Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Krabsen Dato 17/05-25, 18:00Du glemte vist billedet :o

Af ukendte årsager kom det ikke med. Jeg dobbelttjekkede ellers at det var uploadet vedhæftet. Det er vidst ikke første gang man har oplevet det problem her på forummet. Godt at Niels kunne finde og dele det.
 
Hej jeg søger diverse tider og erfaringer indenfor godstogs ruter af tider og dage.

Viking Rail Tagpladetog - kører den stadig på fredag, i stedet for mandagen?
Passer dens køretid med TKG CF 7249 afgang fra 15.45 ( eller minus 1 time ? )

Den tyske godstog SEL ( Schlünß Eisenbahn Logistik ) med denne baur. 181, kommer den stadig til Padborg for hente godsvogne?
Hvilken dag kommer den og hvad er den normale afgangstider fra Padborg? 

Viking Rail elektrisk lokomotive 185, hvor kan man spotte den, hvilken dag og ruter kører den?
TKG nr.

Vamdrup biltoge med DB Cargo eller Viking Rail?
Hvilken dage og tider fanger man dem? Vamdrup tider ank / afg.

 
Omkring puffehøjde, så er DSBs ordreserie P fra "engang i 1940'erne" og til "engang i 1970'erne" en god hjælp. Nutidige forhold har jeg ikke viden om.
 
Citat fra: Krabsen Dato I dag 14:47
Citat fra: tgsen Dato I dag 14:36Er det spejlvendt?
Hvis bilen er højrestyret...

Bilen er "Krone 3", Prins Henrik's Buick Centurion Cabriolet 1972, som han anskaffede 1973. Den blev ofte benyttet til 'landtransport' i f.m. regentparrets sommertogter med "Dannebrog".
 
Jeg har lagt mærke til at godsvogne og personvogne af ældre dato alle var med 1060 mm pufferhøjde og 1040 mm trækkrogshøjde. Men "nyere" godsvogne ser alle ud til at have sænket pufferhøjden til 1030 eller 1025 mm, og trækkrogshøjden til 1010 mm.

Ligeledes for afløseren for godsvogne: DAK, har tilsyneladende 1005 mm højde, men TSI kravene specificerer 1025 mm for type 10 koblinger til højhastighedstog. Om end en godsvogns-DAK og en type 10 Scharfenberg til togsæt, burde vel godt kunne kobles mekanisk alligevel, når det ikke er mere end de 20 mm.

Er der nogen specifik årsag til denne variation over tid i puffer- og trækkrogshøjde?
For hvis det er for at vinde plads i højden på containervogne, da giver det vel ikke mening at fastholde 1060 mm til andre køretøjer.

 
Citat fra: tgsen Dato I dag 14:36Er det spejlvendt?
Hvis bilen er højrestyret...
 
Er det spejlvendt?
 
Citat fra: OHJ på Thysk Dato I dag 11:37Toget er fra "Nordsjælland" med centralkobling og stedet kunne være, hvor Fredensborgvej i Hillerød krydser banen ved Slotspavillonen.

Passer vinklen?

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Fra Ud & Se maj 2025.
 
En god video, der viser ME 1535 "in action" nede i Ungarn. Det ser ud til, at den er lavet af en dansk fyr.

https://youtu.be/_0SHdtJzSAw?si=OAWrnnw1S3Gsbaz1
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
DSB D 846GDS SM 5

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak