Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Time will tell Dato  2/06-23, 17:00
Citat fra: thomastog Dato  2/06-23, 10:04..

Jeg vender tilbage, hvis du forholder dig til noget af det jeg skriver.

Eftersom Banedanmark ikke har udgivet noget udkast til Tjenestekøreplan for K24 så er det lidt mærkeligt at blive ved med at kører rundt i den ting.

Nogle fortæller, at der kommer EB i to morgenløb.

Jeg spørger til hvor de har informationen fra, og spørger om det er fra K24. Og at hvis det er derfra, så er det ikke sikkert at det er den materiel-type der vil blive anvendt.

Ingen andre forklarer hvor informationen kommer fra, derimod argumenteres med, at man har set et udkast til K24... hvor der endda oplyses at der ikke er angivet materieltype.

Så det er ikke mig der kører rundt i det. Jeg nævner blot at man ikke kan tage for givet, hvilket materiel der vil benyttes, blot det står i TK.

Citat fra: Time will tell Dato  2/06-23, 17:00Du forplumre en diskussion for sjovs skyld og det værste er at du ikke har ret da de to morgentog fra Vordingborg netop planlægges med EB+DD.

Det er skam ikke for "sjovs skyld". Jeg bryder mig ikke om din antydning.

Jeg bidrager til debatten, ved at erindre om, at materieltype oplyst i TK, ikke nødvendigvis er det, som det ender med.

Ingen benægter det, ingen fortæller at oplysningerne kommer fra andre kilder.

Så det eneste jeg har sagt er "man kan ikke regne med at den materieltype der står i TK, er det som det køres med".

Som svar, har jeg fået at man har set det i udkast til TK, underforstået at så er det ganske vist.
 
Tænker på hvor lang tid der er brugt på at flytte ledninger pga letbanen rundt om København.
(Ingen letbane i København)
 
3
Faste anlæg - Lolland
Af mpp. I dag 01:20
Hvis der er elektrificeret kan det vel være et meget godt sted for lokaltog at teste nye batteritog uden batterier :D
 
Det er snart ikke til at finde ud af, men jeg håber da at man satser på letbaner i Hovedstaden, og ikke BRT hvis der skal komme mere?
Udover den letbane, der etableres nu?
Med venlig hilsen Bent Jensen
 
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 22:00
Citat fra: Mikkelhk Dato  2/06-23, 21:11
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 20:51Kan man bruge rejsepasset til sidevognn i Snälltåget mellem København og Padborg?
Snälltåget har ikke passagerudveksling i Padborg, så nej.
Og selv hvis de havde, er de ikke nævnt i rækken af trafikselskaber, som samarbejder om Rejsepas: "Du kan rejse frit med Arriva, BAT (Bornholm), DOT, DSB, FynBus inkl. Letbanen, Metro, Midttrafik inkl. Letbanen, Movia, Nordjyllands Trafikselskab (NT), Sydtrafik og Skånetrafiken (Østerport-Kastrup) og bus på Fanø, Samsø og Ærø."
Der står da ellers på skærmen, at den stopper i Padborg, men det er måske bare for tolderne. Der er nok heller ikke så mange der står af og på i Padborg, midt om natten. Og jeg tænkte også, at billetten ikke gælder der, når der ikke står noget nogle steder.
Jeg troede faktisk ikke at mit opslag var blevet slået op. Jeg skrev mit spørgsmål og så tjekkede jeg lige på nettet, men jeg kunne ikke finde noget og så troede jeg egentlig jeg havde trykket slet
 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Der er ikke grænsekontrol i sydgående tog i Padborg. Padborg vises formentlig, fordi det er endestationen for det pågældende tognummer (toget hedder 21xxx i Danmark), og derfor vil Padborg som endestation altid blive vist, selvom man ikke kan stige af/på toget.
 
Citat fra: Mikkelhk Dato  2/06-23, 21:11
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 20:51Kan man bruge rejsepasset til sidevognn i Snälltåget mellem København og Padborg?
Snälltåget har ikke passagerudveksling i Padborg, så nej.
Og selv hvis de havde, er de ikke nævnt i rækken af trafikselskaber, som samarbejder om Rejsepas: "Du kan rejse frit med Arriva, BAT (Bornholm), DOT, DSB, FynBus inkl. Letbanen, Metro, Midttrafik inkl. Letbanen, Movia, Nordjyllands Trafikselskab (NT), Sydtrafik og Skånetrafiken (Østerport-Kastrup) og bus på Fanø, Samsø og Ærø."
Der står da ellers på skærmen, at den stopper i Padborg, men det er måske bare for tolderne. Der er nok heller ikke så mange der står af og på i Padborg, midt om natten. Og jeg tænkte også, at billetten ikke gælder der, når der ikke står noget nogle steder.
Jeg troede faktisk ikke at mit opslag var blevet slået op. Jeg skrev mit spørgsmål og så tjekkede jeg lige på nettet, men jeg kunne ikke finde noget og så troede jeg egentlig jeg havde trykket slet
 Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Citat fra: Thomas Boberg Nielsen Dato  2/06-23, 18:06
Citatledningsomlægninger

Ordet "ledningsomlægninger" giver mig tics og jeg er misundelig på de mennesker, der ikke bor i Aalborg, Aarhus eller Odense. I Aalborg sørgede Hans Christian Schmidt ("skolelæreren fra Vojens") for, at Aalborg lige pludselig ikke skulle have letbane, men måtte nøjes med en BRT-løsning. Set fra et "ledningsomlægningssynspunkt" kan det vist være hip som hap: Aalborg by - og især centrum - har været gravet op i årevis. Kunderne flygter ud af byen og sidder nu og drikker caffe latte ude i "City Syd" - et forblæst indkøbscenter på et mark i Skalborg 6-7 km fra den hyggelige bykerne. Og de vender ikke tilbage.

Med ledningsomlægnings-uvenlige hilsner

Thomas Boberg Nielsen



Der er dog ikke blevet flyttet ledninger i Aalborg. Man har udelukkende renoveret eller udskiftet dem, så man ikke skulle grave igen om to år.
 
Midtjyske Jernbaner havde også en præsentation på RAILcph konferencen hvor der også var en plantegning af de nye Mireo'er.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
 
Citat fra: Theis Andersen Dato  2/06-23, 20:51Kan man bruge rejsepasset til sidevognn i Snälltåget mellem København og Padborg?
Snälltåget har ikke passagerudveksling i Padborg, så nej.
Og selv hvis de havde, er de ikke nævnt i rækken af trafikselskaber, som samarbejder om Rejsepas: "Du kan rejse frit med Arriva, BAT (Bornholm), DOT, DSB, FynBus inkl. Letbanen, Metro, Midttrafik inkl. Letbanen, Movia, Nordjyllands Trafikselskab (NT), Sydtrafik og Skånetrafiken (Østerport-Kastrup) og bus på Fanø, Samsø og Ærø."
 
Citat fra: bjergged Dato  2/06-23, 20:39
Citat fra: Per Holm Dato  2/06-23, 20:30https://de.wikipedia.org/wiki/Stromabnehmer

Fremtiden (TSI ENER) synes at være Eurowippe på 1 600 mm fælles for AC og DC.

Ja, tør man håbe at alle de danske ny-elektrificerede strækninger bliver bygget så de er Eurowippe-kompatible? Det ville da være endnu en ting der ville gøre det nemmere at leje/låne/købe materiel til brug på de danske skinner.


Fra 2015-01-01 skulle ny- og udbygningsstrækninger udføres så de vil være kompatible med 1 600 mm vipper (med isolerede horn).

CitatNeu- und Ausbaustrecken in Europa, die nach dem 1. Januar 2015 gebaut wurden und werden, müssen für Stromabnehmer mit 1900 mm oder 1600 mm mit isolierten Hörnern befahrbar sein, bei Strecken, die mit mehr als 250 km/h befahrbar sind, müssen für beide Stromabnehmerarten geeignet sein.

Men det er næsten det mindste problem: Siemens Mobility designede deres Vectron for egen regning og satte plads af på taget til rigeligt med strømaftagere. Husker ikke udenad om det er 4 eller 5 strømaftagere der er plads til, men det skulle i hvert fald række et godt stykke vej.
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
Contec MX 1009

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak