Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Så længe vi har så mange politiker og store del af befolkningen der stadig går ind for en udlicitering af jernbanerne i Danmark. Får vi aldrig en ordentlig jernbane drift m.m.

Vi er simpelthen et for lille land til at have så mange forskellige operatører på de danske skinner. Det går jo ikke specielt godt for Arriva/GoCollective, stort set dagligt aflysninger, nedformeret tog, manglende personale, slidte togsæt, manglende reservedele m.m.

Midtjyske jernbaner har også haft deres udfordringer, dårlige køreplaner, manglende personale, forskellige billet systemer i forhold til DSB og Arriva.

Nordjyske jernbaner var også ude i aflysninger på et tidspunkt på grund af manglende personale m.m.

Man får ikke flere passager til at bruge jernbanen så længe det kører på den måde.

Der skal være flere direkte forbindelser, så få skift som muligt. Ordentlige og behagelige tog, togpersonale ombord, billigere togbilletter og togene kører til tiden.
 
Citat fra: andersj Dato 17/04-24, 13:16Der har været testkørsler i nat, men jeg ved ikke om det var første nat eller hvor meget de fik kørt. Der er bare en på Facebook der har spottet toget fra sin lejlighed tidligt i morges ved Vigerslev station.
Der har været testkørsler de seneste to nætter og de dynamiske test er afsluttet for nu.
 
Citat fra: Baumann Dato 17/04-24, 18:15Her ses RDC lokomotiv "Carmela" som tog kursen mod Husum - nok på vej til værksted.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
RDC DE 2700-02 "Carmela" Niebüll d. 14. april 2024

Carmela er en tidl. NSB Di 6.662 ( SFT fabriksnr. 30006, år 1996 )


Sådan så DE 2700-02 ud i 2016:

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
RDC DE 2700-02 hos NEG-Niebüll 30.06.2016 (nm). På dette tidspunkt var loket lejet hos Vossloh Locomotives GmbH.

M.v.h.
Niels
 
Tak for alle svarene på mine spørgsmål :)
 
Det er ikke et dårligt bud og så må vi jo bare håbe vi får en regering med lidt større visioner næste gang.
 
Med døden af Vejlefjordbanen og mange andre jernbaneprojekter. Har man bare tænkt at skrotte Hovedgård - Hasselager muligvis til at bruge pengene til at udvide E45 yderliger. Fordi vi har tydeligvis en bilregering.
 
Citat fra: Ncard00 Dato 17/04-24, 13:45Men har aldrig hørt om et spor "nul" på en station, nogen som kan give et svar på dette?

Aalborg station har også et spor 0, der ligger ud mod busterminalen
 
Slik så disse lokene ut hos NSB:

(Bildet er dessverre ikke helt godt. Mitt gamle, analoge kamera var ikke lenger helt i toppform, men det var det eneste bildet jeg rakk å få tatt av Di6 før NSB leverte dem tilbake. Jeg ser imidlertid at jeg kan klare å forbedre det noe i PhotoShop, så jeg sksal få lastet opp en forbedret versjon av det med det første.)

Hvis dere ser godt på fronten av Heector- og RDC-lokene, kan dere se spor av de opprinnelige frintlyktene. Hvorfor disse ble flyttet etter tilbakeleveringen, aner jeg ikke.
 
20
Udland - Kort materiel nyt
Af TraSwe. 17/04-24, 19:05
Flixtrain's 15 vogne i Sverige blev igår sendt tilbage til Tyskland med færgen fra Trelleborg.

Umiddelbart er den svenske trafik opgivet pga problemer med vognene (trafikken har været indstillet siden vinteren)

Flixtrain har heller ikke søgt tidstabeller for T25 - da gik ansøgningen ud i sidste uge.
 
Gå op Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Indsend billederDSB MT 159

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak