Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Citat fra: SimonTog Dato 27/03-24, 20:11Containerne minder meget om dem som blev brugt til fiskemel i Skagen, så man kunne håbe på et gensyn til disse kørsler, nu blot fra Aalborg. (Hvis jeg ellers gætter rigtig).
 

Fiskemel fra Aalborg?
 
Fedt du gider vise os andre hvad der lige sker på "Aalborgkanten"   Hilsen "Fynboen" - Steen
 
Godaften i forummet
I det gode vejr i dag kørte jeg langs den nordlige del af letbanebyggeriet. Her er et par billeder.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Herlev station set mod nord med Herlev Hospital i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Gladsaxe Ringvej set mod sydvest fra det kommende stoppested Gladsaxe Trafikplads. Det er Herlev Hospital i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Det kommende stoppested Gladsaxe Trafikplads set mod nordøst langs Gladsaxe Ringvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Buddinge station set mod nord langs Buddingevej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Buddingevej set mod syd fra krydset ved Nybrovej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Kurven Klampenborgvej/Lundtoftegårdsvej, set mod øst.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejstraceen langs Lundtoftegårdsvej, set mod nord fra krydset ved Lyngbygårdsvej.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
De første skinner, jeg har set på DTUs område. Der arbejdes umiddelbart øst for det kommende stoppested Akademivej, som kan anes til venstre i baggrunden.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Sporvejen mellem endestationen i Lundtofte og det kommende stoppested Rævehøjvej, som kan anes på den anden side af broen. Jeg fotograferer mod syd. Det er Helsingørmotorvejen til venstre.   

v.h.
Ottoemil
 
14
Udland - Svensk udgave af TIB-S
Af larsht. 27/03-24, 20:14
Citat fra: khm Dato 27/03-24, 13:56
Citat fra: Bornholmeren Dato 26/02-24, 11:59Tak for svar!

Er også det muligt at opdrive skematiske sporplaner. Umiddelbart kunne jeg ikke selv finde dem på Trafikverkets hjemmeside.
Kan https://www.openrailwaymap.org/ ikke bruges ?
Det kan i princippet opdateres af hvemsomhelst - så jeg ville kun bruge det som inspiration, og ikke som den endegyldige sandhed
 
VIKING-Rail kørte i dag et prøve godstog fra Aarhus havn til Aalborg Østhavn.
Containerne minder meget om dem som blev brugt til fiskemel i Skagen, så man kunne håbe på et gensyn til disse kørsler, nu blot fra Aalborg. (Hvis jeg ellers gætter rigtig).

Jeg fulgte toget under vejs, og en video fra kørslen kan ses her: 

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
16
Udland - Svensk udgave af TIB-S
Af khm. 27/03-24, 13:56
Citat fra: Bornholmeren Dato 26/02-24, 11:59Tak for svar!

Er også det muligt at opdrive skematiske sporplaner. Umiddelbart kunne jeg ikke selv finde dem på Trafikverkets hjemmeside.
Kan https://www.openrailwaymap.org/ ikke bruges ?
 
17
Der er da helt klart innovation baseret på målepunkterne og kunderne. Og nej, kunderne er ikke passagererne, men politikerne, der udstikker målepunkter, som Arriva skal efterkomme.

Arriva forsøger derefter at opfylde minimumskravene så billigt som muligt, fordi de skal tjene penge til sig selv. Derfor ender man med aflysninger pga. manglende vedligehold eller mangel på lokoførere - det er jo billigere at have lidt for få end lidt for mange personale. Og når kunderne (på Christiansborg) er lidt ligeglade, så kan passagererne være ligemeget.
 
Tak for svar og forklaringer.
Den med tonerne D-Es-B må være en and, da der i videoen er tale om en tonerække, der er stigende,og tonespringet (intervallet) fra Es til B i DSBs jingle er en kvart (3 og en halv tone) nedad.
Men elektronik kan jo selvfølgelig klare meget nu om dage ;)
Venlige hilsner
Niels H.
 
Tja... Og det ændrer desværre ikke noget ved at vi næsten til dagligt skal høre udtalelser som den her fra transportordføreren for Liberal alliance: 

"DSB's monopol skaber høje priser og dårlig service. Løsningen er mere konkurrence (...) Når virksomheder bliver udsat for konkurrence, bliver de tilskyndet til at innovere, reducere deres omkostninger, forbedre kvaliteten af deres ydelser og gøre sit ypperste for at møde forbrugernes behov. (...) Da man tidligere konkurrenceudsatte DSB's ruter i Vest- og Midtjylland, hvor Arriva vandt udbuddet, endte man med at spare 300 mio. kr. alene første kontraktperiode. Uanset hvor man bor i Danmark, skal man kunne stole på, at der kommer tog til tiden, hvis priser er til at betale. (...) Derfor håber jeg på, at regeringen vil bryde med vanetænkningen og sørge for at sende DSB's aftale i udbud, så andre aktører også har muligheden for at byde ind (...)"

https://www.liberalalliance.dk/blog/dsbs-monopol-skaber-hoeje-priser-og-daarlig-service-loesningen-er-mere-konkurrence/
 
20
Fra de lokale sprøjte: 

https://jv.dk/indland/mangel-paa-mekanikere-skaber-soenderjysk-togkaos?teaser-referral=6bdf79c9-529e-44e2-95fa-2ba7daccf67b-9

Årsagen skulle være mangel på mekanikker og syn af tog, der har kørt 2 millioner km.
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10

Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak