Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
RailwayPRO 16. april 2024:

"VR FleetCare vinder vedligeholdelseskontrakt i Danmark
Det danske jernbaneselskab Nordjyske Jernbaner tildelte VR FleetCare en kontrakt, der dækker vedligeholdelse af bogier og pneumatiske komponenter i selskabets Alstom Coradia Lint-tog i årene 2024-2029.
.....
Vedligeholdelsen af bogier og pneumatiske komponenter vil blive udført på VR FleetCares Component Services-lokationer i Helsinki og Pieksämäki.
....."


Læs hele artiklen her (engelsk): https://www.railwaypro.com/wp/vr-fleetcare-wins-maintenance-contract-in-denmark/ .

M.v.h.
Niels
 
BR241 via Roskilde.
 
Det var et uddannelses tog.

Der køres tirsdag - søndag denne uge M-HG-M-HGL-M hver dag.
 
Og hvad angår Vejle Fjord, så nævnte den nuværende regering blot at der ikke længere er et parlamentarisk flertal for den. Dette skyldes formentlig at Venstre gerne vil aflyse den helt, og Socialdemokratiet gerne vil have den bygget - så man noterer bare at den ikke bliver til noget med det nuværende folketing. Et kompromis der ikke stiller nogen af parterne tilfredse.
 
Jeg skal ikke kunne sige om det virkelig kan være rigtigt - det lyder godt nok dyrt - og så er det jo tankevækkende at ABB renoverede NSJK's 2 turboladere fra deres to Marcipanbrød "free of charge" som sponsorat.

De små tingester i marcipanbrødet er ret traditionelle turboer hvor rotoren alene drives af udstødsgassen.
EMD har den famøse kobling til krumtappen og det gør designet noget mere specielt.....og så er der også noget med størrelsen. En turbo til 3900 sultne heste eller 2 til 750..... Ting har det med at blive dyrer når de bliver større.
Måske kunne man også kikke lidt på ABBs prissætning siden firmaet har råd til den form for sponsorater.....og ja, jeg har købt stumper og service til ABB turbo'er, som skulle fodre en dieselmotor på ca. 8500 kW (hvilket i den sammenhæng er en lille turbolader og lille motor).
Husk også at der er næppe nogen i DK, som kan lave eftersyn på en EMD turbo mere.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 17/04-24, 13:45Men har aldrig hørt om et spor "nul" på en station, nogen som kan give et svar på dette?

Østerport havde (indtil vistnok 2003) også et spor 0. Dengang hed S-tog sporene også 3 og 4, men efter der kom 4 fjerntogsspor, så omdøbte man alle sporene på nordøstsiden af stationsbygningen.

Men om det kun var passagerrettet man omdøbte ved jeg ikke. Jeg ved heller ikke, hvad sporet mellem spor 4 og 5 kaldes. Det er jo heller ikke til passagerer.
 
Citat fra: mss Dato 18/04-24, 11:49Jeg læste for en del år siden (10-15 år?) her i Forummet at alene turboladeren kostede ca. en million at renovere.
Jeg skal ikke kunne sige om det virkelig kan være rigtigt - det lyder godt nok dyrt - og så er det jo tankevækkende at ABB renoverede NSJK's 2 turboladere fra deres to Marcipanbrød "free of charge" som sponsorat.
 
Er der nogen af jer der ved hvilket lokomotiv der er spændt for det svenske Euronight tog på sin vej igennem DK? Og kører det mon over Roskilde eller Køge Nord?
 
Der er ikke taget nogen beslutning om droppe Hovedgård - Hasselager. Det er et togfondsprojekt, så det er svært at overbevise forligskredsen, at det skal bruges til andet formål. Det er udskudt til at nyt signalsystem, elektrificering og ombygning af Aarhus H er gjort færdig. Og sidste melding, som jeg kan se, så bliver det først efter 2030, at man beslutte at sætte det igang. Det er kun Vejle Fjord at projektet aktiv er blevet stoppet.
 
Uddannelseskørsel?

JH
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
DSB MY 1153

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak