Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Der er kommet en rettelse til det ene løb - se de nu to gældende TA'er nederst på siden her: https://www.jernbanemuseet.dk/viden/veterantog?
 
Citat fra: AndreasM Dato 11/07-24, 17:53
Citat fra: Jesper Andersen Dato 11/07-24, 17:31Der var også en svensk personvogn på NEG's spor.
Det er kun på overfladen den er svensk, det er en udlejningsvogn fra RDC.

Den har tilmed aldrig været i Sverige, fordi Trafikstyrelsen endnu ikke har godkendt den vogntype til kørsel under Storebælt. Vogntypen blev i 90'erne brugt i InterRegionaltog fra forskellige destination i Jylland (en enkelt gang helt fra Skagen i forbindelse med Skagen Festival) og til forskellige destinationer i det sydlige Niedersachsen (bl.a. Hannover/Göttingen/Bad Harzburg)
 
Citat fra: Jesper Andersen Dato 11/07-24, 17:31Der var også en svensk personvogn på NEG's spor.
Det er kun på overfladen den er svensk, det er en udlejningsvogn fra RDC.
 
Jeg var en tur i Niebüll i går 10/7-24 var der et par 218 der igen var anderledes end de andre som er omtalt i tråden. Der var en 218 i gamle DB-farver, utrolig flot må lige være kommet nymalet og en beige/oceanblå som holdt ved værkstedet. Der var også en svensk personvogn på NEG's spor.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.

Jesper Andersen   
 
De kørte  10/7 så der er ikke sommerferie i nu ?
 
Det er værd at påpege at der allerede er en cykeltunnel i det kryds, og at man har haft problemer med vand i den. Der er ikke meget plads nedad inden man kommer i karambolage med bugten 🙂

Hovedproblemet er nok at transport til og fra Århus Ø og Navitas mildest talt ikke er gennemtænkt.
 
7
Rullende materiel - Tørfisken.
Af HTJ. 11/07-24, 16:30
Godt at se den er tilbage på Arbejde ..
De holder ikke sommerferie med at køre til FMC Cheminova i Juli ??? der er så meget gods nu som skal køres at de forsætter ?
 
Citat fra: Viktoria Skov Dato 10/07-24, 14:04
Citat fra: Gustav Hansen Dato 10/07-24, 11:50
Citat fra: jaer Dato  9/07-24, 20:57Hvorfor kloge så meget rundt med tunnel? Hvad med at omlægge vejtrafikken, så letbanen  nede langs havne kommer til at være i midten som op ad Nørrebrogade/Randersvej?

Og så skal man også lige huske på, at hvis tunnelen kommer op på 500m, så kræves det muligvis, at togene er tunnel-godkendte. Den diskussion var man i gang med, da DSB planlagde at overdække Banegraven.

Fordi det er det som tråden handler om. Det er jo ikke fordi at nogen af os faktisk har sagt at vi tror det bliver til virkelighed, det er bare for at diskuttere muligheden. Det er interessant at tænke over mulighederne selvom de ikke nødvendigvis er så realistiske i praksis.

Problemet kan næppe løses effektivt uden en tunnel, så trafikken separeres. Nuværende situation er en kapacitetsbegrænsning, da bilerne også skal have "grøntid" gennem krydset.


Eller også er løsningen at reducere mængden af biler så der ikke er behov for så meget grøntid. Det er det som udkastet til mobilitetsplanen ligger op til. Om det så bliver til virkelighed er så en anden sag. Noget skal der ske hvis man vil øge letbanetraffiken betydeligt. En separering af trafikken med en tunnel er nok ikke en løsning som kommunen vil have lyst til at overveje grundet prisen. 100-150 mio. er mange penge, især i kommuneskala. Og også taget i betragtning hvor uvillige danske politikere er til at bruge penge på den kollektive trafik.
 
Citat fra: thadef Dato 10/07-24, 16:08Kunne man ikke også opnå højere kapacitet ved at lade L2 dreje med højere fart i krydset?
Hvis man sammenligner med det tempo sporvogne kører i sving i f.eks. Tyskland, er det jo virkelig sneglefat letbanen drejer med.

Kommunen overvejer allerede at ombygge krydset så letbanen kan kører lidt hurtigere (så det bliver samme hastighed som ved Randersvej/Nehrus Allé for eksempel.) Grunden til det går så langsomt i dag er at krydset er dimensioneret til at der skal kunne køre godstog til Grenaa, men da dette behov forsvinder med lukningen af sporet til Grenaa havn kan man trygt bygge om hvis man vil.

Det er dog værd at nævne at hastigheden bare vil stige fra 10 til 15 km/t, så det er ikke så stor en forbedring.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak