Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
Kun registrerede brugere har adgang til denne sektion.
Log ind eller tilmeld dig Jernbanen.dk forum for at få adgang.
Log ind eller tilmeld dig Jernbanen.dk forum for at få adgang.
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.
Læs mereIngeniøren
Rejsekort sender regninger for togture, som passagerer ikke har taget
Togtrafikken blev søndag ramt af »totalt kaos«: Er det virkelig flere passagerer, DSB har brug for?
Hver tredje dansker lader elbilen 'for meget' op
Togkrise i DSB: IC4 kan ikke køre, IC5 mangler strøm og IC3 er opbrugt
Hvis krigen kommer: Her er planen for genoplivning af færgehavnene ved Storebælt