Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
På søndag (21.04.24) skal jeg til København, jeg kigger efter EB3227 og MG60, det er de sidste to danske tog jeg skal køre på. Også svensk ET4408. Er der nogen herinde, der kan få adgang til oplysningerne om, hvilke tjenester disse enheder vil arbejde på søndag?  Enhver hjælp ville være meget værdsat.  Du kan svare med en personlig besked, hvis du vil. Mvh Tonu
 
Andre, mere eksotiske ting, havde også fundet vej ud i dagslyset :)

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
VaGJ M1 i Struer. 19. april 2024 (tdr)
 
Rundede GoCollectives værksted i Struer i går eftermiddags, udenfor stod AR 4089 med deres nye logo.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
GoCollective AR 4089 i Struer. 19. april 2024 (tdr)
 
Super mange tak :-)
 
Citat fra: peter christensen Dato 19/04-24, 21:04Idag ville det nok være nemmest med en "unit Exchange" (UTEX i fagsproget) - det er en rimelig balance mellem pris og sikkerhed for rimelige serviceresultater senere.



Jamen det lyder jo som noget som enhver veteranklub har råd til....
 
Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.

Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.

Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva.

Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.

Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.

Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden.
Citat fra: vollensir Dato 18/04-24, 00:43Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.

Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.

Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva.

Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.

Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.

Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden.

DSB Har også aflysninger og ned formeret tog
 
Eller for potentielt at tillade flere regionaltog for pendlere ind til Aarhus. Aarhus har markant værre regionaltogsforbindelser end København og det kunne gavne af frekvente regionaltog hvert 15-20 minut mellem f.eks. Aarhus og Horsens via Skanderborg. Det kunne især også tillade åbninger af nye stationer på den gamle linje der ville være til gavn for en lang række lokalsamfund og være mere attraktivt for en lang række borgere. Især givet at det for mange kun er attraktivt pt i bil med trafikpropper på E45.

Jeg ved at perspektivet for regionaltrafikken var en vigtig brik i spillet ved både Ringstedbanen og den Vest fynske bane. Hasselagerbanen har uden tvivl også de samme kvaliteter, endda i et endnu større omfang i mine øjne, selvom det ikke bliver nævnt så ofte i debatten.
 
Citat fra: mskoland Dato 19/04-24, 09:47Det er jo ikke veldig avansert mekanikk, og noe som er fullt overkommelig for et mindre verksted å gjøre selv. En annen ting er at i museumsverdenen vil dere aldri klare å slite ut en turbo på den lille kjøringen som loket brukes til. Den vil holde i 30 år minst!
Dét er cirka her du tager frygteligt fejl......Selv DSB måtte erkende at det ikke var "bare lige" at lave en EMD turbo. Det tog omkring 10 års dårlige driftserfaringer inden erkendelsen slog igennem. På dette tidspunkt blev nogle få personer sendt på kursus hos EMD udelukkende for at lære at lave turboen rigtigt.
At DSB heller ikke havde alle nødvendige specialværktøjer gjorde ikke sagen bedre......men efter kurset i USA, så kom der rimeligt styr på turbo'erne hos DSB.
Idag ville det nok være nemmest med en "unit Exchange" (UTEX i fagsproget) - det er en rimelig balance mellem pris og sikkerhed for rimelige serviceresultater senere.

 
Citat fra: jacobchristensen Dato 19/04-24, 17:42Faktisk prøvede jeg at oploade det to gange, men det fungerede åbenbart ikke fra en ipad, og så gad jeg ikke spilde mere tid på det. Men siden du insisterer, er her et link til Flickr

https://flic.kr/p/2pKYhZb

Tak for kigget. Og de, der ikke orker at klikke på links (de findes faktisk), kan se billedet her:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Snälltåget på København H 18.04.2024 (foto: Jacob Christensen).

M.v.h.
Niels
 
Citat fra: esni Dato 19/04-24, 12:25
Citat fra: jacobchristensen Dato 18/04-24, 18:40Her var så et hurtigt billede af Snälltågets Vectron på København H - taget 16.06 i eftermiddag. Toget bestod af lokomotiv og én personvogn - antager at det var en præsentationstur (så ikke om det var en sidde- eller liggevogn)

Så hurtigt et billede at det ikke nåede at komme med i indlægget...

Faktisk prøvede jeg at oploade det to gange, men det fungerede åbenbart ikke fra en ipad, og så gad jeg ikke spilde mere tid på det. Men siden du insisterer, er her et link til Flickr

https://flic.kr/p/2pKYhZb
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak