Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 15:11
Citat fra: frederikhk Dato 22/04-24, 13:34
Citat fra: esni Dato 22/04-24, 13:09ETCS level 2 'mit/ohne Signalen'?

Jeg troede at level 2 betød at de ydre signaler forsvandt?

Man kan godt have level 2 og samtidig beholde signalerne.
Det virker som om at de sætter ETCS oven på nuværende ESTW-anlæg uden at ændre på signalerne ved at lægge baliser og sætte et Radio Blok Center på. På de nyere DSTW-anlæg kan de undvære signalerne.. Men hvis kan også have dem, hvis det er nødvendig...

Jeg er overrasket over at de ikke bruger Level 1 LS i specielt høj grad. Men mit bud, at de udnytter, at de kan aflæse data fra de elektroniske sikringsanlæg billigere end ved at installere udstyr i sporet uden at gøre ved signalerne. Det kunne være rart for lidt baggrund for, hvad tankerne er bag

Det bliver spændende at høre, hvordan de tænker sig det koblet sammen med dansk ETCS level 2 i Padborg.
 
Citat fra: frederikhk Dato 22/04-24, 13:34
Citat fra: esni Dato 22/04-24, 13:09ETCS level 2 'mit/ohne Signalen'?

Jeg troede at level 2 betød at de ydre signaler forsvandt?

Man kan godt have level 2 og samtidig beholde signalerne.
Det virker som om at de sætter ETCS oven på nuværende ESTW-anlæg uden at ændre på signalerne ved at lægge baliser og sætte et Radio Blok Center på. På de nyere DSTW-anlæg kan de undvære signalerne.. Men hvis kan også have dem, hvis det er nødvendig...

Jeg er overrasket over at de ikke bruger Level 1 LS i specielt høj grad. Men mit bud, at de udnytter, at de kan aflæse data fra de elektroniske sikringsanlæg billigere end ved at installere udstyr i sporet uden at gøre ved signalerne. Det kunne være rart for lidt baggrund for, hvad tankerne er bag
 
Citat fra: Peter Dato 22/04-24, 13:58Jeg så Snälltoget med en vogn på Hellerup Station lørdag formiddag, på vej nordover. Er der allerede startet prøvekørsler på Kystbanen?
Desværre nåede jeg ikke at tage et billede.
Nej. Ikke til Aarhus. De starter til maj at kører København-Stockholm et par gange om dagen. Der er en anden tråd om netop om det.
 
Citat fra: mgameing123 Dato 19/04-24, 08:03Det lyder fedt. Flere valgmuligheder til udlandet.

Hej
Ro på, det er ikke lige frem et luksus produkt som tilbydes. Det er på højde med fjernbusser. Man har ondt i bagdelen, inden man når halvvejs.
Hilsner Keld
 
Jeg så Snälltoget med en vogn på Hellerup Station lørdag formiddag, på vej nordover. Er der allerede startet prøvekørsler på Kystbanen?
Desværre nåede jeg ikke at tage et billede.
 
Citat fra: esni Dato 22/04-24, 13:09ETCS level 2 'mit/ohne Signalen'?

Jeg troede at level 2 betød at de ydre signaler forsvandt?

Man kan godt have level 2 og samtidig beholde signalerne.
 
ETCS level 2 'mit/ohne Signalen'?

Jeg troede at level 2 betød at de ydre signaler forsvandt?
 
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 11:52
Citat fra: Ncard00 Dato 22/04-24, 11:08
Citat fra: mgameing123 Dato 22/04-24, 09:26Bare bygge letbane. Danmark burde ikke være for hårdt til letbaneprojekter. Men fordi vi har bilregeringen vil bilen være kongen lige nu indtil vi får dette regeringen ud af folketinget.

Ja, desværre. Eneste realistiske løsning tilbage er at vente til klimaforandringerne bliver så slemme, at det bedre kan betale sig at investere i at forebygge dem, i stedet for at reparere på klimaskaderne...
Det ligner du er meget mere imod biler og bruger klima som argument. Er elbiler ikke en af løsningerne. Andelen af biler, som kører kører på el, stiger. Og jeg håber efterhånden at der også kommer biler i en lave prisklasse. For de fleste af de elbiler, som er på markedet er store og dyre.

Jeg selv kører mest med toget. Men det område, som jeg bor i, så dækning af den kollektiv trafik meget tynd. Jeg kan fx ikke komme imellem 2 største byer i kommunen i weekend uden at taget lang omvej med mange skift, fordi den direkte bus kun kører på hverdage. Og mange de steder, som komme til i område, har ikke dækning af busser. Så der faktisk en most at have adgang til bil, hvis man ikke skal bruge meget af ens kostbare tid på transport. Og jeg bruger kun toget, fordi jeg bor tæt på stationen og de fleste af mine aktiviteter er i nærheden af en station.

Et letbaneprojekt løser ikke klimaudfordringer. Og linje 4A er mig bekendt omlagt til elbus. Fasanvejne er vigtige veje, som fordeler trafikken i lokalområdet og en letbanen på de veje vil bare være genindførelse af sporvogne. For jeg har selv brugt 4A og kørt bil på ruten, da boede der inde.

Nej, er ligeglad med klimaet, som vi aldrig kommer til st løse, da der udledes 1200 tons CO2 i sekunder globalt, og det har ikke toppet endnu.

Er derimod interesseret i støj og luftfourening, hvorfor jeg er ligeglad med at batterierne sviner når de produceres, og har det fint med elbiler, busser, og batteritog.

Og ved +Way undgår busserne den værste del af den øgede biltrafik, og længere busser, og elbusser, sørger billigt for at der er bedre plads til folk, barnevogne, og cykler, og elbusser har ordentligt aircondition til de stigende temperaturer, og køreoplevelsen og komforten er bedre end dieselbusser, helt lavpraktiske ting.
 
Citat fra: Per Holm Dato 22/04-24, 07:22
Citat fra: Ncard00 Dato 21/04-24, 22:44Linjen sidder virkelig fast i trafikken i myldretiden, hvilket er ligmed forsinkelser, folk med barnevogne kan ofte ikke komme med, og folk står som sild i en tønde.


Længere busser vil ikke få linjen til at sidde mindre fast i trafikken.

Her er der kun det råd at lade sit valg af rejserute fra adresse til adresse udfordre af Rejseplanen.dk. Nogle gange får man ruter som man aldrig selv var kommet i tanker om.

Fasanvejene er ikke lige til at udvide, men vest for forløber en "ringbane" og øst for en cityring. På begge kan toglængderne forøges. Jeg bor selv midt på Frederiksberg ved TEC og benytter kun 4A i sjældne undtagelsestilfælde. Metro- og S-bane er som regel hurtigere.
Det eneste vi har brug for til letbane er 2 bilbaner vi kan fjerne ellers kan vi køre på bilbanen og have en sporvognsløsning.
 
Citat fra: steenth Dato 22/04-24, 11:52... Og linje 4A er mig bekendt omlagt til elbus. Fasanvejne er vigtige veje, som fordeler trafikken i lokalområdet og en letbanen på de veje vil bare være genindførelse af sporvogne.


Nej. Linje 4A udbydes først i Movias udbud A23 med driftsstart 2025-12-14 med 12,9/13,7 m elbusser.

https://myldretid.dk/nyheder/nr/1054

Sporvejslinje 20 - Bjergbanen - var nummer to til at blive nedlagt. Der var dog tanker om at de afløsende busser skulle være elektriske, altså trolley-busser.
 
Gå op Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak