Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Trafikpolitik - Togskifte i Vejle
Af Svend. 10/08-22, 23:07
Citat fra: Børge Sundahl Dato 10/08-22, 19:31Ja sådan noget skete ikke i min tid.
Uanset hvad man havde bestemt, så kørte jeg ikke fra forbindelser, medmindre det var flere halve timer.
At køre med tog samtidig med at et andet køre ind, det dur altså ikke.
Jeg tror man skal til at revidere de bestemmelser eller lave køreplanen om.
Nå jeg er nok blevet for gammel.

Nej ikke for gammel, men nok lidt for erfaren.
Der var engang hvor man tog hensyn til passagererne ..... i dag er det mere et hensyn til at opfylde diverse aftaler og kontrakter og undgå at komme i fedtefadet hos politikere og egne ledere.
Hele miseren skyldes det punktlighedtyranni der bliver værre og værre. Det gælder også "den store velvilje" der er (hos alle involverede) til at være hurtig på aftrækkeren, når der skal aflyses tog.
 
32
Trafikpolitik - Togskifte i Vejle
Af Svend. 10/08-22, 22:57
Du kan sagtens forlægge en krydsning, men du risikerer så, at resultatet bliver to forsinkede tog i stedet for et ..... eller at det forsinkede tog bliver endnu mere forsinket.
Du kan også vælge ingenting at gøre....... og det kan også ende med at blive en dårlig løsning.
Hvorfor der i det hele taget opstår forsinkelser: Det kan der ikke gives et entydig svar på. Men fejl på infrastrukturen, fejl på materiellet, manglende personale er et par af mulighederne.
 
33
Hvad er egentlig årsagen til de konstante forsinkelser? Jeg er med på, at banen er enkeltsporet, og der skal krydses på stationerne, men noget må jo sætte gang i forsinkelserne?
Hvis et sydgående tog er forsinket, kan der såikke krydses i Thyregod fremfor Give?
Og er der ikke et sidespor i Grejsdalen som ville kunne bruges til krydsning?
 
Jeg kan sagtens følge problematikkerne med om hvornår man skal afvente forbindelse på et tog. Og er helt enig i at 2-3 minutter burde man vente, men man kan også vende den om. Hvis der er 25 der skal skifte, og man har 150 i toget i forvejen, og man så kommer 5 min forsinket frem til Fredericia, Middelfart, Odense osv. Så når de 150 måske ikke deres bus videre på de respektive stationer. Eller så skal de busser også vente osv. men ja 2-3 min burde der altid ventes, for det burde man kunne køre ind igen. I hvert fald i områder hvor det kan lade sig gøre. Østerport-Nørreport-Hovedbanegården nok lidt mere tvivlsomt for der er trafikken massiv, og vente 3 min kan forsinke mange andre tog. Men ja, grundlæggende enig, men man skal også bare huske man så forsinker dem der allerede er i toget. :)
 
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Ja sådan noget skete ikke i min tid.
Uanset hvad man havde bestemt, så kørte jeg ikke fra forbindelser, medmindre det var flere halve timer.
At køre med tog samtidig med at et andet køre ind, det dur altså ikke.
Jeg tror man skal til at revidere de bestemmelser eller lave køreplanen om.
Nå jeg er nok blevet for gammel.
 
Citat fra: Lasse Duusgaard Dato  3/07-22, 13:23Jeg fik også et par videoklip af toget: https://www.youtube.com/watch?v=8GmRwUXmgV4

Hej Lasse,

jeg ville lige se på videoen men yt siger at det er privat. Kræver det en yt-konto for at se den?

Venlig hilsen

Gerhard
 
Kære Ove

Tak for de pæne ord, - ja, meget af det man lærte for over 50 år siden hænger stadig ved.

Det er så ikke første gang der er rod i opsætning af skilte her i Varde.
Da man i sin tid skulle montere SR-mærke 7.3.1. "F-signal følger" på U-signalerne på Varde station, kørte folkene tilsyneladende forkert
og monterede mærkerne på U-signalerne på Varde Vest station (Vestbanen). Overbanemesteren opdagede det og fik de kære folk til at afmontere mærkerne, samt en vejvisning til Varde station og belæring om at de var kommet til en by med to rigtige stationer og fire trinbrætter !.
Så forstod de bedre at man havde et mærke i overskud, idet der på Varde station skulle monteres mærker på alle tre U-signaler.

M v h.
Poul.
 
Der findes i hvert fald én metode til at undgå, at kunderne misser en skifteforbindelse i Vejle: Genindføre gennemgående tog Thisted/Struer/Herning-København ;D

(Jeg finder selv ud).
 
Jeg tog til Tinglev st. i dag, og noteret at der er kun 2 sæt IC4 tilbage ved
holdeplads. IC4 togsæt 02 og 77.
Er de andre IC4 og resterne IC2 material blevet transporteret til Fredericia eller andet sted?
Hvor er IC2 togsæt 03, 05, 06, 10 og 20?
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DSB MG 5677, Tinglev d. 10. august 2022
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DSB MG 5602, Tinglev d. 10. august 2022
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
DSB MG 5802, Tinglev d. 10. august 2022
Alle billeder - Baumann   
 
Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak