Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: RasmusD Dato  2/12-23, 23:44de sidder på nogle af patienterne.

Du mener forhåbentlig patenterne
 
Citat fra: RasmusD Dato  2/12-23, 23:44Der er leveringsproblemer på nogle komponenter til DK-STM - det her også været nævnt flere gange i de jævnlige statusrapport er for Signalprogrammet til Folketinget.

Så dette handler næppe om *integrationen* af DK-STM, men om DK-STM i sig selv.

I øvrigt mener jeg at have forstået at Siemens er eneste leverandør af DK-STM, da ZUB-123 jo er deres produkt og de sidder på nogle af patienterne.
Ah, det giver selvfølgelig mening.
 
Der er leveringsproblemer på nogle komponenter til DK-STM - det her også været nævnt flere gange i de jævnlige statusrapport er for Signalprogrammet til Folketinget.

Så dette handler næppe om *integrationen* af DK-STM, men om DK-STM i sig selv.

I øvrigt mener jeg at have forstået at Siemens er eneste leverandør af DK-STM, da ZUB-123 jo er deres produkt og de sidder på nogle af patienterne.
 
Citat fra: william skov Dato  2/12-23, 22:11... strømskinne som ved metroen?


Ingen af metrolinjerne M1 og M2 har som Nærumbanen niveauoverkørsler med veje. Afskærmninger som langs M1 og M2 vil næppe være forenelige med fredningerne.

Mon ikke Lokaltog må "bide til bolle" og enten ændre perronhøjder således at gænse batteritog kan købes til at køre på banen eller konstatere at strækningen ikke kan togbetjenes og derfor indstille driften.
 
Citat fra: william skov Dato  2/12-23, 22:11Hvis man dropper batteritog grundet manglede udvalg, og eltog med køreledning ikke er muligt af fredningshensyn.

Kunne det være en mulighed med strømskinne som ved metroen?
Så kan el-togene vel strømforsynes fra S-banen, nu da S-banen også kører med lav spænding.
Da man på S-banen kører med lav spænding, er spændingstabet i køreledningerne så højt at der skal være omformerstationer med forholdsvis kort mellemrum.

Jeg er ikke sikker på at Jægersborg Omformerstation ville kunne trække helt op til Nærum - udover at den jo nok er dimensioneret til det trafikale niveau på S-banen
 
Hvis man dropper batteritog grundet manglede udvalg, og eltog med køreledning ikke er muligt af fredningshensyn.

Kunne det være en mulighed med strømskinne som ved metroen?
Så kan el-togene vel strømforsynes fra S-banen, nu da S-banen også kører med lav spænding.
 
Citat fra: Niels Munch Dato  2/12-23, 12:49
Citat fra: KKLD Dato  2/12-23, 12:39..... og snakken glider helt naturligt videre på et andet emne det lægger sig op ad?

Den lader vi lige stå et øjeblik .....

Nej, det har vi ikke tid til. Vi skal have boret en tunnel.
 
Overkørslen er for Hasselholtvej.
Vogterhus 41 som ligger ved overkørslen røg med som en bonus  ;D
Alle billeder er taget 2. december 2023.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.   
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak