Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Krabsen Dato I dag 15:21
Citat fra: Per Holm Dato I dag 14:05Gad vide hvorfor man ikke fra starten fandt på at udnytte motorvarmen?

Det er vel som med stort set alt andet: En ide er først god, når der er en der har fået den...

Selv Triangel motorvognene kunne udnytte varmen fra motoren til opvarming af passagerkabinen. Så helt ny er ideen ikke.
 
Citat fra: anho Dato I dag 17:57Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus.


Analysen har lige vist at det efter det kommende signalsystem og de kommende batteritog ikke rigtig vil kunne betale sig.

Og ellers vil man nok kunne forkorte det mest kritiske enkeltsporede stykke ved at forlænge en af dettes nabostationer lige som det sker på strkn. 25 - tidligere med Lindholm og snart med Hjørring.
 
Citat fra: hummel_62 Dato I dag 13:27
Citat fra: Niels Munch Dato I dag 12:38Du kan ikke lide det; omvendt kan du åbenbart også glæde dig. Så gennemsnitligt går det vel meget godt ved "Biltris Trinbræt"?
Vi mistede jo vores trinbræt og side spor for mange år siden.

Respektere at mange synes det er en god ting, altså det med S-toget

Ja, vi mistede vores trinbræt og sidespor den 15 maj 1936, her i Biltris :-)
 
Man burde virkelig få udbygget til dobbeltspor mellem Ringe og Odense Sygehus. Jeg er helt overbevist om at den bane sagtens kan tiltrække væsentligt flere passagerer, hvis man øger frekvensen.
 
Citat fra: Krabsen Dato I dag 15:21
Citat fra: Per Holm Dato I dag 14:05Gad vide hvorfor man ikke fra starten fandt på at udnytte motorvarmen?

Det er vel som med stort set alt andet: En ide er først god, når der er en der har fået den...
Ydermere skal der være skal motoren jo fungere før der kommer motorvarme som kan udnyttes
 
Jeg mangler en enkelt ting i overvejelserne - store dele af traceen er i dag optaget af en cykelvej, og jeg vil gætte på kommunen vil forlange den flyttet, før man får lov til at genanlægge jernbanen. Det skal også regnes med i omkostningerne.
 
Hej Niels

Der skulle vist endnu være nogle Tatra T3 i reserve.
Det er bestemt ikke en køn ombygning.

Hilsner Keld
 
Hej Keld,

Mange tak for din fine repostage fra Chemnitz, en by, jeg besøgte tilbage i 1994, hvor en skummel banegårdshal indeholdt for mig - dengang - mindre interessante Ludmilla'er og Umbauwagen o.l. :-\ .

"Udendørs" var sporvejen stadig Tatra-land, men ind imellem med moderniserede vogne:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Moderniseret vogntog med 2 x Tw og 1 Bw i Chemnitz Zentrum, juli 1994 (nm).

Forrest motorvogn Tw 511, en ČKD Tatra T3D bygget 1988, moderniseret til T3DM i Bautzen 1993 og skrottet 2015. Tidligere vist her: https://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?id=47343 .

Tram-train idéen var dengang absolut i sin vorden.

Bedste hilsener
Niels

 
Jeg kom et lille smut forbi Chemnitz i første halvdel af april.  Her havde banegården  perronhal over alle sporerne, også dem for sporvognene. Det gjorde at skift mellem alt skinnetrafik kunne ske tørskoet. Hallen var fra efter 2. verdenskrig.  Her var der flere selskaber, som stod for jernbanetrafikken. DB, Mitteldeutsche Regiobahn (MRB), City Bahn (CB) og enkelte sporvognslinjer, som også kom ud på jernbanenettet under navnet Chemnitz Bahn. Her lidt foto fra banegården.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MRB 1440 338 på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
MRB styrevogn på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
EntEgro 223 152 foran MRB tog på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DB 642 735 på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
CB VT 515 på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
431 er en af de sporvogne, som kan befare jernbanen. Den har også dieselmotor, som bliver benyttet her på Chemnitz Hbf april 2024 (kh).

Chemnitz har et større normalsporet sporvejsnet. Der er 5 by linjer og 4 linjer, som også kører på jernbanen. Bynettet er på godt 30 km og resten godt 70 km. Så det dækker et pænt stort område.
Her er lidt foto fra sporvognene.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
431, Vossloh Citylink bygget 2015 ved det andet stoppested ved banegården april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
610, Adtranz type 6NGTLDE enkeltrettet bygget 1999 ved stoppestedet Roter Turm april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
909, Adtranz type 6NGTLDZ dobbeltrettet bygget 2000 ved stoppestedet Roter Turm april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
412, Adtranz type 6NGTLDZ dobbeltrettet bygget 2001 ved stoppestedet Roter Turm april 2024 (kh).   

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
918, Skoda type ForCityClassic dobbeltrettet bygget 2019 ved stoppestedet Roter Turm april 2024 (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
921, Skoda type ForCityClassic dobbeltrettet bygget 2019 ved stoppestedet Theaterplatz april 2024 (kh).

Det var lidt fra Chemnitz.

Hilsner Keld
 
Citat fra: Per Holm Dato I dag 14:05Gad vide hvorfor man ikke fra starten fandt på at udnytte motorvarmen?

Det er vel som med stort set alt andet: En ide er først god, når der er en der har fået den...
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak