Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Nyeste indlæg

Sider:[1] 2 3 ... 10
Citat fra: Niels Bak Dato 22/01-25, 22:58
Citat fra: Worm Dato 22/01-25, 20:59
Citat fra: Hjortlund Dato 22/01-25, 15:55Hejsa i forumet :)
 ;D
Jeg synes det var på tide at vi fik en generel tråd til de urealistiske projekter der efterhånden lidt for tit afsporer diskussionen her inde, så man ikke skal lede så længe efter de sobre indlæg.

Worm, mgameing og tgsen i kan passende fortsætte jeres diskussion om krig og baneforlængelser her ;D
Det ville så også være et godt sted for HH-FORBINDELSEN, KATTEGATFORBINDELSEN & EUROPASPORET.


Kan du virkelig ikke se forskellen?
Så står det værre til end jeg troede...

(hint - har det nogen steder været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter fx?)

At noget har været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter m.m gør ikke et projekt mere realistisk.

Aktuelt har vi en person som giver anledning til mange rapporter m.m. omkring mange urealistisk projekter endda på verdensplan.
 
Citat fra: Niels Bak Dato 22/01-25, 23:12Der er særlige billetter til de afgange som kun kører Roskilde st - festivalen. Det er de fleste.
Men der køres også en antal tog direkte til Kbh H. især i nattetimerne. Og der gælder de almindelige DSB-billetter/rejsekortet.

Du skal stadig købe en særlig billet for strækningen mellem Festivalpladsen og Roskilde station. De rejsekortstandere der er opsat på Festivalpladsen er kodet til Roskilde station så folk ikke skal ud af toget på Roskilde station (hvilket på de tog også vil være helt umuligt når man har proppet 800 ind i 2xIC4).

Grundlæggende tilfalder alle billetindtægter Roskilde Festivalen og DSB få et fast beløb for kørslen mellem Roskilde og Festivalen.
 
Citat fra: andersj Dato 22/01-25, 22:44
Citat fra: Frank Poulsen Dato 22/01-25, 19:19Ser man i det nye signalsystem ikke standsningsstederne inde på ens skærm også?

Nej, man ser kun hvor hurtigt man må køre og hvor langt frem man har køretilladelse. Det er også derfor man vist har besluttet at beholde nogle SR-mærker langs strækningen som "timeglasset" der er placeret i (komfortabel) bremseafstand til et trinbræt. Men selv stationer ser man heller ikke og er der køretilladelse igennem en station uden øvrige hastighedsbegrænsninger kan man i princippet også overse denne i dårlig sigtbarhed. Så der er der også et ønske om at bevare de SR-mærker der tæller ned til et I-signal (1 skrå ved 1.200 meter, to skrå ved 800 meter og tre skrå ved 400 meter).

Citat fra: steenth Dato 22/01-25, 22:37
Citat fra: Thomas123 Dato 22/01-25, 21:49Beklager hvis det en afstikker, men jeg forstår ikke hvorfor DSB stadig skal køre festivals tog. Hvorfor lader mand ikke bare Lokaltog betjene stationen i den periode?
DSB har de tog, kan håndtere den mængde af passager (et par IC4 togsæt kræver en del Lint 41-togsæt) og DSB flyttede også sidste år tog til at betjene festivalen på bekostning af tog København-Køge-Næstved. Derudover det også en DSB forretning - det er en af de begivenheder, som skaber fleste passager.


Men det er vel Roskilde Festival der bestiller og betaler togene hos DSB? DSB billetter er ikke gyldige i disse tog, kun særlige billetter som sælges af RF.

både og. Der er særlige billetter til de afgange som kun kører Roskilde st - festivalen. Det er de fleste.
Men der køres også en antal tog direkte til Kbh H. især i nattetimerne. Og der gælder de almindelige DSB-billetter/rejsekortet.

Men det er i hvert fald rigtigt, at Lokaltog ikke er i nærheden af at have kapaciteten. På de rigtige tidspunkter er festivaltogene pakfyldte.

Og så er strækningen ejet af Banedk. Det vil sige, at Lokaltog jo på ingen måde har monopol på skinnerne. Men det er nu mit indtryk at alle parter er ok tilfredse med ordningen, og taler sammen om den bedste afvikling.
 
Citat fra: Worm Dato 22/01-25, 20:59
Citat fra: Hjortlund Dato 22/01-25, 15:55Hejsa i forumet :)
 ;D
Jeg synes det var på tide at vi fik en generel tråd til de urealistiske projekter der efterhånden lidt for tit afsporer diskussionen her inde, så man ikke skal lede så længe efter de sobre indlæg.

Worm, mgameing og tgsen i kan passende fortsætte jeres diskussion om krig og baneforlængelser her ;D
Det ville så også være et godt sted for HH-FORBINDELSEN, KATTEGATFORBINDELSEN & EUROPASPORET.


Kan du virkelig ikke se forskellen?
Så står det værre til end jeg troede...

(hint - har det nogen steder været diskuteret seriøst og behandlet i officielle rapporter fx?)
 
Citat fra: Thom32 Dato 22/01-25, 21:06
Citat fra: Peter Linaa Dato 22/01-25, 16:32Prøv at søg på Nettet: Ombygning Aarhus H"


Idiotisk kommentar. Hvorfor skal man kommentere "brug Google" når man spørger ud i et forum.

Næ, for så er det allerede for sent.
 
Citat fra: Frank Poulsen Dato 22/01-25, 19:12Det lyder meget trist med det signalsystem, hvis det koster så meget. Det lyder jo helt dumt altså.

Den eneste tidsmæssige "ulempe" der burde være med ETCS er bremsekurven ned mod sporstopperen i spor 5 - systemet skal være sikker på at toget rammer 0 km/t inden sporstopperen, hvilket resulterer i en restriktiv bremsekurve i sådanne spor. At man skal holde foran overkørsler er fejl.

Her i vest kan der også nogle gange være problemer med at køretilladelserne kommer for sent for enkelte afsnit eller at de slet ikke kommer og skal stilles manuelt.
 
Citat fra: Frank Poulsen Dato 22/01-25, 19:19Ser man i det nye signalsystem ikke standsningsstederne inde på ens skærm også?

Nej, man ser kun hvor hurtigt man må køre og hvor langt frem man har køretilladelse. Det er også derfor man vist har besluttet at beholde nogle SR-mærker langs strækningen som "timeglasset" der er placeret i (komfortabel) bremseafstand til et trinbræt. Men selv stationer ser man heller ikke og er der køretilladelse igennem en station uden øvrige hastighedsbegrænsninger kan man i princippet også overse denne i dårlig sigtbarhed. Så der er der også et ønske om at bevare de SR-mærker der tæller ned til et I-signal (1 skrå ved 1.200 meter, to skrå ved 800 meter og tre skrå ved 400 meter).

Citat fra: steenth Dato 22/01-25, 22:37
Citat fra: Thomas123 Dato 22/01-25, 21:49Beklager hvis det en afstikker, men jeg forstår ikke hvorfor DSB stadig skal køre festivals tog. Hvorfor lader mand ikke bare Lokaltog betjene stationen i den periode?
DSB har de tog, kan håndtere den mængde af passager (et par IC4 togsæt kræver en del Lint 41-togsæt) og DSB flyttede også sidste år tog til at betjene festivalen på bekostning af tog København-Køge-Næstved. Derudover det også en DSB forretning - det er en af de begivenheder, som skaber fleste passager.


Men det er vel Roskilde Festival der bestiller og betaler togene hos DSB? DSB billetter er ikke gyldige i disse tog, kun særlige billetter som sælges af RF.
 
Citat fra: Thomas123 Dato 22/01-25, 21:49Beklager hvis det en afstikker, men jeg forstår ikke hvorfor DSB stadig skal køre festivals tog. Hvorfor lader mand ikke bare Lokaltog betjene stationen i den periode?

Jeg tænker, det er fordi et lille Lint ikke flytter særlig mange festivalgæster i forhold til de 2 eller var det 3 sammenkoblede IC4-tog, der i øvrigt var totalt fyldte på de par afgange jeg så.

Og som pendler med Lokaltog var det afsindigt rart, at "mit" tog ikke blev fyldt med festivalgæster 😊
 
Citat fra: Thomas123 Dato 22/01-25, 21:49Beklager hvis det en afstikker, men jeg forstår ikke hvorfor DSB stadig skal køre festivals tog. Hvorfor lader mand ikke bare Lokaltog betjene stationen i den periode?
DSB har de tog, kan håndtere den mængde af passager (et par IC4 togsæt kræver en del Lint 41-togsæt) og DSB flyttede også sidste år tog til at betjene festivalen på bekostning af tog København-Køge-Næstved. Derudover det også en DSB forretning - det er en af de begivenheder, som skaber fleste passager.
 
Beklager hvis det en afstikker, men jeg forstår ikke hvorfor DSB stadig skal køre festivals tog. Hvorfor lader mand ikke bare Lokaltog betjene stationen i den periode?
 
Gå op Sider:[1] 2 3 ... 10
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak