Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: mss Dato I dag 16:39Der findes flere producenter der tilbyder batteridrevne varianter. Rent driftsmæssigt vil det være perfekt til Nærumbanen.

Du må meget gerne nævne nogle eksempler på letbanetog/sporvogne med batterikapacitet egnet til Nærumbanen, og ikke bare til f.eks. 300-500 m kørsel gennem fredede byområder eller andre korte delstrækninger, hvor man ikke ophænger køretråd.

M.v.h.
Niels
 
Citat fra: tgsen Dato I dag 17:35
Citat fra: Krabsen Dato I dag 15:31
Citat fra: tgsen Dato I dag 13:56
Citat fra: Krabsen Dato I dag 13:45
Citat fra: tgsen Dato I dag 10:09Og der ser man ulempen ved at have et separat S-bane system.

Ulempen ved at have forskellige systemer kan sagtens være mindre end ulemperne der vil opstå i forbindelse med en evt. omlægning til et system...

Jeg forstår hvad du mener. Ulempen ved at leve videre med rodet kan sagtens være mindre end ulempen ved at rydde op. Det er også meget hyggeligere.
Nej, du forstår det ikke - og forsøger bevidst men forgæves at være morsom som dække for den manglende indsigt.
Jeg var skam ganske alvorlig.
CitatDet er formentlig omsonst, men alligevel: Adskilte systemer er ikke nødvendigvis = rod.
"er ikke nødvendigvis lig med" =/= "er nødvendigvis ikke lig med"

Kan du ikke prøve at argumentere for din "indsigt" i stedet for? "kan sagtens være", altså "er muligvis", uden at du i øvrigt fortæller os hvorfor det må være sådan?

I det givne tilfælde betyder det at nedgraderede S-tog havner i skrotbunken i stedet for at kunne bruges andetsteds? Det er da noget rod i et lille land med en lille økonomi?
Hvorfor har Tyskland valgt at lade alle S-baner efter Hamborgs og Berlins være ikke-separate?


Det giver jo ikke nogen mening at bruge de gamle s-tog andetsteds, når de kører med den den meget, i jernbanesammenhæng, obskure 1650V DC.

De kan sikkert godt bygges om til 25kV AC (de har allerede AC-banemoterer), men det bliver igen et udviklingsprojekt med nye pantografer oa..

Her er den udtømmende liste over jerbaner med 1650 V DC: https://en.wikipedia.org/wiki/Category:1650_V_DC_railway_electrification
 
Citat fra: Krabsen Dato I dag 15:31
Citat fra: tgsen Dato I dag 13:56
Citat fra: Krabsen Dato I dag 13:45
Citat fra: tgsen Dato I dag 10:09Og der ser man ulempen ved at have et separat S-bane system.

Ulempen ved at have forskellige systemer kan sagtens være mindre end ulemperne der vil opstå i forbindelse med en evt. omlægning til et system...

Jeg forstår hvad du mener. Ulempen ved at leve videre med rodet kan sagtens være mindre end ulempen ved at rydde op. Det er også meget hyggeligere.
Nej, du forstår det ikke - og forsøger bevidst men forgæves at være morsom som dække for den manglende indsigt.
Jeg var skam ganske alvorlig.
CitatDet er formentlig omsonst, men alligevel: Adskilte systemer er ikke nødvendigvis = rod.
"er ikke nødvendigvis lig med" =/= "er nødvendigvis ikke lig med"

Kan du ikke prøve at argumentere for din "indsigt" i stedet for? "kan sagtens være", altså "er muligvis", uden at du i øvrigt fortæller os hvorfor det må være sådan?

I det givne tilfælde betyder det at nedgraderede S-tog havner i skrotbunken i stedet for at kunne bruges andetsteds? Det er da noget rod i et lille land med en lille økonomi?
Hvorfor har Tyskland valgt at lade alle S-baner efter Hamborgs og Berlins være ikke-separate?
 
5
Fedt med EG i Esbjerg  :)

Hver gang jeg ser en EG i aktuel bemaling kommer jeg til at tænke på Heljan. Hvornår hulen kommer den variant? Det var i 2020 at de annoncerede at den skulle komme...
 
Citat fra: Niels Munch Dato 21/11-23, 20:18DR har givetvis nyheden fra dagsordenen for Møde i Region H's udvalg for trafik og regional udvikling den 23. november 2023, dagsordenens pkt. 3 "Orienteringssag: Batteritog til Nærumbanen", hvori der grundigt redegøres for sagens stilling.

Link: https://www.regionh.dk/politik/nye-moeder/Sider/M%C3%B8de-i-udvalget-for-trafik-og-regional-udvikling-den-23.-november-2023.aspx#3_itemID_91296 .

Behovet på Nærumbanen har mig bekendt gjort, at man fortrinsvis har måttet se på letbanetog, der typisk er smallere end RegioSprinteren og har lavere indstigningshøjde.

M.v.h.
Niels

Det undrer mig meget. Letbanetog har generelt en modular opbygning med bredder fra 2,3 til 2,6 m og varierende højde og vognkasselængder.
Der findes flere producenter der tilbyder batteridrevne varianter. Rent driftsmæssigt vil det være perfekt til Nærumbanen.
Måske man bare fandt det for dyrt...  >:(
 
7
Generelt - Reklamer
Af mss. I dag 16:28
Det at reklamerne venter nogle sekunder og derefter rykker på sideopbygningen er helt bevidst lavet, med det formål at man skal komme til at klikke på linksene.
Hver gang det sker, registreres et "klick" som reklamefirmaet så kan præsentere for annoncøren for at vise ham at folk er interesseret i reklamen (!).
Det er fup og svindel, men desværre normal kutyme.
 
premiertopสล็อต องสล็อตชั้นนำและดำดิ่งสู่โลกแห่งเกมสล็อตที่ทำให้ดีอกดีใจ บทความที่ครอบคลุมนี้สำรวจทุกสิ่งที่คุณจำเป็นต้องรู้เกี่ยวกับสล็อตชั้นนำชั้นนำ pg slot ตั้งแต่คุณสมบัติที่น่าสนใจสล็อตที่มาแรงตอนนี้
 
Citat fra: tgsen Dato I dag 13:56
Citat fra: Krabsen Dato I dag 13:45
Citat fra: tgsen Dato I dag 10:09Og der ser man ulempen ved at have et separat S-bane system.

Ulempen ved at have forskellige systemer kan sagtens være mindre end ulemperne der vil opstå i forbindelse med en evt. omlægning til et system...

Jeg forstår hvad du mener. Ulempen ved at leve videre med rodet kan sagtens være mindre end ulempen ved at rydde op. Det er også meget hyggeligere.
Nej, du forstår det ikke - og forsøger bevidst men forgæves at være morsom som dække for den manglende indsigt.

Det er formentlig omsonst, men alligevel: Adskilte systemer er ikke nødvendigvis = rod.

 
God eftermiddag i forummet
Det har været snevejr i dag, men arbejdet på Hovedstadens Letbane gik videre. Her er et par billeder fra Glostrup-området ved middagstid.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Nordre Ringvej set mod nord med broerne over Holbækmotorvejen i forgrunden og Jyllingevej-krydset i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Udkørsel af køreledningsmaster fra materielpladsen ved det kommende stoppested Glostrup Nord Hersted. Jeg fotograferer mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der arbejdes med køreledningsmaster på Nordre Ringvej umiddelbart nord for krydsaet ved Gammel Landevej. Fotograferet mod nord.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Glostrup Hospital Rigshospitalet, set mod nord.

v.h.
Ottoemil 

 
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak