Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 ... 8 9 [10]
Citat fra: TKVJ M 4 Dato  7/08-22, 20:52Man kunne løse noget af problemet ved at indsætte et ekstra togsæt til/fra Padborg

Man kunne have løst hele sommerens problematikker ved at afkorte Flensburg-togene til Padborg og have aftalt med DB Regio at de vendte deres RE7 i Padborg. Så kunne man have benyttet Tysklands-IC3'erne til at køre med tre togsæt på alle Hamburg-tog og man kunne have benyttet hvilket som helst litra mellem Fredericia og Padborg. Man kunne endda have kørt aflastningstog eller gennemgående vogne direkte fra København til Padborg.

Men det nemmeste er selvfølgelig altid at bestille togbusser.

I år har der dog også været det problem at RE7 mellem Flensburg og Hamburg er overfyldt, både pga. 9€ billetten, men også pga. de mange rejsende til og fra Danmark.
 
I sidste uge var jeg forbi Jerne station. Det var ikke det bedste vejr, men jeg er jo ikke på de kanter hver dag, så jeg tog nogle foto af stedet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Perronen til rejsende mod Esbjerg (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Jerne fra gadesiden (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Jerne fra gadesiden (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Perronen til rejsende mod Bramming (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Set mod Bramming (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Perronen til rejsende mod Bramming (kh).

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Perronen til rejsende mod Esbjerg (kh).

Der er kun opfyldning af rejsekort og billetautomat på perronen for rejsende mod Bramming. Så man skal komme i god tid, hvis man ikke har billet, og vil mod Esbjerg.

Hilsner Keld
 
Kære Banemand

Du har ikke forstået mit indlæg.
Jeg har forstået, at det ikke er flertallet, som det går ud over, når man fjerne direkte forbindelser og svagt benyttet tog. Men man taber de kunder, som ikke kan klare skiftene, eller ikke kan komme frem til tiden, når toget ikke køre mere. De kunder er tabt, så dette fremmer ikke den kollektive trafik.

Hilsner Keld
 
Citat fra: TKVJ M 4 Dato  7/08-22, 20:52Man kunne løse noget af problemet ved at indsætte et ekstra togsæt til/fra Padborg, man må have rigeligt med togsæt når der ikke kører tog til Århus.
Det kan ikke lade sig gøre at tage et hvilket som helst IC3 og sende til Tyskland. IC3'erne er bredere end tyske tog, derfor skal dørene også være af en speciel type for ikke at åbne op ind i perronkanten. Så der er kun de 17 togsæt (sæt 5076-5091) at tage af, og de skal så dække både København-Hamborg, Aarhus-Hamborg og Århus-Flensborg. Så indtil de lejede vogne kommer, bliver forholdene ikke bedre.
 
Her er vedhæftet DSB's Trafikvision for 2030:
 
Syntes vi er kommet lidt langt væk fra det oprindelige emne. Der er dejligt i Struer, men det ligger ikke lige på vejen til Hamburg.
Nu er en del af den værste ferietrafik forhåbentlig snart overstået, så det igen vil være muligt at benytte togene på strækningen Fredericia-Padborg. Efter atter en sommer med 200-250 passagerer i IC 3 tog med 135 pladser, så hjælper pladsbilletter ikke. Hvis det lykkes at få en pladsbillet (der var stort set udsolgt hele juli), så kommer man alligevel ikke med, da det ikke er muligt at komme ind i toget. Ind i mellem har DSB forsøgt sig med buskørsel, men det er heller ikke uden problemer, da Fredericia har været et kæmpe bus kaos i de lange perioder hvor der ikke har kørt tog mellem Fredericia og Århus/Randers. Der er ganske enkelt ikke plads til de mange busser i Fredericia, hvor nogle så holder i svingbanerne til Vejlevej, påstigning med livet som indsats. Og DSB og busselskaberne håber politiet ikke kommer forbi. Forsinkelser forekommer også på motorvejen, blot af andre årsager end på jernbanen, så det gælder om at komme hurtigt afsted.
Man kunne løse noget af problemet ved at indsætte et ekstra togsæt til/fra Padborg, man må have rigeligt med togsæt når der ikke kører tog til Århus. De manglende internationale tog mellem Fredericia og Århus kunne også give et ekstra togsæt til Fredericia-Flensborg, men så er det med skarp vending i Fredericia uden den store mulighed for rengøring, toilettømning mv. Togkørslen er absolut den hurtigste, da togbussen meget sjældent når forbindelsen i Flensborg, som ikke lige ligger gunstigt ved motorvejen – og for øvrigt er der ofte kø ved grænsen, så togbusser er ikke sagen som erstatning.
Hvad siger DSB sikkerhed og Trafikstyrelsen for øvrigt til 250 passagerer i et IC 3 tog? Ikke fordi jeg ønsker mig tyske tilstande, hvor politiet rydder toget for stående passagerer. Men måske det er det der skal til?
Har DSB ikke tal over passagererne eller mangler statistikken fra "Banemanden"?
Forholdene på de få internationale tog har i årevis været grufulde og skribenten i Jyllands Posten har ikke bare rejst på en uheldig dag, men en ganske almindelig dag. DSB har tidligere oplyst at man ikke havde tal der beviste at der var mange passagerer, men siden man nu har bestilt Talgo tog må nogen have haft nogen hemmelige oplysninger.
Det bliver så ikke lettere når der feks mangler et togsæt. En dag forsøger man sig med at toget kun medtager passagerer til udlandet, passagerer til stationer indtil Padborg skal benytte regionaltoget. Men der kører altså ikke regionaltog på denne strækning! Næste tog skal passagerer med pladsbillet til feks vogn 81-82 benytte bus. Vel ankommet til busholdepladsen konstateres at der holder en enkelt bus med 50 pladser, som så kører direkte til Flensborg og aldeles ikke betjener mellemstationerne. Som minimum må man som kunde kunne forlange korrekte informationer.
Nu ser det heldigvis ud til at vi får Tyske IC vogne om 1-2 år. Det bliver dejligt. Desværre kom DSB til at kalde disse vogne for meget gamle. Cirka samme alder som IC 3 – ups! Forhåbentlig den sidste kaos sommer. DSB kan ganske enkelt ikke være det bekendt.
Undskyld et togbus foto i dette jernbaneforum.Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Der var måske også en årsag til, at Jens Nielsen netop ikke valgte at male IC3-togsættene røde tilbage i slutfirserne.

 
Citat fra: Niko Dato  7/08-22, 14:24Jeg synes, at det nye design fungerer bedre på S-togene end på MF/ER. Måske det har noget at gøre med vognkassens form og farverne. Er den røde farve, der er anvendt på MF/ER en smule dybere rød eller er det bare lyset, der snyder?

De profilerede vognsider på MF/ER reflekterer lyset anderledes end glatte S-togssider.
 
Også fra idag:

Jelling

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.


Vejle

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
 
Alle der rejser på fjerntogsnettet fik gavn af det, grundet højere punktlighed. Interne rejsende på Vejle-Struer, får også gavn af, at færre forsinkelser fra fjerntogsnettet spreder sig til Vejle-Struer, og videre til baner som Skjern-Herning, Skanderborg-Herning og Struer-Langå. Forsinkede ICL-tog er ofte årsag til forsinkelser på Vejle-Struer.


Det er sikkert rigtigt i teorien. Praksis er bare noget helt andet:

https://www.tvmidtvest.dk/holstebro/katrine-og-50-andre-saa-deres-tog-koere-for-naesen-af-dem-arriva-og-dsb-boer-samarbejde-mere
 
Gå op Sider: 1 ... 8 9 [10]

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 320 kr.

Læs mere
3 flyttefirma tilbud

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak