regionaltog. Den eneste formål den har mellem Aarhus og Fredericia er at betjene Hedensted, Brejning og Børkop stationer.

Man burde nok ændre i regionaltoget. Hvad der specifikt skulle gøres ved jeg ikke, men det ville ikke være klogt at nedlægge det helt mellem Aarhus og Fredericia. Ud over Hedensted, Brejning og Børkop så er Viby J også kun betjent af regionaltoget sammen med GoCollective, som servicere et helt andet segment af de rejsende. Der er også potentiale for genåbning af Hovedgård station, som vil betjenes af regionaltoget, samt mulighed for også at betjene Hørning eller den kommende station ved Stilling, hvis man altså ønsker det. Hvis Hasselager station engang bliver til noget vil regionaltoget med sikkerhed også standse der.
Jeg siger ikke st vi burde nedlæg regionaltog Fredericia - Aarhus. Jeg siger hvis man vil sammenkoble det med et IC tog mellem Fredericia og Aarhus så kan den ikke betjene dens formål.

Min mening er at regionaltoget køres fint nok som den gøre nu (Jeg bruger det ret ofte) men burde køres halv times drift i dagtimerne mellem Fredericia og Aarhus. Jeg kan ikke sige noget om Fredericia til Esbjerg da jeg har kun kørte den strækning engang og der var det også godt benyttede.
 
Citat fra: mgameing123 Dato 17/07-24, 10:15
Citat fra: Gustav Hansen Dato 14/07-24, 16:14
Citat fra: ThomasTT Dato 14/07-24, 15:04
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:56
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 16:44
Citat fra: Gustav Hansen Dato  9/07-24, 16:33
Citat fra: mgameing123 Dato  9/07-24, 15:07
Citat fra: GHolm Dato  5/07-24, 21:05
Citat fra: mgameing123 Dato  5/07-24, 20:12
Citat fra: Keminørden Dato  5/07-24, 18:42Tager denne rapport højde for den øgede kapacitet, og muligheden for at øge mængden af regionaltog osv. mellem Odense og Fredericia? Om end strækningen mellem Kavslunde og Fredericia nok ikke er den største udfordring, da alle tog jo skal over den gamle Lillebæltsbro og gennem Fredericia og Middelfart, som jo begrænser hastigheden således at både regional, gods og lyntog skal køre med nogenlunde samme hastighed, så vil jeg da antage at det alligevel sætter en begrænsning.

Dette vil jo blive løst af en ny jernbanebro. Derfor ville man kunne forstille sig at der kunne køre flere regionaltog, eksempelvis mellem Odense og Fredericia, eller Odense til Esbjerg eller Sønderborg. Hvis ideen og "S-tog" på Vestfyn skal blive til noget, så ville det jo være et oplagt sted at starte.
Problemet med Ny Lillebælt togbro er at jernbanen undgår Fredericia som er jo Jyllands største knudepunkt på jernbanen. Staten er virkelig begyndt at afliv Fredericia som knudepunkt.

Det kommer an på hvilken løsning man vælger. Bemærk også at de løsninger som ikke kører via Fredericia Station er tiltænkt tog som ikke vil standse i Fredericia uanset hvad. Men den smarteste løsninger er selvfølgelig at have muligheden for at standse for alle tog. Så kan tog der standser i Fredericia også få fordel af en ny, hurtigere bane.
Giver det overhovedet mening at tog standser ikke ved Fredericia? Fredericia er jo Jyllands intercity knudepunkt!

Det er det til en vis grad, men så mange passagerer skifter heller ikke. Ikke sammenlignet med alle dem der rejser direkte igennem. Man vil stadig have massere af mulighed for at skifte i Fredericia, men det er ærligt talt lidt overflødigt at alle tog skal standse der. Det gør alle tog i forvejen ikke, og planerne er (eller var, før Timeplanen blev droppet) at tilføje flere tog som ikke vil standse i Fredericia, så der er ikke tale om at man fjerne skifte, muligheder.
Jeg tænker mest på folk der tager interne intercitytur på Jylland. Fks. Aalborg til Bramming eller Sønderborg vil det være en fordel at ultra lyntogene standsede ved Fredericia.

Det ville være en fordel ja, men jeg tror egentligt det vil være smartere bare at introducere direkte intercity tog mellem Aarhus og Esbjerg. Så kan rejsende fra Aalborg skifte i Aarhus og rejsende fra Aarhus, Skanderborg, Horsens og Vejle slipper helt for at skulle skifte. På den måde undgår man også at gøre superlyntogene mindre attraktive ved at forlænge deres rejsetid, og man får et godt alternativ mellem Østjylland og Esbjerg til det MEGET langsomme regionaltog vi har i dag. Hvis man delte disse tog i Kolding så kunne man også få direkte tog mellem Østjylland og Sønderjylland, hvilket i den grad savnes.

Mon ikke det selv i fremtiden vil blive nogle halvtomme intercity-tog Aarhus-Esbjerg, samtidig med, at det vil slide på kapaciteten for lokale tog. Måske skulle man bare køre en anden vej til Esbjerg.

Der kører i forvejen massere halvtomme tog, det er ikke et succeskriterie at toget er fyldt op. Så kunne man lige så godt droppe næsten alt togtrafik i det meste af landet.
Nok har jeg aldrig været med et af regionaltogene helt til Esbjerg, men jeg har været med så langt som Kolding. Så vidt jeg har observeret så er regionaltoget temmelig populært. Det bliver ikke mindre populært af at man skærer 15+ minutter af rejsetiden.
Jeg kan ikke se hvordan der skulle opstå kapacitetsproblemer. Der er, så vidt jeg ved, ikke kapacitetsproblemer mellem Fredericia og Esbjerg, og den begrænsede kapacitet i Østjylland vil signalprogrammet hjælpe på (dog ville det selvfølgelig være bedst med flere projekter til at øge kapaciteten yderligere). Hvis der er behov for at spare på kapaciteten kunne man jo køre sammenkoblet med et eksisterende IC tog mellem Aarhus og Fredericia.

Så kunne man lige så godt drop den regionaltog. Den eneste formål den har mellem Aarhus og Fredericia er at betjene Hedensted, Brejning og Børkop stationer.

Man burde nok ændre i regionaltoget. Hvad der specifikt skulle gøres ved jeg ikke, men det ville ikke være klogt at nedlægge det helt mellem Aarhus og Fredericia. Ud over Hedensted, Brejning og Børkop så er Viby J også kun betjent af regionaltoget sammen med GoCollective, som servicere et helt andet segment af de rejsende. Der er også potentiale for genåbning af Hovedgård station, som vil betjenes af regionaltoget, samt mulighed for også at betjene Hørning eller den kommende station ved Stilling, hvis man altså ønsker det. Hvis Hasselager station engang bliver til noget vil regionaltoget med sikkerhed også standse der.
 
Passagertal opdeles ikke længere for delstrækningerne Odderbanen og "de indre strækninger", men på Letbanens hjemmeside om passagertal kan man læse, at
"Mere end 80 procent af vores passagerer rejser i hverdagen mandag til fredag. Mere end 54 procent rejser med L2 i Aarhus C mellem Aarhus H og Universitetshospitalet, og mere end 30 procent rejser på L1 mellem Grenaa og Aarhus H. Knap 15 procent rejser med L2 mellem Odder og Aarhus H."
Passagertal
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak