Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.
1
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af thomastog. I dag 09:45Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:01Kortet gælder hos DSB, Arriva (undtagen Varde- Nørre Nebel), Skånetrafiken mellem Østerport og Københavns Lufthavn, samt hos NJ.
Samt nogle tog til Flensborg.
Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:01Det står vidst også på hans kort![]()
"DSB, Arriva og Skånetrafikkens tog i DK".
2
Rullende materiel - EB til Vordingborg
Af thomastog. I dag 09:35Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 18:59[ screenshot ]
Hvad står der i parentesen, lige over linket til filen, i artiklen ?
Derudover syn's jeg det er modigt at lække indhold, fra et dokument der er sendt internt, hvor der i filnavnet indgår ordet "internt".
3
Rullende materiel - EB til Vordingborg
Af MRP. I dag 05:49Nu hvor Petteri er dokumenteret at DSB planlægger at sætter EB+DD ind i nogle direkte morgentog Vordingborg-København.
Så kan jeg bidrage med den tilsvarende præsentation fra DSB af K23, hvor de melder ud hvorfor togene er udskudt til K24.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Så kan jeg bidrage med den tilsvarende præsentation fra DSB af K23, hvor de melder ud hvorfor togene er udskudt til K24.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
4
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af Time will tell. 3/06-23, 22:48Citat fra: frederikhk Dato 3/06-23, 22:33Citat fra: Theis Andersen Dato 3/06-23, 21:07Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Jeg har tænkt lidt på, om DSB kunne finde på at genoptage driften til Frederikshavn, Thisted og lynet til Struer over Langå, når der er nok IC3-tog udrustet med ETCS.Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
Ikke for egen regning, det er underskudsdrift.
Ja særligt da DSB får 0 kr. i billetindtægter for de rejser der foretages på fællesstrækninger hvor både Arriva og DSB trafikere strækningen.
5
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af Time will tell. 3/06-23, 22:46Citat fra: Theis Andersen Dato 3/06-23, 21:07Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Jeg har tænkt lidt på, om DSB kunne finde på at genoptage driften til Frederikshavn, Thisted og lynet til Struer over Langå, når der er nok IC3-tog udrustet med ETCS.Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
Thisted og Struer over Langå var ikke noget med ERTMS at gøre, det blevet skrevet ind fra starten fra politisk side i DSBs nuværende trafikkontrakt og passede med overgangen til nyt udbud for MVJ+.
Det blev så efterfølgende fremrykket for Thisted med ét år hvor Arriva kørte DSBs tog pga. ERTMS.
For Frederikshavn har Anders redegjort for forløbet.
6
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af frederikhk. 3/06-23, 22:33Citat fra: Theis Andersen Dato 3/06-23, 21:07Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Jeg har tænkt lidt på, om DSB kunne finde på at genoptage driften til Frederikshavn, Thisted og lynet til Struer over Langå, når der er nok IC3-tog udrustet med ETCS.Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
Ikke for egen regning, det er underskudsdrift.
7
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af Theis Andersen. 3/06-23, 21:07Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Jeg har tænkt lidt på, om DSB kunne finde på at genoptage driften til Frederikshavn, Thisted og lynet til Struer over Langå, når der er nok IC3-tog udrustet med ETCS.Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
8
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af andersj. 3/06-23, 20:46Citat fra: ivar Dato 3/06-23, 19:51Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
Det havde de ikke i 2018 nej, men det har de nu.
- August 2017-oktober 2018 kørte DSB dagligt seks tog i hver retning mellem Aalborg og Frederikshavn.
- Oktober 2018-december 2021 kørte NJ de seks tog som underleverandør til DSB. DSB modtog alt billetindtjening på disse afgange og det var kun muligt at købe Orange billetter til disse tog der blev kørt for DSB.
- December 2021-> De seks tog er officielt forsvundet fra DSB's produktion og er tilføjet NJ's produktion med tilhørende forhøjet kontraktbetaling fra Transportministeriet gennem Region Nordjylland. Muligheden for Orange billetter nord for Lindholm forsvandt, indtil DSB og NJ indgik en aftale om Orange billetter i foråret 2022 til alle NJ afgange (dog kun i kombination med et DSB tog)
Den oprindelige plan var at DSB skulle genoptage driften på de seks tog til Frederikshavn fra december 2021, men da NJ godt kunne bruge den forhøjede kontraktbetaling fik daværende Regionsrådsformand Ulla Astman overtalt daværende Transportminister Benny Engelbrecht til at overlade DSB's afgange til NJ.
9
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af ivar. 3/06-23, 19:51Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
DSB kan ikke betjene Vendsysselbanen på grund af nyt signalsystem, så deres kanaler er outsourcet til NJ.
10
Generelt - DSB-ansattes frikort
Af Petteri. 3/06-23, 19:40Citat fra: Stennicke Dato 3/06-23, 19:28Citat fra: Petteri Dato 3/06-23, 19:16Det er aftaler der skal forhandles mellem de enkelte selskaber. Det er jo de samme togselskaber, hvor orangebilletter kan benyttes.
Lokaltog hører jo under Movia, og hvis reglerne skal være ensartet for deres busser og tog, så går det jo ikke, at der åbnes for brug af DSB frikort, da de så skulle være gyldige i busserne.
Argh okay, så giver det mening når det fungerer på den måde.
... meeeeeen er det ikke Nordjylland Trafikselskab der ejer Nordjyske Jernbaner? Så er vi jo ude i samme situation.
Det har du ret i. Det er nu derfor jeg tror at kortet gælder hvor DSB Orange gælder.
Jeg mener at have læst her på forum at NJ engang kørte visse afgange til Frederikshavn for DSB (eller tager jeg fejl?)
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest